Jump to content

Inbouwen phonoversterker

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Meer dan plaats genoeg zo te zien. Enig probleem is dat de print direct naast de trafo komt te zitten en de aansluiting wat langere worden en dat is minder gunstig, zeker bij een phono.

Misschien is het een mogelijkheid de phono op z'n zijkant naast het koelblok te bouwen.

Misschien is het een mogelijkheid de phono op z'n zijkant naast het koelblok te bouwen.

Zo zou ik het doen.

Hubertinus, bedenk wel dat de verkoopwaarde van die I21 daalt als je zo'n

dingen uitspookt. Als je er mee verder gaat dan met de nodige zorg

en precisie, zodat het er net echt uitziet.

De achterplaat is dun. Ik zou daar, vlak bij de phonotrap, drie gaten

in boren voor twee nieuwe geisoleerde RCA chassisdelen als phono-ingang

en een grondaansluiting. En dan de uitgangen van de phonotrap via langere

kabels naar de binnenzijde van een van de bestaande RCA setjes.

Hou er wel rekening mee dat de interne voeding van die I21 iets van een + en - 40V is,

en dat moet dan naar een veilige waarde van de phonotrap gebracht worden. Ook

als je een phonobordje vindt met lokale regelaars moet je nagaan of die

regelaars dit aankunnen (spanning maar ook vermogen).

Dat zijn qua onderdelen iig al heel erg mooie phonotrapjes. Ik heb 'm alleen nog niet beluisterd, maar qua opbouw beloofd het wel wat.

Inbouwen in een draitafel kan alleen als je een dichte kast hebt. Bij spelers die minimalistisch zijn opgebouwd (Rega, Project, Scheu), of een designontwerp hebben (zoals de meeste plexiglas spelers (Transrotor, Clearaudio, NA, VPI, Acoustic Signature etc.) is het wederom geen optie.

De T+A platendraaiert heeft een ingebouwde phono. Een Project Debut ook. Die van de T+A is goed, die van de Project wil je nog niet eens voor niks. Zelfs Lenco heeft er een met een ingebouwde phono en zelfs een USB aansluiting :blink: , maar speler als ook electronica zijn bedroevend. :(

Ik snap niet waarom je deze moeite wilt doen. Koop er gewoon eentje in een klein kastje en moffel het weg achter de set.

Sommige mensen willen dat nou eenmaal, ieder zijn ding.

En wat je voorstelt kan wel, maar hij heeft al eens 2 van die kleine kastjes die je kan wegmoffelen gehoord, en was niet overtuigt, en dat kan ik me wel voorstellen.