Jump to content

Impulse speakers - welk type is dit?

pbjs
 Share

Recommended Posts

Goedenavond,

Dit is mijn eerste post op dit forum en ik heb meteen jullie hulp al nodig ;)

Het zit zo, ik heb onderstaande set luidsprekers die ik wil verkopen. Maar helaas weet ik niet precies welk type het is. Klinkt dom, maar ik heb ze ooit overgenomen en heb er geen boekjes bij gekregen. Ik kan het ook niet achterop de speaker oid vinden.

Iemand van de kenners die het wel weet?

De afmetingen zijn BxDxH = 13,5x20x93,5 cm

Ik meen dat hij uit 1996 komt en een nieuwprijs had van 1000 euro per speaker.

Ben ook wel benieuwd wat de waarde nu nog is ondanks het beschadigde doek (technisch wel 100% goed).

Foto's (het doek is onderaan helaas los, dit hoort normaal gesproken vast te zitten. En ook lijkt er een achterplaatje bij de aansluitingen te missen):

impulse1.jpg

impulse2.jpg

Alvast vriendelijk bedankt!

Guest Hubertinus

Ik heb de Impulse 34 ook gehad. Die was breder dan 13,5 cm. Meer vierkant. Ik denk 20x20. De aansluitterminal was een metalen plaat. Echt heel anders dan op deze foto.

Hubertinus

Allen, bedankt voor de reacties.

Ik heb oa Keith Marshall gemaild, deze wist me te vertellen dat het de 26 is.

Ook heb ik 'm gevraagd of het doek vervangen kon worden, dit blijkt te kunnen voor een (imo) schappelijke 85 euro ben je klaar, incl. montage.

Wanneer je alleen het doek wilt kost het 48 euro.

Op het hififorum (ik hoop dat ik nu niet vloek in de kerk ofoz :blink: ) heeft men mij dit ook kunnen vertellen.

Welnu, ik heb naast deze 26 ook een set Mission 752 die qua dynamiek en vooral het laag beter klinkt dan deze Impulse. Vooral bij pop/rock/dance vind ik deze ietsje lekkerder klinken. De Impulse 26 daarentegen klinkt supermooi in het hoog/midden bereik en lijkt gedetailleerder en ruimtelijker te klinken dan de 752's.

Vraag aan de mensen die de Impulse 26 / 34 en wellicht de Mission 752 kennen:

vinden jullie dat de 34 kan tippen qua dynamiek en vooral laagweergave (steviger laag) kan tippen aan de Mission 752? Of komt hij er meer in de buurt dan de 26? Want je ziet de 34 weleens te koop staan hier en daar, misschien kan ik zo de goede punten van de 26 en de 752 verenigd krijgen in 1 set ;)

Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening :)

Allen, bedankt voor de reacties.

Ik heb oa Keith Marshall gemaild, deze wist me te vertellen dat het de 26 is.

Ook heb ik 'm gevraagd of het doek vervangen kon worden, dit blijkt te kunnen voor een (imo) schappelijke 85 euro ben je klaar, incl. montage.

Wanneer je alleen het doek wilt kost het 48 euro.

Op het hififorum (ik hoop dat ik nu niet vloek in de kerk ofoz :blink: ) heeft men mij dit ook kunnen vertellen.

Welnu, ik heb naast deze 26 ook een set Mission 752 die qua dynamiek en vooral het laag beter klinkt dan deze Impulse. Vooral bij pop/rock/dance vind ik deze ietsje lekkerder klinken. De Impulse 26 daarentegen klinkt supermooi in het hoog/midden bereik en lijkt gedetailleerder en ruimtelijker te klinken dan de 752's.

Vraag aan de mensen die de Impulse 26 / 34 en wellicht de Mission 752 kennen:

vinden jullie dat de 34 kan tippen qua dynamiek en vooral laagweergave (steviger laag) kan tippen aan de Mission 752? Of komt hij er meer in de buurt dan de 26? Want je ziet de 34 weleens te koop staan hier en daar, misschien kan ik zo de goede punten van de 26 en de 752 verenigd krijgen in 1 set ;)

Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening :)

Ik ken de 752 niet. W