Ruud_F Posted 14 december 2001 Report Share Posted 14 december 2001 Hallo Medeforummers: Sinds ik de Transrotor Leonardo in huis heb zijn mijn oren goed verpest. Mijn huidige CD speler, de NAD C540 voldoet niet meer. Een prima CD speler verder alleen het klankbeeld van de NAD is erg onrustig en koud vergeleken met mijn Leonardo. Ik ben dus naarstig op zoek naar een cd speler met een wat meer analoge klank, en het moet ook nog warm en rustig klinken. Probleem dus, want deze cd spelers zijn er wel maar ze kosten klauwen met geld en dat wil ik niet uitgeven. Mijn budget bedraagt F3000,- en ik wil het liefst minder uitgeven. Ik heb inmiddels al de Rega Planet F2000,- en de Duson CD150 F1500,- (bedankt AudioPaul) in het vizier. Ik wil het liefst een nieuwe aanschaffen maar een gebruikte is OK mits niet ouder dan een jaar of 2. Franjes zoals random en programmeren is voor mij niet nodig, cd erin en spelen is voor mij voldoende. Wie heeft nog meer gouden tips die mij verder op weg kunnen helpen ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 14 december 2001 Report Share Posted 14 december 2001 Geplaatst door Ruud_F:Hallo Medeforummers: Sinds ik de Transrotor Leonardo in huis heb zijn mijn oren goed verpest. Mijn huidige CD speler, de NAD C540 voldoet niet meer. Een prima CD speler verder alleen het klankbeeld van de NAD is erg onrustig en koud vergeleken met mijn Leonardo. Ik ben dus naarstig op zoek naar een cd speler met een wat meer analoge klank, en het moet ook nog warm en rustig klinken. Probleem dus, want deze cd spelers zijn er wel maar ze kosten klauwen met geld en dat wil ik niet uitgeven. Mijn budget bedraagt F3000,- en ik wil het liefst minder uitgeven. Ik heb inmiddels al de Rega Planet F2000,- en de Duson CD150 F1500,- (bedankt AudioPaul) in het vizier. Ik wil het liefst een nieuwe aanschaffen maar een gebruikte is OK mits niet ouder dan een jaar of 2. Franjes zoals random en programmeren is voor mij niet nodig, cd erin en spelen is voor mij voldoende. Wie heeft nog meer gouden tips die mij verder op weg kunnen helpen ?? Beste Ruud, Ten eerste is de oude Planet veel beter dan de nieuwe. Zo hier en daar kom je ze 2e hands wel tegen. Kostte nieuw destijds 1699,-. Verder maakt Audio Analogue een juweeltje van 2500,-. Volgens velen de allerbeste in die prijsklasse. Ik was er zelf in ieder geval erg van gecharmeerd. Hij speelde overigens de nieuwe Rega Planet finaal weg. Als je een warmer geluid wil kan ik je van harte een cd-speler van een merk dat ook buizen voert aanraden. Die hebben namelijk een geluid dat is afgestemd op buizen... Zelf heb ik exact om die reden een Jadis Orchestra gekocht. Zeer naar tevredenheid tot nog toe. Wellicht ook interessant zijn de spelers van Rik Stoet. Vooral de Marantz 6000 schijnt zeer goed te zijn... Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 december 2001 Report Share Posted 14 december 2001 Ha, die Ruud F, Tja,...je bent veel te veel verwend door je Leonardo Maar...een goede CD-speler, met een enigszins warm en rustige klank,moet vast wel te vinden zijn onder de 3000,-. Helaas kan ik je niet een pasklaar,verlossende antwoord geven maar wellicht zin dit een paar goede voorbeelden: De Marantz CD17. De Marantz CD63 KI (helaas uit produktie,maar nog wel af en toe 2e hands te vinden) ps; ik zou de oude Rega planet vergeten! ik heb 'm beluisterd,n.a.v de vele positieve reviews in bladen en internet,maar dat viel vies tegen. Een TEAC CD-speler van slechts 400,-(!) veegde 'm zo van de tafel. heb je al eens de Mucial-Fidelity X10 geprobeerd aan je NAD CD-speler. Niet dat ik hier ervaring mee heb hoor,maar het schijnt dat dit mening CD-speler een wat rustiger,warmer buizenkarakter geeft. Dit zou voor slecht zo'n 400,- ook een optie kunnen zijn. (scheelt heel wat $$$ ) Met vriendelijke groet, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 14 december 2001 Report Share Posted 14 december 2001 Hoi Ruud, Jouw wensen t.a.v. een CD-speler lezend, zou ik je aanraden eens naar een gebruikte Meridian 506 of 508 te gaan luisteren. Die passen denk ik uitstekend bij jouw requirements (ik heb zelf de 508.24), maar nieuw liggen ze wat boven het door jou genoemde budget. Succes! Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk Posted 14 december 2001 Report Share Posted 14 december 2001 Op marktplaats wordt een naim cd3 cd speler aangeboden, vraagprijs f 1600,-. Mijn ervaringen met deze speler zijn zeer goed. Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 14 december 2001 Report Share Posted 14 december 2001 Beste Ruud_F, Tot 3000,00 gulden en ver daarboven is volgens mij en vele recesenten de beste klankmatige keus de nieuwe Audio Analoque Paganini . De prijs van de nieuwe is 2800,00 gulden wil je beter dan................................ MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 14 december 2001 Report Share Posted 14 december 2001 Beste Haudio, Blij te lezen dat een audio-crack als jij het eens is met de Audio Analogue. Zoals ik hierboven al aangaf is het in z'n prijsklasse een absolute topspeler. Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk Posted 15 december 2001 Report Share Posted 15 december 2001 Op marktplaats wordt onder audio/ platenspelers een Rega planet cd speler aangeboden voor f 1250,- Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tillie Posted 15 december 2001 Report Share Posted 15 december 2001 Ik zou gaan voor de Rega Jupiter. De prijs ligt wat boven je budget (rond de 4000), maar mijn mening is dat het prijsverschil ten opzichte van de Planet zeker gerechtvaardigd is. Ik denk dat deze speler is deze prijsklasse het meest analoog klinkt. Misschien kun je een 2ehands op de kop tikken. Groet, Tillie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 15 december 2001 Report Share Posted 15 december 2001 Beste Tillie, ...Maar dan wel de oude Jupiter (met losse Io DAC). De nieuwe heeft naar mijn mening behoorlijk aan muzikaliteit ingeboet. Zodanig dat ik in een vergelijk de hierboven genoemde Paganini van Audio Analogue als betere speler aan moest wijzen. En die kost ruim 1000,- minder... @Ruud: De oude Planet huisvest een uitstekend loopwerk (bovenlader). Je zou kunnen overwegen om er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 december 2001 Report Share Posted 15 december 2001 Geplaatst door Ruud_F:Hallo Medeforummers: Sinds ik de Transrotor Leonardo in huis heb zijn mijn oren goed verpest. Mijn huidige CD speler, de NAD C540 voldoet niet meer. Een prima CD speler verder alleen het klankbeeld van de NAD is erg onrustig en koud vergeleken met mijn Leonardo. Ik ben dus naarstig op zoek naar een cd speler met een wat meer analoge klank, en het moet ook nog warm en rustig klinken. Probleem dus, want deze cd spelers zijn er wel maar ze kosten klauwen met geld en dat wil ik niet uitgeven. Mijn budget bedraagt F3000,- en ik wil het liefst minder uitgeven. Ik heb inmiddels al de Rega Planet F2000,- en de Duson CD150 F1500,- (bedankt AudioPaul) in het vizier. Ik wil het liefst een nieuwe aanschaffen maar een gebruikte is OK mits niet ouder dan een jaar of 2. Franjes zoals random en programmeren is voor mij niet nodig, cd erin en spelen is voor mij voldoende. Wie heeft nog meer gouden tips die mij verder op weg kunnen helpen ?? Hoi Ruud_F, Ik zie dat je je budget alweer bijgesteld hebt. De Audio Analogue Paganini blijft een goeie optie (ƒ2700,-), Ik denk dat een T+A CD1210R of CD1220R ook wel goed scoren, vooral in het rustige geluidsbeeld zijn ze erg goed. Ik zal mijn oor nog te luister leggen voor een goed alternatief. P.S.: Ik krijg dinsdag de groene stiften, ik zal er gelijk eentje opsturen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 15 december 2001 Report Share Posted 15 december 2001 On the day I was born, the nurses all got aroundAnd they gazed in wide wonder, at the joy they had found The head nurse spoke up, and she said leave this one alone She could tell right away, that I was bad to the bone Bad to the bone Bad to the bone B-B-B-B-Bad B-B-B-B-Bad B-B-B-B-Bad Bad to the bone "Bad to the bone" - George Thorogood. ping,en dat is juist geantwoord. Wat heb ik nu gewonnen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 december 2001 Report Share Posted 16 december 2001 Oeps.... je hebt helemaal gelijk! foutje...bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 16 december 2001 Report Share Posted 16 december 2001 Spelers die ik hier niet genoemd zie, maar wel zeer de moeite waard zijn de VRDS modellen van Teac, dankzij een vreselijk stabiel loopwerk een volstrekt rustig, gedetailleerd beeld - geluid dus - duiken slechts zelden 2ehands op, hetwelk op zich ook al een goed teken is...... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 december 2001 Report Share Posted 16 december 2001 Beste Jitze , Daarom heb ik een Teac VRDS 10 gemodificeerd. En luister daar met heel veel genoegen naar. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 16 december 2001 Report Share Posted 16 december 2001 Heb je de laatste tijd ook aardig kunnen doen, zonder computer, dat zal wel weer veel minder worden als je verbinding dadelijk weer op speed is................... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 16 december 2001 Report Share Posted 16 december 2001 Geplaatst door Haudio:Beste Jitze , Daarom heb ik een Teac VRDS 10 gemodificeerd. En luister daar met heel veel genoegen naar. MvG, Haudio Hallo Haudio, Goed te zien dat je geniet van de TEAC CD-speler. Zou je wat meer kunnen vertellen over de modificaties die je hebt aangebracht? Groeten, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 december 2001 Report Share Posted 19 december 2001 Heb ik een avondje mogen spelen met Rick Paap , fabrikant van Dynamic Solutions en importeur van Gamut, Nirvana - ja Paul jij hebt dit veroorzaakt - en ontwerper fabrikant van enig audio meubilair, mijns inziens een figuur om in de gaten te houden : http://www.dynamic-solutions.nl en Frits de Vries de importeur van mijn geliefde Klipsch Heritage speakers, http://www.audioimport.nl neemt de eerste een CD speler mee die koud uit de doos ons deed verbazen...................... Jammerlijk valt deze speler ietwat buiten het budget dat Ruud in z'n hoofd had, de Gamut 1 een machine die ik van harte durf aan te bevelen aan de meer kapitaalkrachtigen onder ons, denk dat de veel duurdere Mark Levinsons en Wadia's hier een geduchte concurent aan hebben. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 december 2001 Report Share Posted 22 december 2001 Geplaatst door Jitze:Heb ik een avondje mogen spelen met Rick Paap , fabrikant van Dynamic Solutions en importeur van Gamut, Nirvana - ja Paul jij hebt dit veroorzaakt - en ontwerper fabrikant van enig audio meubilair, mijns inziens een figuur om in de gaten te houden : http://www.dynamic-solutions.nl en Frits de Vries de importeur van mijn geliefde Klipsch Heritage speakers, http://www.audioimport.nl neemt de eerste een CD speler mee die koud uit de doos ons deed verbazen...................... Jammerlijk valt deze speler ietwat buiten het budget dat Ruud in z'n hoofd had, de Gamut 1 een machine die ik van harte durf aan te bevelen aan de meer kapitaalkrachtigen onder ons, denk dat de veel duurdere Mark Levinsons en Wadia's hier een geduchte concurent aan hebben. Groet Jitze Jitze, even off-topic...wat vond je van de Nirvana's? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 23 december 2001 Report Share Posted 23 december 2001 Beste Ruud, Ik heb inderdaad een gemodificeerde Teac dit type is ongeveer 10 jaar oud . Derhalve is de prijs niet laag te noemen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 23 december 2001 Author Report Share Posted 23 december 2001 Geplaatst door Badtothebone:Waarom een oud tweedehands bakkie (vrds10), terwijl je dan (nog) niet tevreden bent Daarnaast heb ik de indruk dat je (Ruud_F) nooit meer tevreden wordt over het luisteren naar muziek via cd! Woehaa Dat is namelijk ook zo. Alleen het lullige is dat ik ook veel cd's heb die niet op vinyl te krijgen zijn. Concesies dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 23 december 2001 Report Share Posted 23 december 2001 Beste Ruud_F, Heel erg jammer dat je zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 24 december 2001 Author Report Share Posted 24 december 2001 Geplaatst door Haudio:Beste Ruud_F, Heel erg jammer dat je zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 december 2001 Report Share Posted 24 december 2001 Ruud_F: Ik denk er wel over om binnenkort van mijn Leonardo een doppia te maken (met een stenen plaat). Ruud, mooi h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 december 2001 Report Share Posted 24 december 2001 Geplaatst door Ruud: K...., had ik toch een Leonardo moeten kopen, want die Sirius van mij klinkt helemaal niet. Ach, Ruud, het is nooit te laat om te "up-graden"! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts