VANZOMERENG Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Als zijnde een lange aanloop om op termijn mijn L.S Infinity Kappa,s 90 te vervangen door compactere exemplaren om een betere afstemming te krijgen in het Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Leuke recentie... Op welke apparatuur werden ze gedemonstreerd..??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 4 augustus 2007 Author Report Share Posted 4 augustus 2007 Leuke recentie...Op welke apparatuur werden ze gedemonstreerd..??? Heb ik niet 100% in beeld. wat me bijgebleven is, - ter versterking: een zware Rotel Surround versterker type ? - bron: Arcam CD-speler type ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Ik vind dat het wel van belang is om te weten op welke apparatuur er gedemonstreerd werd. Ik heb laatst eens naar Focal 816 geluisterd op Denon PMA 2000AE versterker en cd speler. Ik vond het niks met die Focals. De Dynaudio 122 die ik daarna op die set heb geluisterd vond ik veel beter. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 5 augustus 2007 Report Share Posted 5 augustus 2007 bij de Mentors was dit geenszinshet geval, ondanks dat het ook hier lijkt of de treble op +3? staat... ...Conclusie: voorlopig staan de Dali Mentors 6 hoog op mijn verlanglijstje. Of je hier verstandig aan doet? Ik snap dat het geheel je moet pakken. Er is al zoveel klinische apparatuur te koop, maar dat kan toch ook zonder deze treble? Ik zou je graag willen aanraden hetzelfde nog eens te doen maar dan met je eigen set (en je eigen huis), want je hebt nu eigenlijk iets redelijk nietszeggends gedaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 5 augustus 2007 Author Report Share Posted 5 augustus 2007 bij de Mentors was dit geenszinshet geval, ondanks dat het ook hier lijkt of de treble op +3? staat... ...Conclusie: voorlopig staan de Dali Mentors 6 hoog op mijn verlanglijstje. Of je hier verstandig aan doet? Ik snap dat het geheel je moet pakken. Er is al zoveel klinische apparatuur te koop, maar dat kan toch ook zonder deze treble? Ik zou je graag willen aanraden hetzelfde nog eens te doen maar dan met je eigen set (en je eigen huis), want je hebt nu eigenlijk iets redelijk nietszeggends gedaan Er is nog geen man overboord, immers ik heb nog niks gekocht. Voordeel is, dat ik totaal geen haast maak en alle tijd heb. Uiteindelijk wil ik maximaal 3 speakers op mijn shortlist hebben en deze nogmaals beluisteren, eventueel ook thuis, als de dealers meewerken. Als e.e.a me niet bevalt houd ik de Kappa,s nog even. Ik wil o.a ook nog Triangle en Usher beluisteren Als iemand nog suggesties heeft ? Mijn voorkeur gaat uit naar nieuw, bij voorkeur staande speakers, mag best een uitgesproken karakter hebben (geen laidback), enige presence in het midhoog+hoog en moet op circa 30 cm van de achtermuur te plaatsen zijn. Max. budget = 3.000 per paar ? Ik speel alle soorten muziek van hardrock tot klassiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 5 augustus 2007 Report Share Posted 5 augustus 2007 bij de Mentors was dit geenszinshet geval, ondanks dat het ook hier lijkt of de treble op +3? staat... ...Conclusie: voorlopig staan de Dali Mentors 6 hoog op mijn verlanglijstje. Of je hier verstandig aan doet? Ik snap dat het geheel je moet pakken. Er is al zoveel klinische apparatuur te koop, maar dat kan toch ook zonder deze treble? Ik zou je graag willen aanraden hetzelfde nog eens te doen maar dan met je eigen set (en je eigen huis), want je hebt nu eigenlijk iets redelijk nietszeggends gedaan Er is nog geen man overboord, immers ik heb nog niks gekocht. Voordeel is, dat ik totaal geen haast maak en alle tijd heb. Uiteindelijk wil ik maximaal 3 speakers op mijn shortlist hebben en deze nogmaals beluisteren, eventueel ook thuis, als de dealers meewerken. Als e.e.a me niet bevalt houd ik de Kappa,s nog even. Ik wil o.a ook nog Triangle en Usher beluisteren Als iemand nog suggesties heeft ? Mijn voorkeur gaat uit naar nieuw, bij voorkeur staande speakers, mag best een uitgesproken karakter hebben (geen laidback), enige presence in het midhoog+hoog en moet op circa 30 cm van de achtermuur te plaatsen zijn. Max. budget = 3.000 per paar ? Ik speel alle soorten muziek van hardrock tot klassiek Als de dealer niet meewerkt aan thuis luisteren dan snapt hij er niets van. Niet kopen dus bij zo'n handelaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Als iemand nog suggesties heeft ?Mijn voorkeur gaat uit naar nieuw, bij voorkeur staande speakers, mag best een uitgesproken karakter hebben (geen laidback), enige presence in het midhoog+hoog en moet op circa 30 cm van de achtermuur te plaatsen zijn. Max. budget = 3.000 per paar ? Ik speel alle soorten muziek van hardrock tot klassiek Luister dan eens naar een setje Klipsch Heresy of wel wat boven het budget de Cornwall, NB deze speakers zijn wel erg gevoelig voor de - kwaliteit van - aansturing, maar kunnen zelfs tegen de muur geplaatst worden. Beslist niet laid-back, bijzonder dynamisch en enorm goed in detail en klankkleurtjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Luister dan eens naar een setje Klipsch Heresy of wel wat boven het budget de Cornwall, NB deze speakers zijn wel erg gevoelig voor de - kwaliteit van - aansturing, maar kunnen zelfs tegen de muur geplaatst worden. De switch van Infinity naar Klipsch...., tja; net gedaan...... (2xIRS Omega, 2xRenaissance 80, 2xKappa center-b en JBL Tic sub) naar (2xHorns en een stapeltje Heresy's + 2xDanley sub) Het heeft lang geduurd voordat ik de beslissing nam maar me zeker blij gemaakt. Muziek leeft weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnrtd Posted 7 augustus 2007 Report Share Posted 7 augustus 2007 Als je dan toch rond 1500 Euro kijkt misschien moet je dan de Elac FS209 ook eens beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 7 augustus 2007 Report Share Posted 7 augustus 2007 Leuk geschreven en verwoord! Ik heb de Mentor6 ook al meerdere malen gehoord, op Arcam en Marantz, en moet zeggen dat het mij ook wel erg beviel wat ik hoorde. Succes met de zoektocht! Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 augustus 2007 Report Share Posted 7 augustus 2007 bij de aanschaf van je nieuwe versterker hoor ik je al regelmatig spreken over nadrukkelijk hoog. neem dan geen dali want die vind ik allemaal erg stevig in het hoog. of je moet dat lekker vinden natuurlijk. ik denk dat de combi dussun en dali luistermoeheid gaat opleveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 10 augustus 2007 Report Share Posted 10 augustus 2007 Als ik jou was zou ik ook een naar Sonus Faber en Impulse gaan luisteren. Mijn adviesen zijn natuurlijk wel subjectief maar dat is inherent aan advies. Zelf heb ik in het verleden ook naar Dali en Elac geluisterd, van bijde werd ik snel "luister moe" zeker de Elac. Ik ken jou versterker niet, maar als het een wat "analytische/heldere" versterker is zou ik weg blijven van Elac. Deze staan voor 2600/paar bij studio Alkmaar. Al moet ik wel zeggen de de uitvoering mer de ringkern tweeter beter is. (impulse Aria SE) Met de tweeter die in deze zit. (dit paar staat ook te koop bij Studio Alkmaar, maar ken die model niet, vind het uiterlijk wel erg mooi, zijn demo modellen voor 2500/paar) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts