Jump to content

Wat voor een CD speler

Ruud_F
 Share

Recommended Posts

Ik ben zo langzamerhand erg nieuwsgierig naar de draaitafels van transrotor. Helaas is de website momenteel niet bereikbaar of in onderhoud. Heeft iemand informatie over opbouw en prijzen?

Er zijn nog andere draaitafels uit Duitsland op de markt. Acoustic-solid en Acoustic-signature hebben zo te zien heel fraaie producten op hun web-sites staan. Iemand ervaring met deze merken?

Geplaatst door Henk:

Ik ben zo langzamerhand erg nieuwsgierig naar de draaitafels van transrotor. Helaas is de website momenteel niet bereikbaar of in onderhoud. Heeft iemand informatie over opbouw en prijzen?

Er zijn nog andere draaitafels uit Duitsland op de markt. Acoustic-solid en Acoustic-signature hebben zo te zien heel fraaie producten op hun web-sites staan. Iemand ervaring met deze merken?

Beste Henk

Hierbij wat meer info over Transrotor.

Bij de eerste url http://www.phonophono.de/html/transrotor.html vind je de complete Transrotor catalogus in PDF-formaat.

Bij de volgende url http://www.studio-daub.de/transrotor.html kun je een aantal modellen bekijken.

En bij de volgende url http://www.highfidelity.net/transrotorneu/...ansrotorneu.htm n

• 2 weeks later...

Tsja,

Na lang zoeken en wikken en wegen en massa's frustraties krijgen heb ik vandaag maar mijn NAD C540 lichtelijk gemodificeerd. De binnenzijden van de kast is beplakt met loodbitumen en idem dito loopwerk. Verder is de onderzijde van de cd speler nog beplakt met loodbitumen en heb ik als laatste de voetjes vervangen door kegels. Voorts heb ik via een tip bij AS te Sneek de klok van de speler maar eens ff flink volgekit (je leest het goed) zodat deze wat steviger op de plaat printplaat zit.

Heeft niet veel gekost maar een heeeeeele verbetering. Het "jengelen" van de speler is grotendeels verdwenen en klinkt nu een stuk aangenamer. Maar niet zo goed als mijn Leonardo die sinds vandaag een doppia is geworden (zie elders).

Eenieder van harte bedankt voor de moeite en adviezen/tips.

Hoi Allemaal,

ik ben een beetje aan het rondkijken voor een betere cd speler dan mijn Denon dcd1650ar. Ik heb nu even op proef een cd2 van audio research, eerste indruk is meer dynamiek, warmer en ruimtelijker. Klinkt al best lekker, alleen de prijs....

heeft iemand nog suggesties voor cd spelers?

Geplaatst door demon:

beste ruud_f heb je je cd speler ook al ontkoppeld krijg je een ruimtelijker geluid van en een iets strakker laag  en een beetje meer rust dat zijn tenminste mijn bevindingen

Hoi Demon,

Yep, door de kegels is mijn cd speler nu ontkoppeld van mijn Rack. Is ook duidelijk hoorbaar :D

Geplaatst door Ruud_F:

Hoi Demon,

Yep, door de kegels is mijn cd speler nu ontkoppeld van mijn Rack. Is ook duidelijk hoorbaar   :D

Ruud, kleine correctie.....door de kegels is de massa van de cd-speler gekoppeld aan je rack!

Ontkoppelen doe je met rubber dempers, vandaar dat jouw Doppia (en uiteraard de mijne) zo goed klinkt, nl. door de combinatie van koppelen (d.m.v. de kegels) en ontkoppelen door de rubber ringen onder de poten van je draaitafel! ;)

Geplaatst door Audiopaul:

Ruud, kleine correctie.....door de kegels is de massa van de cd-speler gekoppeld aan je rack!

Ontkoppelen doe je met rubber dempers, vandaar dat jouw Doppia (en uiteraard de mijne) zo goed klinkt, nl. door de combinatie van koppelen (d.m.v. de kegels) en ontkoppelen door de rubber ringen onder de poten van je draaitafel!    ;)

Ok Ok Ok,

Sorry :P;):D:D

Ikke dus niet weten

Geplaatst door Ruud_F:

Tsja,

Na lang zoeken en wikken en wegen en massa's frustraties krijgen heb ik vandaag maar mijn NAD C540 lichtelijk gemodificeerd. De binnenzijden van de kast is beplakt met loodbitumen en idem dito loopwerk. Verder is de onderzijde van de cd speler nog beplakt met loodbitumen en heb ik als laatste de voetjes vervangen door kegels. Voorts heb ik via een tip bij AS te Sneek de klok van de speler maar eens ff flink volgekit (je leest het goed) zodat deze wat steviger op de plaat printplaat zit.

Heeft niet veel gekost maar een heeeeeele verbetering. Het "jengelen" van de speler is grotendeels verdwenen en klinkt nu een stuk aangenamer. Maar niet zo goed als mijn Leonardo die sinds vandaag een doppia is geworden (zie elders).

Eenieder van harte bedankt voor de moeite en adviezen/tips.

Hoi Ruud,

Dit is het beste wat je had kunnen doen. Misschien is het vervangen van de clock nog een optie. Eventueel kan de voeding en de analoogsectie nog aangepakt worden (andere opamps en condensatoren), maar dat laatste kan tricky zijn, omdat je dan een klank kan krijgen die je helemaal niet wil (hoeft niet).

Wat eenvoudiger, je kan het netsnoer nog vervangen door een afgeschermd type, dat scheelt ook een boel.

Geplaatst door sodejuu:

Dit is het beste wat je had kunnen doen. Misschien is het vervangen van de clock nog een optie. Eventueel kan de voeding en de

Hoi Ruud,

analoogsectie nog aangepakt worden (andere opamps en condensatoren), maar dat laatste kan tricky zijn, omdat je dan een klank kan krijgen die je helemaal niet wil (hoeft niet).

Wat eenvoudiger, je kan het netsnoer nog vervangen door een afgeschermd type, dat scheelt ook een boel.

Het netsnoer is nog datgene wat ik wil vervangen bij AL mijn componenten van NAD. Echter, ik kan hier wel wat hulp bij gebruiken want dat vindt ik allemaal iets te ingewikkeld (aanluiten, aarden, stanzen en noem maar op) Dus als er binnenkort een vrijwilliger is die mij wil helpen, dan graag. Soldeerbout met fijne punt is aanwezig. Ook soldeertin (of moet het zilver zijn ??), vijlen (geen fijne), hobbymesjes.

Ik heb wel inmiddels informatie thuis gekregen van Trichord Research voor het eventueel modificeren van de klok van mijn NAD. Volgens die gasten moet het eenvoudig in te bouwen zijn :P . Misschien dat dit ook nog een optie wordt.

Geplaatst door Ome Henk:

Beste Ruud_F,

Ik neem aan dat je het diy-project van Maarten al gelezen hebt     confused.gif

Web page Maarten

Groetnis, Henk     :D

Jawel, heb ik gelezen. Meerdere malen zelfs. Ik ben zelfs van plan het Conraadsel kabeltje te gaan bouwen alleen heb ik nogal een drempelvrees/angst als het komt op een component open schroeven en met kabels liggen klooien.

eek.gifeek.gifeek.gif

Geplaatst door Ruud_F:

Het netsnoer is nog datgene wat ik wil vervangen bij AL mijn componenten van NAD. Echter, ik kan hier wel wat hulp bij gebruiken want dat vindt ik allemaal iets te ingewikkeld (aanluiten, aarden, stanzen en noem maar op) Dus als er binnenkort een vrijwilliger is die mij wil helpen, dan graag. Soldeerbout met fijne punt is aanwezig. Ook soldeertin (of moet het zilver zijn ??), vijlen (geen fijne), hobbymesjes.

Ik heb wel inmiddels informatie thuis gekregen van Trichord Research voor het eventueel modificeren van de klok van mijn NAD. Volgens die gasten moet het eenvoudig in te bouwen zijn     :P . Misschien dat dit ook nog een optie wordt.

Je weet dat ik al in de startblokken sta om naar Drenthe te rijden :P , maar ga maar eerst eens verbouwen. Tegen de tijd dat het klaar is ben ik ook klaar met m'n huis en kunnen we er rustig aan werken. :D;)

Geplaatst door sodejuu:

Je weet dat ik al in de startblokken sta om naar Drenthe te rijden   :P , maar ga maar eerst eens verbouwen. Tegen de tijd dat het klaar is ben ik ook klaar met m'n huis en kunnen we er rustig aan werken.   :D    ;)

Ok, maar dan pas vanaf eind maart, want ik ga ook verbouwen :D:D

Enne, wat eet je/drink je ....

Stuur maar een meel ;)

Geplaatst door Ruud_F:

Ok, maar dan pas vanaf eind maart, want ik ga ook verbouwen    :D     :D

Dat zei ik al :D, maar de datum komt goed uit, want dan hoop ik toch ook klaar te zijn.

Geplaatst door Ruud_F:

Stuur maar meel     ;)

1kg genoeg :P;) ???

Gezien de nieuwprijs van 3850,- voor de naim CD3.5 is een demomodel voor 2800,- niet te duur.

Maar, aangezien ik zelf ook de 3.5 heb gehad,vindt ik 3850,- ook asociaal (te)veel geld.

Bovendien weet je bij "de opera" nooit of 't aangebodene er nog is,aangezien sommige 2e hands/demo aanbieding er maaanden op blijven staan.

Maar ik denk ook Ruud F, dat je er verstandig aan hebt gedaan om eerst met loodbitumen te experimenteren.

't is goedkoop,makkelijk zelf uit te voeren en 't scheelt enorm!

Mijn ervaring bij vorige CD-spelers welke ik vrijwel allemaal met loodbitumen behandeld had was dat er meer rust kwam in 't geluid en instrumenten makkelijker afzonderlijk te volgen waren. Ook de plaatsing werd soms stabieler hierdoor.

ps: Ruud. wellicht een suggestie:

AudioNote buizenversterkers!!! Niet goedkoop,maar wel errug fraai (zacht uitgedrukt!) te beluisteren bij De Groef in Groningen.

Greetings,

Alco