dekkersj Posted 18 augustus 2007 Report Share Posted 18 augustus 2007 Nee, het is ongewenst... Men wenst hear uitsluitend te ouwedeuren en that's it. Het mag nergens over gaan en het moet vooral zo veel mogelijk zweven als een draaimolen. En maar ouwedeuren over onderwerpen die zo passe zijn... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 augustus 2007 Report Share Posted 18 augustus 2007 Dat hoop ik, maar je geeft me weinig ruimte om iets anders te concluderen... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 augustus 2007 Report Share Posted 18 augustus 2007 Helemaal gemaakt op de klank die hij wenst. Ik zie het verschil niet, met audio Rein!, met audio kan dat ook. Dat doe ik zo vaak, geluid maken, dat ik mooi vind en heb daar vele audiokennissen en zelfs een aantal vrienden aan overgehouden. Hij luistert ook veel CD's. Ik vroeg me af waarom hij niet een betere set had om de verschillen in gitaren en bespelers beter te kunnen horen. Hij antwoorde dat het middel erger was dan de kwaal. Hij vond het muzikale vermogen van high end sets om te huilen. Ik was het met hem eens. Zie hier de inspiratie voor een topic. Ik heb zelf, een aantal jaar geprobeert gitaar te spelen, dus weet er iets van, zoals ik al eerder zei is m.i. een installatie goed, als je het verschil tussen nylon en stalen snaren kunt horen. En zo heb ik nog een aantal criteria, maar let wel het zijn m Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 augustus 2007 Report Share Posted 18 augustus 2007 Amen! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 18 augustus 2007 Report Share Posted 18 augustus 2007 Ik heb zelf, een aantal jaar geprobeert gitaar te spelen, dus weet er iets van, zoals ik al eerder zei is m.i. een installatie goed, als je het verschil tussen nylon en stalen snaren kunt horen.Jack Mmm, heb ik ook geprobeerd, 2 keer zelfs en dat dan enkele decennia na elkaar , maar ik heb dat (het verschil dus) eigenlijk nooit zo bekeken/beluisterd: ik zal er eens op letten, want in het eggie is het verschil vreselijk groot.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 18 augustus 2007 Report Share Posted 18 augustus 2007 Hij luistert ook veel CD's. Ik vroeg me af waarom hij niet een betere set had om de verschillen in gitaren en bespelers beter te kunnen horen. Hij antwoorde dat het middel erger was dan de kwaal. Hij vond het muzikale vermogen van high end sets om te huilen. Ik was het met hem eens. Zie hier de inspiratie voor een topic. Wat mij betreft houden we het voor gezien in dit topic. Er is veel geschreven, weinig gezegd. We zijn geen bal verder gekomen. Rein, Heb maar niet de illusie dat er ooit een eind komt aan dit topic want deze behoort tot de eindeloze voortdurende............. zucht.......... zucht............. Discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 18 augustus 2007 Report Share Posted 18 augustus 2007 Jammer dat je geen input meer wil stoppen in dit topic, Rein, maar ik begrijp het best. De vraag is dan ook niet zo makkelijk te beantwoorden. Alleen de fabrikanten kunnen wat zinnigs zeggen, wij kunnen enkel gissen en het voor onszelf bepalen. Sommige vinden de geluidskwaliteit van de High-End industrie om van te huilen, anderen vinden het prima en weer anderen vinden het werelds. De algemene conclusie van dit topic is dus dat iedereen anders luistert en zeker een andere mening erop nahoudt v.w.b. de geluidskwaliteit van de audio-industrie. Die meningen respecteer ik dan maar, ondanks dat ik er wel ontevreden over ben, want ik dacht met dit topic meer gelijkdenkenden tegen te komen. Kennelijk loopt de audiokwaliteit redelijk synchroon met de kwaliteitswens van de klant. Voor nu, welterusten en ik hoop dat je in de toekomst nog een mooi topic opent! Dit was weer een van de betere Hear! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 augustus 2007 Report Share Posted 18 augustus 2007 Dat hoop ik, maar je geeft me weinig ruimte om iets anders te concluderen... Groet, Jacco Dat krijg je nu met oogkleppen..................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 19 augustus 2007 Report Share Posted 19 augustus 2007 De meeste audiofielen gaan met hun set om als een bord hele lekkere groentensoep, gemaakt met geweldige ingredienten. Ze gooien er zout in, peper, een klots maggi en een scheutje tabasco om vervolgens te klagen dat het zo weinig naar groenten smaakt. En als dan een kok antwoordt dat ze er niet zoveel troep in moeten gooien, omdat ze daarmee de smaak om zeep helplen, dan heeft de kok het gedaan. En dan heeft de kok oogkleppen op, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 augustus 2007 Report Share Posted 19 augustus 2007 De meeste audiofielen ..... Gelukkig.... Niet allemaal... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 augustus 2007 Report Share Posted 19 augustus 2007 De meeste audiofielen gaan met hun set om als een bord hele lekkere groentensoep, gemaakt met geweldige ingredienten. Ze gooien er zout in, peper, een klots maggi en een scheutje tabasco om vervolgens te klagen dat het zo weinig naar groenten smaakt. En als dan een kok antwoordt dat ze er niet zoveel troep in moeten gooien, omdat ze daarmee de smaak om zeep helplen, dan heeft de kok het gedaan. En dan heeft de kok oogkleppen op, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 augustus 2007 Report Share Posted 19 augustus 2007 Als nu elke kok goed zou kunnen koken zou er beduidend minder commentaar geleverd worden Kwestie van het juiste restaurant kiezen. Maar in de meeste "Audio" restaurants is niet eens een kok aanwezig.en moeten de bedienden maar wat aan elkaar breien. Tja, dan zit er niets ander op dan zelf leren koken. Maar om dat te kunnen moet je wel kunnen of willen proeven. Bla, bla, bla, enz................................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 augustus 2007 Report Share Posted 19 augustus 2007 De meeste audiofielen gaan met hun set om als een bord hele lekkere groentensoep, gemaakt met geweldige ingredienten. Ze gooien er zout in, peper, een klots maggi en een scheutje tabasco om vervolgens te klagen dat het zo weinig naar groenten smaakt. En als dan een kok antwoordt dat ze er niet zoveel troep in moeten gooien, omdat ze daarmee de smaak om zeep helplen, dan heeft de kok het gedaan. En dan heeft de kok oogkleppen op, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 19 augustus 2007 Report Share Posted 19 augustus 2007 Ik eet thuis vaak lekerder dan in veel restaurants.... Anders gezegd... het "kok" zijn is geen garantie voor lekker eten.... Jep, restaurant eten is vaak (te) duur voor de kwaliteit. Er zijn er hier die andere smaken, omdat het ook wel eens ' ergens anders over moet gaan' , onafgebroken aan de eigen 'zintuigen' menen te moeten afpassen. Zou aan de door Jitze gesignaleerde oogkleppen, ook omdat het wel eens 'ergens anders over moet gaan' , ook het bord (voor de kop) willen toevoegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 19 augustus 2007 Report Share Posted 19 augustus 2007 De meeste restaurants laten zich wel vergelijken met High End: het is smakeloos... Ik geloof dat er hear nogal wat mensen zijn die dat werkelijk een goede eigenschap vinden. (op dit niveau wil ik nog wel een tijdje meelullen... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 augustus 2007 Report Share Posted 19 augustus 2007 Het gaat pas fout wanneer je denkt dat het thuis beter klinkt dan life... Alhoewel.... gisteravond waren we bij "Crazy piano's" in Scheveningen. Er werd daar livemuziek gespeeld (twee "pianisten" achter electronische piano's). Ik heb zelden zo'n slechte zaalversterking gehoord. (overigens hadden we Scheveningen verlaten voordat "de hel" losbrak) Ik refereer dus maar liever naar de klank van echte (lees akoestische) instrumenten. Die dynamiek en impact zou ik thuis ook wel willen. Anderen Hear maken voor mij uit, dat ik dat niet zou willen... Zo komen we weer terug op het feit dat muzikaal vermogen door veel mensen niet gewenst is.. "men wil er een boek bij kunnen lezen". En de "industrie" sluit hier fijn bij aan (lekker goedkoop). Enkele bedrijven uitgezonderd. Daar gaat het nog om de muziekreproductie in plaats van alleen om het geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 19 augustus 2007 Report Share Posted 19 augustus 2007 Er schiet me nu iets te binnen wat leuk is om te posten in dit topic. Jullie hebben allemaal vast wel eens de marktplaats advertenties gezien waarin top apparatuur wordt aangeboden "wegens be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 19 augustus 2007 Report Share Posted 19 augustus 2007 Ik refereer dus maar liever naar de klank van echte (lees akoestische) instrumenten. Die dynamiek en impact zou ik thuis ook wel willen. Eerder dit jaar (at Sound Evolution) zei iemand die naar ik begreep speakers bouwde of Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 augustus 2007 Report Share Posted 19 augustus 2007 Ik refereer dus maar liever naar de klank van echte (lees akoestische) instrumenten. Die dynamiek en impact zou ik thuis ook wel willen. Eerder dit jaar (at Sound Evolution) zei iemand die naar ik begreep speakers bouwde of Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 19 augustus 2007 Report Share Posted 19 augustus 2007 Alles wat duur is is niks , toch rein ? Is dat jouw conclusie als ik het adagium "hoe duurder, hoe beter" betwist? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 augustus 2007 Report Share Posted 19 augustus 2007 Ik refereer dus maar liever naar de klank van echte (lees akoestische) instrumenten. Die dynamiek en impact zou ik thuis ook wel willen. Eerder dit jaar (at Sound Evolution) zei iemand die naar ik begreep speakers bouwde of Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 augustus 2007 Report Share Posted 19 augustus 2007 Meten is zeker niet de weg tot muzikaal vermogen, althans niet uitsluitend, in dit gezelschap is het echter niet vreemd om een oordeel over muzikaliteit neer te leggen, zeker in dit topic en nog enkele die momenteel meelopen, hoogstwaarschijnlijk getriggerd door deze zoektocht naar muzikale gebreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 augustus 2007 Report Share Posted 19 augustus 2007 ............. deze zoektocht naar muzikale gebreken. Het is sowieso hopeloos om je steeds maar bezig te houden met je gebreken. En niet alleen de muzikale ....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 augustus 2007 Report Share Posted 19 augustus 2007 ............. deze zoektocht naar muzikale gebreken. Het is sowieso hopeloos om je steeds maar bezig te houden met je gebreken. En niet alleen de muzikale ....... Eerlijk gezegd waag ik dit ten zeerste te betwijfelen, je blind staren op de zaken die goed gaan leidt tot geen enkele vooruitgang, vragen stellen en de tekortkomingen - gebreken - aan het licht brengen en zo mogelijk oplossen doet je verder komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 20 augustus 2007 Report Share Posted 20 augustus 2007 Ook als deze er niet zijn? Ik krijg bij de meeste audiovrienden toch heel vaak de indruk dat het aan het weer ligt. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts