hansko Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Vandaag van Tube Elysium (de website van tube elysiumde Appolon voorversterker opgehaald om hem een paar dagen uit te proberen. Mijn huidige voortrap is de P12 van Hawk audio, ook een buizen regelversterker. En wat een fantastische upgrade zal dit worden. Ton Mijnster de ontwerper en maker van de versterkers heeft een uitstekend ontwerp gemaakt. Hoewel de P12 zeker een uitstekende voorversterker is moet hij toch zijn meerdere erkennen in de Appolon. Alle informatie en specificaties vind je op de website van Tube Elysium. Op zowele lp's als cd's hoor ik details die ik nog nooit heb gehoord. Stemmen en instrumenten klinken natuurlijker en het geheel klinkt dynamischer. Het typische buizengeluid (warm en vloeiend) is zeker aanwezig, maar met veel meer pit en dynamiek. Ik ga hem nog een paar dagen uittesten en dan maandag helaas weer terug naar de heren Mijnster. Zoals het er nu naar uitziet met een opdracht om ook voor mij een dergelijk mooi en goed klinkend apparaat te gaan maken. De uitvoering met de Philips Meshplate AZ1, maar zonder phonotrap. Levertijd 3 maanden, maar het is het wachten meer dan waard. Natuurlijk is elk onderdeel van de set belangrijk, maar de voortrap heeft wel grote invloed op detailering, klankleur en ruimtelijkheid van de weergave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 4 augustus 2007 Report Share Posted 4 augustus 2007 Ow Hansko, dat is een echte beauty! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts