Jump to content

Zinloze tweaks?

andromedaaudiodesign
 Share

Recommended Posts

iemand wel eens een tweak getweaked. bijv een mat nog zwarter maken of een betere groene stift gekocht danwel een tot nog toe verborgen kleur gevonden die beter werkt.

getwiste kabels zelf ook nog een paar slagen rond draaien alvorens ze aan te sluiten.

eerlijk zeggen

Het verstevigen van de kastwand van mijn dynaudio's was een zinloze tweak. B)

Inderdaad, in audio leidt "meer" vaak tot "minder" plezier. Als je "dik" materiaal aanstoot, dat kan een kastwand zijn maar het geldt ook voor versterker behuizingen of dempingsplaten, voeg je massa toe. En hoe meer massa hoe langer het duurt voordat een trilling is uitgedempt. En in het ergste geval wordt er niets meer gedempt en is het resultaat "dikke boemmmmmmmmm".

Het verstevigen van de kastwand van mijn dynaudio's was een zinloze tweak. B)

Inderdaad, in audio leidt "meer" vaak tot "minder" plezier. Als je "dik" materiaal aanstoot, dat kan een kastwand zijn maar het geldt ook voor versterker behuizingen of dempingsplaten, voeg je massa toe. En hoe meer massa hoe langer het duurt voordat een trilling is uitgedempt. En in het ergste geval wordt er niets meer gedempt en is het resultaat "dikke boemmmmmmmmm".

In mijn geval was er gewoon helemaal geen boemmmmmmmm meer aanwezig. Het klonk wel snel en strak maar er zat geen "leven" meer in de muziek, saai en futloos a.h.w.

Begrijp me goed, het laag is zonder extra demping lekker strak maar met demping klonk alles nogal futloos.

Guest tubejack

Een gammel geworden grenen kastje, waar mijn audiospullen in stonden

vervangen door een rek.

Mijn ega vond het jaren maar niks zo'n rack.... Maar uiteindelijk ging ze om...

Achteraf is het rek, bijna net zo gammel :D

Het staat, echter wel mooi :)

Jack

Door mij niet gebruikt maar een kennis zweerde erbij.

Een X10 de missing link (de rechthoekige). Maakt het geluid wel iets warmer.

Maar weg was de laagweergave, Bassen klonken nergens meer naar.

Het verwijderen van de X10 bleek wel een zeer goede tweak. En leverde na het verkopen nog geld op ook.

Groeten,

Ben

Het verwijderen van de X10 bleek wel een zeer goede tweak. En leverde na het verkopen nog geld op ook.

Groeten,

Ben

Oh is dat een interlink , ik dacht dat het het nieuwste ruimtevaartuig was vd NASA. :(

gr :huh: hj :blink:

Groeten,

Ben

Oh is dat een interlink , ik dacht dat het het nieuwste ruimtevaartuig was vd NASA. :(

gr :huh: hj :blink:

Nee dat is een soort voorvoorversterker van Musical Fidelity om de CD speler te ontlasten.

http://www.audioreview.com/cat/digital-sou...72_2738crx.aspx

De rechthoekige is het nieuwe model.

iemand wel eens een tweak getweaked. bijv een mat nog zwarter maken of een betere groene stift gekocht danwel een tot nog toe verborgen kleur gevonden die beter werkt.

getwiste kabels zelf ook nog een paar slagen rond draaien alvorens ze aan te sluiten.

eerlijk zeggen

Aan de meeste "tweaks " valt geen kabel van te twisten( ik bedoel; geen touw aan vast te knopen :D ).

gr :mad2: hj :huh:

:P En als ik naar concerten ga en de sound trekt op niks (te scherp/te luid) dan hang ik mijn haar gewoon over mijn oren dt scheelt wel een aantal db's :D

;) mvg RastaPhil