andromedaaudiodesign Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Wat voor set heb jij dan? Ik heb het over rein uiteraard gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Hierbij nogmaals een vraag aan rein , wat voor set hij heeft , door die vraag te beantwoorden kan men" zijn "vraag beter beantwoorden? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Ej, speel al vanaf mn 10e met ESL57 en McIntosh. Op mijn slaapkamer dan... Who gives a f*ck Het gaat toch om de vraag waarom er zoveel rommel te koop is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Jij vindt een heleboel rommel, je spreekt voor jezelf neem ik aan, ik denk dat alles steeds neutraler wordt, of het je smaak is is wat anders , maar het gaat (bij mij althans ) over high fidelity. Of je de vraag naar waarheid hebt beantwoord over je set , betwijfel ik ten zeerste gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Het gaat bij mij ook om high fidelity. Maar ik mis vrijwel altijd de emotie. En ik weet dat die er is. Ik weet van veel stukken dat ik altijd de emotie voel op goede sets. Ongeacht mijn stemming. En heel heel vaak is die emotie er niet. Hij is niet meer in de hifi winkel te koop. Ik zal heel eerlijk met je zijn. Jij luistert met Mark Levinson, dat is a-musikale rommel in mijn ogen. jij weet waarschijnlijk in de verste verte niet waar dit verhaal over gaat. Dat klinkt hard en arrogant, en dat is het ook. Maar het is mijn waarheid, sorry... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Het klinkt helemaal niet hard en arrogant, het kan mij niet schelen dat je het niks vindt , ik luister er naar . Maar als je de vraag over je eigen set niet wil beantwoorden wordt het voor andere mensen moeilijk om je luistervoorkeur in te schatten. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Ja, maar het punt is dat ik tig combinaties als muzikaal inschaal. Waaronder mijn eigen set. Een soort van voorzetje is al gegeven door te zeggen dat ik vrijwel niets in de huidige winkels de moeite waard vind. Dus we praten veelal al over ouder spul en zelfbouw. Ik vind het een treurige zaak dat de diy veel verder weet te komen dat de hot shots uit de industrie. Ik vind het een treurige zaak dat simpele merkjes als Kenwood en Pioneer vroeger super spullen uitbrachten maar nu inferieure rommel. Ik vraag me af waarom dat is. Niemand kan daar iets zinnigs over zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Tja als jezelf al niet eerlijk wil ziin houdt het snel op natuurlijk gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Rein, je bent ook niet echt duidelijk met wat je onder muzikaal verstaat. Ja, wat moet ik met zo'n opmerking? Wat is muzikaal? Kippevel? Ik denk het wel, en ik kom het niet tegen in de mainstream top hifi Je begint over muzikale apparatuur (voor zover zoiets bestaat) en als mensen dit vertalen naar analytisch, danwel een warm geluid dan slaan ze volgens jou de plank mis. Jouw probleem is dat je emotie zoekt in apparatuur (en geluidsbeeld), terwijl deze toch echt in de muziek zelf zit. Zelf heb ik de ervaring dat als ik technisch luister ik minder geniet van de muziek, maar goed, dit is ook maar mijn eigen beleving. Dacht je dat die grote getale aan mensen die muziek via zgn 'rommel' al dan niet via hifi-winkels of witgoed-winkels geen kippevel krijgen? groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 [...]Ik vind het een treurige zaak dat de diy veel verder weet te komen dat de hot shots uit de industrie. [...] Man, je bent niet goed wijs. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 (edited) Man, je bent niet goed wijs. Groet, Jacco Woorden van een wijs man. Muziekaal, en simpel. Groet, Jack Rein! waar speel jij dan mee? Kom op niet om de brei blijven hangen. Er is heus wel meer dan dit Ziet er mooi uit, maar zoiets zou ik zelf maken, misschien nog wel beter, mooier absoluut niet!. Edited 8 augustus 2007 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Ja, tubejack, dat was eenvoudig en doeltreffend. Maar daar was die JD-10 echt niet alleen in of zo. Heel veel commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Ja, tubejack, dat was eenvoudig en doeltreffend. Maar daar was die JD-10 echt niet alleen in of zo. Heel veel commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 Ik vind het ronduit absurd dat ie een lijst met versterkermerken zonder meer afserveert. Zonder meer gegevens is dat gewoon niet kies en zeker niet te verantwoorden. Welke speakers waren daarbij, welk bronmeteriaal, welke akoestiek etc etc? Ook het verpulveren van de versterker van aa-design is op het kinderachtige af. En eigenlijk verspreekt ie zich (een Freudiaanse verspreking heet dat geloof ik): Jij luistert met Mark Levinson, dat is a-musikale rommel in mijn ogen. In zijn ogen. Niet zijn oren. En daar zit hem denk ik ook zijn probleem. Hij kijkt naar audio en beoordeelt het dan. Het maakt dan verder weinig uit hoe het echt klinkt. Als Rein een echte vent is, gaat ie een blind test aan en pikt ie die a-muzikale rommel er zo uit. Maar ik weet bijna zeker dat dat nooit ofte nimmer zal gaan gebeuren. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 Jij luistert met Mark Levinson, dat is a-musikale rommel in mijn ogen.jij weet waarschijnlijk in de verste verte niet waar dit verhaal over gaat. Een domme, a-sociale opmerking van mijn kant. Een opmerking die je mij in levende lijve nooit zou horen maken. En natuurlijk een opmerking die aantoont dat ik als mens niet is staat ben om buiten hokjes te denken. Ik verwacht van andere mensen een verregaand gelijke gedachtengang. Een reden voor mij om niet te antwoorden op de vraag hoe groot mijn piemel is. De volgende vraag zal onheroepelijk "leg hem eens op de bar" zijn... Maar ik heb in Nederland echt muzikale sets gehoord. Wel van jongens die zich als een buitenbeentje opstellen. De hier al vaker aangehaalde Rinsma bijvoorbeeld, daar heb ik echt mooie dingen gehoord. De jongens van Audio-Cube icm Cees Pel. Die hele buizenclub rond de trafobouwer in Schagen, daar heb ik al heel mooie dingen van gehoord. Heel erg mooie systemen via De Jong gehoord. Dat zijn mensen waarbij het echt wel om muziek gaat. Rinsma modificeert versterkers. Daar doet hij echt zinnige dingen mee. Hij geeft terugkoppeling aan de ontwerpers van die versterker en er gebeurt vervolgens niets mee. Sterker nog, de volgende versterker die uitkomt is alleen maar meer gericht op functionaliteit en nog minder op muziek. Als ik functionaliteit wil dan koop ik wel net als Armand van Ommeren een Sony Qs versterker. Ik verbaas me over de industrie. Thats all... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 Eigenlijk verloopt dit draadje bijzonder droevig, zeker gezien Rein! de spijker echt wel op z'n kop slaat. Het is inderdaad zonder meer bedroevend te noemen hoe het gesteld is met de weergave kwaliteit, de cijfertjes zijn onmiskenbaar allemaal dik in orde, echter werkelijk weergeven van muziek is er niet meer bij. Het lijkt wel of dit de afgelopen decennia alleen maar verslechterd is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 Eigenlijk verloopt dit draadje bijzonder droevig, zeker gezien Rein! de spijker echt wel op z'n kop slaat.Het is inderdaad zonder meer bedroevend te noemen hoe het gesteld is met de weergave kwaliteit, de cijfertjes zijn onmiskenbaar allemaal dik in orde, echter werkelijk weergeven van muziek is er niet meer bij. Het lijkt wel of dit de afgelopen decennia alleen maar verslechterd is. Je kent Klipsch...... Al een tijdje ben ik op zoek naar een nieuweversterkersectie om de hoorns aan te sturen. Stuk voor stuk komen er apparaten binnen met prima specificaties. Toch blijken de speakers heel kieskeurig te zijn met de aangeboden signalen. Een vMedevoort versterker klonk echt rampzalig, terwijl de aangehaalde Tandberg reciever een prima muzikaal(maar stoffig) geluid neerzet. Toch zijn er ook mooie nieuwe spulletjes te koop, maar lukt het niet om er een helder beeld in te krijgen. Mijn huiskamerstereo bijvoorbeeld is opgebouwd rond een HK970, klinkt als een klok en is een genot om naar te luisteren op Klipsch. Voor de HT d8 ik oa door deze ervaring uit te komen met een HK 745, maar helaas..... En ook Marantz is niet meer wat het geweest is. Onlangs een AR voor/eind thuis gehad, was helemaal goed behalve de prijs! Nu een Naim stereoversterker geleend, helemaal top.... Accuphase, ik heb een week lang alleen maar heerlijk geluisterd. Er zijn best heel muzikale producten maar de nice is kleiner geworden en de prijzen (veel) hoger. Wat ik verder denk is dat de overall kwaliteit beter geworden is van alle afzondelijke componenten, en de match hiertussen nog veel belangrijker geworden is. Fouten worden steeds minder gecamoufleerd, geluid wordt met steeds minder kleuring weergegeven. En daarnaast laten de Klipsch luidsprekers duidelijk horen wat er op aangesloten staat. Daar zijn al heel wat woorden over geschreven. gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 Eigenlijk verloopt dit draadje bijzonder droevig, zeker gezien Rein! de spijker echt wel op z'n kop slaat. De man slaat wel, maar geeft bijzonder weinig feedback en dat vind ik niet wijs. Zo schieten we toch helemaal niks op? kijk da't vind ik een gebrek aan muziekaal vermogen! Het lijkt wel of dit de afgelopen decennia alleen maar verslechterd is. Dat vind ik wel erg somber, Tip voor mensen die muziekkaal vermogen zoeken, ga naar een goede audiozaak. Persoonlijk vind ik audioselectief in Sneek erg goed. Daar hebben ze allang begrepen dat "muzikaal" voor ieder mens anders kan zijn en zoeken samen met jouw naar de voor jouw oren en budget de meest muziekale oplossing, zonder iets op te dringen. Klasse!, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 De man slaat wel, maar geeft bijzonder weinig feedback en dat vind ik niet wijs.Zo schieten we toch helemaal niks op? Ja... maar... Je ziet dat het onderwerp begint met waarom, dat impliceert een vraag. Ook eindigen heel veel van mijn postings met een vraagteken. Ik kan niet veel duidelijker uitleggen wat ik bedoel en ik wil weten waarom hetgeen ik bedoel zo is als het is. Wat zou ik anders moeten doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 Een antwoord op de vraag waarom? Het is een complot. Stel je voor wat er gebeurd met de handel als iedereen 100% tevreden is met zijn installatie en vanaf dat moment niet meer naar de aparatuur maar echt naar de muziek gaat luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 Kijk, iemand die het begrijpt! Dat mag ik wel. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 Een antwoord op de vraag waarom? Het is een complot. Stel je voor wat er gebeurd met de handel als iedereen 100% tevreden is met zijn installatie en vanaf dat moment niet meer naar de aparatuur maar echt naar de muziek gaat luisteren. Kijk wat dat betreft maar eens naar de - geringe - ingrepen die een fabrikant pleegt om tot een duurder en " beter " model te komen uitgaande van de instapper.................. Overigens is deze benadering van de markt inderdaad voor een belangrijk deel debet aan de door mij opgemerkte verslechtering. Geld rondpompen is belangrijker dan het maken van een goed product. Daarom lijkt het me ook niets om me te verlaten op een dealer/handelaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 Het is een complot. Stel je voor wat er gebeurd met de handel als iedereen 100% tevreden is met zijn installatie en vanaf dat moment niet meer naar de aparatuur maar echt naar de muziek gaat luisteren. Dit is heel negatief. Maar laat ik eens proberen mij voor te stellen hoe het is om op een board meeting aanwezig te zijn van de 20 grootste merken gevoerd door de 10 grootste high-end zaken van Nederland. Eerste vraag die gesteld word: What do we want to achive next 5 years? Twee mogelijke antwoorden: "Maximum music" en "Maximum grow of profit" Welk antwoord zal er winnen? Ik denk de laatste. Dan komt de vervolgvraag: "How do we want to achive this?" Dan komt het gebruikelijke geneuzel: "Grow of margin", "Grow of net sales" How? "Increase adventorial budget" "Give dealers a better margin" "Cut down the cost of sales" How? "Use cheaper components" Nu ik er zo over nadenk, zou het woord "music" er echt vallen? Op zo'n board meeting. Met mensen die in termen van rentabiliteit enzo denken. Jee, dat is een negatieve gedachte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 Het is een complot. Stel je voor wat er gebeurd met de handel als iedereen 100% tevreden is met zijn installatie en vanaf dat moment niet meer naar de aparatuur maar echt naar de muziek gaat luisteren. Dit is heel negatief. Maar laat ik eens proberen mij voor te stellen hoe het is om op een board meeting aanwezig te zijn van de 20 grootste merken gevoerd door de 10 grootste high-end zaken van Nederland. Eerste vraag die gesteld word: What do we want to achive next 5 years? Twee mogelijke antwoorden: "Maximum music" en "Maximum grow of profit" Welk antwoord zal er winnen? Ik denk de laatste. Dan komt de vervolgvraag: "How do we want to achive this?" Dan komt het gebruikelijke geneuzel: "Grow of margin", "Grow of net sales" How? "Increase adventorial budget" "Give dealers a better margin" "Cut down the cost of sales" How? "Use cheaper components" Nu ik er zo over nadenk, zou het woord "music" er echt vallen? Op zo'n board meeting. Met mensen die in termen van rentabiliteit enzo denken. Jee, dat is een negatieve gedachte. Je geeft zelf het antwoord op je vraag waarom. De meeste merken worden gedreven door optimale winstdoelstellingen. Niets op tegen wat mij betreft. Als er markt voor is dan zijn ze succesvol, is die erniet dan snel weer verdwenen. De consument bepaalt. Gelukkig zijn er nog steeds uitstekende fabrikanten (vaak klein) die nog wel mooi spul maken. Vaak ook relatief duur, maar ook daar is markt voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 Wat zou ik anders moeten doen? Dat weet je best, wat maakt het uit, met wat je speelt?. Hier wordt je niet zo snel afgeschoten, ik sla de plank ook wel eens mis... Als je niet kunt uitleggen wat je wel mooi vind dan is het wel heel lastigs om je verder te helpen. Stop dan het draadtje en ga naar een goede audiozaak, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts