Guest Hubertinus Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Kun je in een versterker die geen phonotrap heeft een phonoversterker inbouwen? Bijvoorbeeld een module van een ander merk die dan gevoed wordt door de versterker? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Als een versterker ook leverbaar is met phonoboard en zonder phonoboard, kan je volgens mij meestal er een phonoboard later bij (laten) zetten, zolang het van dezelfde fabrikant is. Of dat ook opgaat voor een losse phonoboard van een andere fabrikant weet ik niet, maar waarom zou je dat willen? Een losse is toch meestal beter, vanwege een eigen voeding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Ik hou niet van veel kastjes en stekkers. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Okee en duidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Ik heb een phono-module in mijn voorversterker geplaatst. Ik moest het printje met 2 condensatoren en 2 weerstanden eruit halen en de module daarvoor in de plaats steken. Eigenlijk zit de module tussen de ingang (b.v. AUX) en de ingangsschakelaar (relais bij mij). Als je de ruimte hebt in je versterker zou je een phono-module kunnen plaatsen. Je moet wel de voedingsspanningen van je module en versterker weten. Of je maakt een eigen voeding voor je module. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Ik kan dat niet zelf, Jan. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakmeel Posted 7 augustus 2007 Report Share Posted 7 augustus 2007 Dan wordt het waarschijnlijk een lastige operatie Hubertinus. Er zijn geen standaarden voor insteekmodules of phono-modules, dus iedere fabrikant hanteert zijn eigen ideeen. Vaak is er niet eens een standaard bij fabrikanten zelf, en als er al sprake is van een optionele module, dan is die specifiek voor dat type versterker. Merken wisselen lijkt mij geen goed idee. Vaak verschillen de spannigen en de aansluitingen, en dan moet je wel precies weten wat je doet om daar overheen te komen. Je had nog niet gezegd of je een module wil in je huidige (eigen) versterker of in een andere. In ieder geval, je moet er naar zoeken want lang niet alle versterkers kunnen het. Zoek het op in de handleiding van je versterker of vraag er naar in de winkel. Als de optie er is, dan zal je waarschijnlijk een module moeten bestellen van de fabrikant. Via de winkel of direct. Dan is het alleen nog een kwestie van aansluiten en spelen. Hoe dat werkt, verschilt per versterker. Groeten, Bakmeel Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Misschien moet Hubertinus eens aangeven welke versterker hij heeft. Bij merk Tokki Wokkie heb je minder kans op mensen met schema's dan bij bekendere merken. Ik ben ervan overtuigd dat het altijd kan. Je kunt immers toch ook een Phono voorversterker tussen je platenspeler en je Aux (of wat dan ook) ingang zetten? Waarom zou je hem dan niet achter de aansluitpluggen kunnen zetten in plaats van ervoor. Ook de voeding mag geen probleem zijn. Er zijn normaal gesproken voedingsrails zat aanwezig in een versterker, die je met behulp van een regelaar of audiofiele voeding (veel gebruikte term) kunt aanpassen aan de voedingsspanning van de phono-voortrap. Zelfs als er niet voldoende aansluitingen zijn, boor je 2 extra gaten in de achterkant van je kast en zet daar 2 mooie cinch-bussen in. Niets is onmogelijk Ik zie dat je in Landgraaf woont. Komt goed uit, zie mijn lokatie. Groeten, Mischa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Hallo Mischa en de rest, de versterker is een Primare I21. Groeten, Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Bij die versterker is het standaard niet mogelijk een Phono module in te bouwen. Dus dat word een aparte Phono versterker of een andere versterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Bij die versterker is het standaard niet mogelijk een Phono module in te bouwen.Dus dat word een aparte Phono versterker of een andere versterker Lees jij de voorgaande berichten wel voordat je wat post? Mischa komt net met een positief verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Wanneer zo'n I21 net zo vol zit als mijn A20, dan kun je inbouwen wel vergeten. Bovendien wil je niet weten hoeveel brom zo'n phonoprintje opvangt. Een aparte phonotrap dus. En wanneer het een kleintje is (Clearaudio b.v.) kun je hem waarschijnlijk wel achter of naast een ander apparaat kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Gewoon CD luisteren, dan ben je van alle muziek... oeps... gezeik af... (grapje trouwens, voor de mensen die te zwaar op de hand zijn) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 @Hans, de I21 zit niet zo vol. Er zit wel een zeer grote trafo in en daarachter op 1/3 van de kast de rest van het gebeuren. Er zou nog wel wat plaats zijn. Clearaudio phonotrap zou ik niet willen. Ik heb nu 2 verschillende gehoord en het kan mij niet echt bekoren. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakmeel Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Hubertinus, Nu wetende dat er geen standaard module beschikbaar is voor je versterker, In hoeverre ben je bereid om iets anders in je Primare te knutselen? Bakmeel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Goeie vraag, Bakmeel. Misschien dan toch maar een klein plat kastje, dat onder de, eventuele, draaitafel kan liggen. Zoals de Goldring PA1. Ik weet niet of het wat gaat worden met dat inbouwen. Er zullen zeker kundige mensen zijn die dat kunnen. Misschien stuur ik Primare nog even een mailtje. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 @Hans, de I21 zit niet zo vol. Er zit wel een zeer grote trafo in en daarachter op 1/3 van de kast de rest van het gebeuren. Er zou nog wel wat plaats zijn. Clearaudio phonotrap zou ik niet willen. Ik heb nu 2 verschillende gehoord en het kan mij niet echt bekoren. Hubertinus Welke 2 heb je beluisterd dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 Hallo, Heb even op de site van Primare rondgesnuffeld en wat zie ik? Daar hoef je je toch helemaal niet voor te schamen dacht ik? Groeten, Mischa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 @Mischa, nee, daar hoef je je niet voor te schamen! Prijs 650 euro. Dat is de R20. @DHFreakie, De Basic en de Smartphono. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 Dan denk ik dat je nog minder blij zal worden van de Goldring PA1 die maar een derde kost van die 2 van Clearaudio. Die Primare R20 lijkt mij dan meer het overwegen waard. En zal kwa uiterlijk ook beter integreren in je set bij je Primare I21 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 Als je zoiets wil doen hoef je niet het hele kastke in te bouwen. Je kunt gebruik maken van de bestaande voeding in de versterker en je hoeft ook geen plaats te maken voor de in- en uitgangsbussen. Je moet wel 1 ingang opofferen. De meeste phonotrapjes op basis van opamps zouden met enige aanpassing wel ingebouwd kunnen worden (mits er fysiek plaats is in de versterker), omdat deze dus ook op eenzelfde voedingspanning werken, normaliter + en - 15V (kan ook 18V zijn). Desnoods zou je de phonoversterker hier en daar nog iets moeten verbouwen, zodat ie op de spanning van de versterker kan werken. ALs je een discrete phontrap hebt, moet je waarschijnlijk nog een eigen voedingsbord maken, maar dat is ook geen rocketscience. Waarschijnlijk kun je aftakken op een secundaire trafowikkeling. Die phonotrapjes verbruiken zo weinig dat je er hoogstwaarschijnlijk niks van merkt in de weergave als zo'n trapje een bestaande wikkeling gaat belasten. Het is dus niet onmogelijk. Of het een verstandige oplossing is, laat ik in het midden. Het is misschien wel een handige mogelijkheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 Ik had Primare nog een mailtje gestuurd. Ze komen ook met niks anders dan de R20. Hij ziet er goed uit met veel mogelijkheden, maar dat is niet wat ik zoek. Iets eenvoudigers... hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 Je kan de R20 ook door de winkel laten instellen op het element wat je gebruikt, dan is het enkel aansluiten en genieten. Of is dat niet wat je bedoelt??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 Ik had Primare nog een mailtje gestuurd. Ze komen ook met niks anders dan de R20. Hij ziet er goed uit met veel mogelijkheden, maar dat is niet wat ik zoek. Iets eenvoudigers... hubertinus Kun je misschien eens een foto posten van de versterker in geopende toestand? Zoals Sodejuu zegt, je kunt meestal gebruik maken van een voeding die reeds voor handen is. Stel de spanningen kloppen niet helemaal, kun je toch met een paar componenten een omvormer in elkaar knutselen die ervoor zorgt dat de zaak wel klopt. Misschien zou je bij de foto zelf de globale maten kunnen aangeven van de ruimte(n) die je hebt. Groeten, Mischa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 10 augustus 2007 Report Share Posted 10 augustus 2007 Op de Primare site kun je de versterker zien in geopende toestand en je kunt er ook op inzoomen. Je moet naar prducts, dan naar I21, dan naar i21 more info, dan naar image gallery en dan naar de foto van de open versterker. Dan kun je inzoomen en schuiven. Je kunt de letters op de bandkabel duidelijk lezen. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts