Sodejuu Posted 10 augustus 2007 Report Share Posted 10 augustus 2007 Meer dan plaats genoeg zo te zien. Enig probleem is dat de print direct naast de trafo komt te zitten en de aansluiting wat langere worden en dat is minder gunstig, zeker bij een phono. Misschien is het een mogelijkheid de phono op z'n zijkant naast het koelblok te bouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 10 augustus 2007 Report Share Posted 10 augustus 2007 Misschien is het een mogelijkheid de phono op z'n zijkant naast het koelblok te bouwen. Zo zou ik het doen. Hubertinus, bedenk wel dat de verkoopwaarde van die I21 daalt als je zo'n dingen uitspookt. Als je er mee verder gaat dan met de nodige zorg en precisie, zodat het er net echt uitziet. De achterplaat is dun. Ik zou daar, vlak bij de phonotrap, drie gaten in boren voor twee nieuwe geisoleerde RCA chassisdelen als phono-ingang en een grondaansluiting. En dan de uitgangen van de phonotrap via langere kabels naar de binnenzijde van een van de bestaande RCA setjes. Hou er wel rekening mee dat de interne voeding van die I21 iets van een + en - 40V is, en dat moet dan naar een veilige waarde van de phonotrap gebracht worden. Ook als je een phonobordje vindt met lokale regelaars moet je nagaan of die regelaars dit aankunnen (spanning maar ook vermogen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 10 augustus 2007 Report Share Posted 10 augustus 2007 Ik zie af van dat inbouwen. Bedankt allemaal voor het meedenken. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertm2 Posted 15 augustus 2007 Report Share Posted 15 augustus 2007 Je zou ook nog kunnen overwegen om een phono amp in je platenspelert te bouwen. Groeten, Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 15 augustus 2007 Report Share Posted 15 augustus 2007 Dat zou kunnen. Dan moet je wel een platenspeler met ruimte hebben. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 augustus 2007 Report Share Posted 15 augustus 2007 Daar dacht ik in eerste instantie ook aan. Mits de motor geen storing veroorzaakt, lijkt me dat ook beter. Misschien kun je hier wat mee http://www.thel-audioworld.de/module/phono/phono-M.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 augustus 2007 Report Share Posted 15 augustus 2007 Dat zijn qua onderdelen iig al heel erg mooie phonotrapjes. Ik heb 'm alleen nog niet beluisterd, maar qua opbouw beloofd het wel wat. Inbouwen in een draitafel kan alleen als je een dichte kast hebt. Bij spelers die minimalistisch zijn opgebouwd (Rega, Project, Scheu), of een designontwerp hebben (zoals de meeste plexiglas spelers (Transrotor, Clearaudio, NA, VPI, Acoustic Signature etc.) is het wederom geen optie. De T+A platendraaiert heeft een ingebouwde phono. Een Project Debut ook. Die van de T+A is goed, die van de Project wil je nog niet eens voor niks. Zelfs Lenco heeft er een met een ingebouwde phono en zelfs een USB aansluiting , maar speler als ook electronica zijn bedroevend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 17 augustus 2007 Report Share Posted 17 augustus 2007 Ik snap niet waarom je deze moeite wilt doen. Koop er gewoon eentje in een klein kastje en moffel het weg achter de set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 17 augustus 2007 Report Share Posted 17 augustus 2007 Ik snap niet waarom je deze moeite wilt doen. Koop er gewoon eentje in een klein kastje en moffel het weg achter de set. Sommige mensen willen dat nou eenmaal, ieder zijn ding. En wat je voorstelt kan wel, maar hij heeft al eens 2 van die kleine kastjes die je kan wegmoffelen gehoord, en was niet overtuigt, en dat kan ik me wel voorstellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 17 augustus 2007 Report Share Posted 17 augustus 2007 Ik had al gezegd dat ik er van af zie. Ik heb dan liever een versterker met ingebouwde phonoversterker. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts