WanFie Posted 2 augustus 2007 Report Share Posted 2 augustus 2007 Tijdens m'n vakantie was ik op een markt in Apt. Hier stonden duverse standwerkers met de meest onmogelijke prullaria. Bijzonder aan dat spul is, dat dit alleen werkt wanneer de demonstrateur het gebruikt... Ik moest gelijk denken aan Hifi "workshops". Ik ben er ook ingetrapt hoor... b.v. verschillen horen tussen CD matjes en andere "tweaks". De andere luisteraars overigens ook. De matjes b.v. vlogen naar de demo de deur uit... (ik kon me nog n Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 augustus 2007 Report Share Posted 2 augustus 2007 Aha, je bent goed uitgerust van de vakantie zo te lezen. Scherpe blik op van alles en nog wat, met name de quantumaudiofilie. Ik volg deze draad in spanning, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 augustus 2007 Report Share Posted 2 augustus 2007 Haha audiofiele tupperware sessies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 2 augustus 2007 Report Share Posted 2 augustus 2007 Ik ken dit effect nog niet in de audiofiele wereld. Wel het diepgewortelde geloof bij sommigen dat alle waar naar zijn geld is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 2 augustus 2007 Report Share Posted 2 augustus 2007 Ik heb er wel een theorie over , als volgt: De verkoper wil uiteraard geld verdienen, hij demonstreert tijdens de demo met of zonder mat, hij brengt het op zon manier dat alleen iemand met een zeer goed gehoor het verschil kan horen, iedereen ( zeer zeker audiofielen ) die daar is voelt zich gevleid en roept ik ik! Op dat moment behoor je tijdens die demo tot de mensen met een goed gehoor , en omdat je je zo lekker voelt daardoor en je de verkoper ( die verantwoordelijk is voor dat geluksgevoel), en de mat zelf uiteraard een plezier wilt doen koop je dat ding ! gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 augustus 2007 Report Share Posted 2 augustus 2007 ik zag wel bij de aldi actie wat pyramide vormige speakers staan.vage naam ook, andro...andro en dan nog iets Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 augustus 2007 Author Report Share Posted 3 augustus 2007 tupperware Nou, dat is anders wel topspul hoor Mee eens, het hoeft n.l. helemaal geen oplichterij te zijn. Alleen, vind ik dat er bij sommige "vage" audiotweaks, wel erg vaak gezegd moet worden dat de demonstrateur het verschil erg duidelijk hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 tupperware Nou, dat is anders wel topspul hoor Mee eens, het hoeft n.l. helemaal geen oplichterij te zijn. Alleen, vind ik dat er bij sommige "vage" audiotweaks, wel erg vaak gezegd moet worden dat de demonstrateur het verschil erg duidelijk hoort. Het kan zijn dat de demonstrateur weet waar hij op moet letten? gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 Ja: een lege doos als ie naar huis gaat...(en een volle portemonnee) Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 ik zag wel bij de aldi actie wat pyramide vormige speakers staan.vage naam ook, andro...androen dan nog iets Wat een heftige reactie , voel je je aangesproken Nee hoor mijn speakers zijn No nonsense , ik verkoop geen luchtkastelen, speakerbouw is geen mystiek, gewoon een kwestie van nuchter nadenken ,luisten, nameten , en de tijd nemen om de beste componenten bij elkaar te zoeken gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 precies de Aldi het beste voor de laagste prijs. en dat alles gebaseerd op een werkend concept beetje techneuten plagen moet kunnen toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 precies de Aldi het beste voor de laagste prijs. en dat alles gebaseerd op een werkend concept beetje techneuten plagen moet kunnen toch Tuurlijk , maar aan het beste hangt wel een prijskaartje , en dat krijg je niet bij de ALDI , de serie cap die voor mijn tweeter hangt , daar heb je bij de aldi 2 speakers voor (130 euro ). gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 als ik ooit in de gelegenheid ben kom ik luisteren. latorr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 augustus 2007 Author Report Share Posted 3 augustus 2007 Ja: een lege doos als ie naar huis gaat...(en een volle portemonnee) Groet, Jacco Dat is wel erg negatief gezien.... Ik denk dat de meesten best wel achter hun prodect staan. Anders lijkt het mij onmogelijk dit met zoveel enthousiasme te verkopen. Maar het gaat mij eigenlijk meer om de kopers. Hoe kunnen nuchter denkende mensen zich na Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 3 augustus 2007 Report Share Posted 3 augustus 2007 precies de Aldi het beste voor de laagste prijs. en dat alles gebaseerd op een werkend concept beetje techneuten plagen moet kunnen toch Tuurlijk , maar aan het beste hangt wel een prijskaartje , en dat krijg je niet bij de ALDI , de serie cap die voor mijn tweeter hangt , daar heb je bij de aldi 2 speakers voor (130 euro ). gr hj Ik ken dit effect nog niet in de audiofiele wereld. Wel het diepgewortelde geloof bij sommigen dat alle waar naar zijn geld is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts