andrehorstman Posted 30 juli 2007 Report Share Posted 30 juli 2007 Mijn CDP XA50,sony cd speler gaat pas na 90 minuten echt lekker los. Ik ben nogal ongeduldig, dus hoe kan ik dit verbeteren.Zijn elco's op, of kan er iets anders aan de hand zijn?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 juli 2007 Report Share Posted 31 juli 2007 1,5 uur is niks bijzonders.... Dat duurt 't gewoon voor het ding op temperatuur is. Het hangt er overigens wel van af wat je "echt lekker klinken" vind... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 1 augustus 2007 Report Share Posted 1 augustus 2007 Bij mijn Marantz DR17 valt het ook op dat het toch wel tot op't einde van een CD duurt (gemiddeld 60min) voor het geluid Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 mijn ervaring is zowie zo dat hoe meer je van pioneer uitzet dat altijd tot een klankmatige verbetering leidt Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 mijn ervaring is zowie zo dat hoe meer je van pioneer uitzet dat altijd tot een klankmatige verbetering leidt Die ervaring heb ik ook, maar dan met JBL gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 wat hebben jullie toch allemaal met jbl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 mijn ervaring is zowie zo dat hoe meer je van pioneer uitzet dat altijd tot een klankmatige verbetering leidt Die ervaring heb ik ook, maar dan met JBL gr. Marcel Ik heb met geen van beide die ervaring. Ik heb een Pioneer cd-speler gehad en die deed het vanaf de eerste minuut meteen goed. Die hoefde kennelijk niet op te warmen (waarom ook?)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 ik heb nog geen cd speler gehad die op moest warmen voor een goede klank. ben je niet in de war met je versterker? ik bedoel waarin hoor je dat verschil Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 De versterkers staan bij mij altijd aan, de CD-speler niet (vanwege buizenuitganstrap). Dat duurt toch echt wel 'n uur voordat die echt goed klinkt. Maar dan is hij dan ook lekker warm Wanneer het ding warm is klinkt hij homogener en minder scherp. Je zou dat ook muzikaler kunnen noemen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 De versterkers staan bij mij altijd aan, de CD-speler niet (vanwege buizenuitganstrap). Dat duurt toch echt wel 'n uur voordat die echt goed klinkt. Maar dan is hij dan ook lekker warm Wanneer het ding warm is klinkt hij homogener en minder scherp. Je zou dat ook muzikaler kunnen noemen... Nog een reden om geen buizen te kopen. Ik kan me voorstellen dat een versterkerschakeling even op temperatuur moet komen om een stabiele ruststroominstelling te krijgen. Maar dat duurt toch geen paar uur? Zeker niet bij een hoge bias. Dan is de boel in no time lekker warm (of loeiheet in geval van klasse A). Mijn versterker staat dan ook alleen maar aan als ik thuis ben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 De versterkers staan bij mij altijd aan, de CD-speler niet (vanwege buizenuitganstrap). Dat duurt toch echt wel 'n uur voordat die echt goed klinkt. Maar dan is hij dan ook lekker warm Wanneer het ding warm is klinkt hij homogener en minder scherp. Je zou dat ook muzikaler kunnen noemen... ja... buizen....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silversurfer Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 1,5 uur is niks bijzonders.... Dat duurt 't gewoon voor het ding op temperatuur is. Het hangt er overigens wel van af wat je "echt lekker klinken" vind... Wat moet er dan op temperatuur komen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 1,5 uur is niks bijzonders.... Dat duurt 't gewoon voor het ding op temperatuur is. Het hangt er overigens wel van af wat je "echt lekker klinken" vind... Wat moet er dan op temperatuur komen? zo te lezen zijn vrouw sorry hans niet te ver gegaan hoop ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Beste, Ik zou in dat geval inderdaad je cd speler gewoon aan laten staan. Het energieverbruik zal toch echt wel te verwaarlozen zijn.... Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Beste, Ik zou in dat geval inderdaad je cd speler gewoon aan laten staan. Het energieverbruik zal toch echt wel te verwaarlozen zijn.... Greetz, Lestat ja precies. ik laat hem altijd aan staan. bij mij gaat er zowie zo pas iets uit als ik echt zeker weet dat ik de komende dagen niet kan luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Mijn Droplet wordt zodanig warm dat ik hem er van verdenk redelijk veel stroom te verbruiken. Altijd aan laten staan is dus geen optie. Bij eerdere CD-spelers deed ik dat wel, je merkt dan wel dat het display sneller vervaagd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans R. Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 ik zou gewoon een echte cd-speler kopen! het liefst zo duur mogelijk.... het bedrag bepaald de klank!!! jammer dat jbl geen cd-spelers maakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 ik zou gewoon een echte cd-speler kopen! het liefst zo duur mogelijk.... het bedrag bepaald de klank!!! jammer dat jbl geen cd-spelers maakt Tja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Mijn Droplet wordt zodanig warm dat ik hem er van verdenk redelijk veel stroom te verbruiken. Altijd aan laten staan is dus geen optie. Bij eerdere CD-spelers deed ik dat wel, je merkt dan wel dat het display sneller vervaagd. ja of inbrand. ik heb weleens een cd display gezien die niet goed meer af te lezen was. door de no disc letters die nooit helemaal weg waren. meeste cd spelers hebben toch wel een display off knopje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Mijn Droplet wordt zodanig warm dat ik hem er van verdenk redelijk veel stroom te verbruiken. Altijd aan laten staan is dus geen optie. De vraag is wat er warm wordt. Het kan nl ook gewoon een gebrek aan koeling zijn. Ik heb vaker gezien dat spanningsregulatoren gewoon "aan hun lot" over gelaten worden. De warmtediscipatie valt dan nog net binnen de specs. Toch zou je beter een klein koellichaam erop kunnen zetten. Mijn Droplet wordt zodanig warm dat ik hem er van verdenk redelijk veel stroom te verbruiken. Altijd aan laten staan is dus geen optie. Bij eerdere CD-spelers deed ik dat wel, je merkt dan wel dat het display sneller vervaagd. ja of inbrand. ik heb weleens een cd display gezien die niet goed meer af te lezen was. door de no disc letters die nooit helemaal weg waren. meeste cd spelers hebben toch wel een display off knopje. Alleen de fluorecent light displays hebben hier last van, en dat ook nog hoofdzakelijk bij de eerste types. Maar welke cd-speler werkt er tegenwoordig nog met zo'n oude fluo-light unit* Die dingen hebben tegenwoordig toch allemaal een LCD of een graphic matrix display *) Ik heb een oude JVC S-VHS videorecorder uit 1987 met zo'n soort display. Het kreng staat 24/7 aan en ik kan echt niet zeggen dat het display op al die tijd ook maar iets in intensiteit heeft ingeboed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 5 augustus 2007 Report Share Posted 5 augustus 2007 ik heb nog geen cd speler gehad die op moest warmen voor een goede klank. ben je niet in de war met je versterker?ik bedoel waarin hoor je dat verschil Nou ik dacht eerst ook dat het de versterker was die moest warmspelen, maar na een paar keer eerst de amp te hebben warmgespeeld (met de tuner) en daarna een CD op te zetten, bleek dat het warm-speel-proces zich opnieuw herhaalde, waardoor ik moest concluderen dat de CD speler zich ook moet "settlen". Het verschil is dat het geluid eerst plat (geen diepte) klinkt warbij het geluid niet los in de kamer klinkt maar "in" de boxen, mid-achtig zoals een transistorradio (in overdreven analogie), dan wordt het geluid warmer en gaan de hoge tonen fijner klinken, het geluid begint de ruimte te vullen en na een half uur ongeveer hoor je dt de instrumenten realistieser klinken en de plaatsing in het klankbeeld (breedte diepte) sterker gestoken wordt. mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 augustus 2007 Report Share Posted 5 augustus 2007 nou als jij het zegt zal ik mijn oren eens te luisteren leggen en kijken hoe realisTIES. het kan worden. ik ben zelf gewend een cd erin te laten spelen voordat ik ga luisteren. (uurtje ofzo) zodat de hele set warmer word. dat hoor ik nl wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts