Guest Kraus vonBentinck Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 Een vaker gebruikte zin dan "Ik vind dat jij moet......... "komt in het Nederlands niet voor Google Resultaten 1 - 10 van circa 10.800 voor "Ik vind dat jij moet" (0,42 seconden) Wel erg vaak, maar wat de denken "ik hou van jou" Google Resultaten 1 - 10 van circa 304.000 voor "ik hou van jou" (0,29 seconden) Ik leg me bij deze meting neer en ben ook nog tevreden over de uitslag Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 [...]de meters roepen dat 1 + 1 + 2 en dat moet wel goed zijn toch. dat er wellicht fenomenen een rol spelen waar ze geen weet van hebben doet even niet terzake en is voodoo.[...] Geef me 1 voorbeeld van een fenomeen waar ik geen weet van heb. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 Geef me 1 voorbeeld van een fenomeen waar ik geen weet van heb. Groet, Jacco En dat ga jij dan opmeten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 [...]de meters roepen dat 1 + 1 + 2 en dat moet wel goed zijn toch. dat er wellicht fenomenen een rol spelen waar ze geen weet van hebben doet even niet terzake en is voodoo. [...] Geef me 1 voorbeeld van een fenomeen waar ik geen weet van heb. Groet, Jacco Jacco,we zullen Nelson Pass moeten mailen want hij blijft in zijn quote erg vaag. Groet Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 skin effect dat volgens jou er niet toe doet bijv. verschil tussen koper en zilver qua klank verschil in cd spelers. men hoort het wel jij denkt van niet uiteraard ga je zeggen dat je dit wel meester bent maar mensen horen het echter anders en dat bedoel ik met fenomeen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 skin effect dat volgens jou er niet toe doet bijv.verschil tussen koper en zilver qua klank verschil in cd spelers. men hoort het wel jij denkt van niet uiteraard ga je zeggen dat je dit wel meester bent maar mensen horen het echter anders en dat bedoel ik met fenomeen. Oef, ik was al bang dat je met me wilde gaan discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 Weer geen nieuwe informatie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 Had je dat verwacht dan Hans? Met vertel, wat zou jij dan als nieuwe informatie zien? De meningen en standpunten zijn toch al jaren hetzelfde. Zal heus nog wel een tijdje zo blijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 geen electronen maar kaudiobouters zitten er in versterkers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 In versterkers zitten hoofdzakelijk elektonen. Kaudiobouters zitten meer in luidsprekerboxen: ..........................(Als je iets aan de DM 2a zou willen verbeteren, zou je in eerste instantie eens op de achterwand moeten kloppen, dunkt me...) Waarom denk je dat ie dat doet? Er gaat dan een deurtje open en dan zie wat voor audiobouter er in woont. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 Kaudiobouters. Jullie zijn me een stel...Maar wel leuk! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 ..........................(Als je iets aan de DM 2a zou willen verbeteren, zou je in eerste instantie eens op de achterwand moeten kloppen, dunkt me...) Wanneer ik daar op klop klinkt het toch behoorlijk dood. Bij mijn 2a's is de achterkant wel "uitgebouwd" De achterkant is n.l. dikker (en afgeschuind) dan de sponning waarin de plaat ligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 Weer geen nieuwe informatie... Hans dat k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 Weer geen nieuwe informatie... Ik heb haast medelijden met hen die maar blijven zoeken naar muziekaal vermogen. en nooit tevreden zijn met hun set.... Van de week een trio gehoord, sax, gitaar, bas en zang op een halve meter afstand. Dat klonk ZO GOED, daar kan geen enkele set tegen op! Stop zoeken ..... ga genieten!, live geluid haal je nooit!, Groet, Jack En toch blijf ik het proberen.. en meen nog steeds vooruitgang te boeken. Dichter bij live bedoel ik dan... Het zou mooi zijn wanneer Jacco eens kwam met een "ontdekking", hij heeft m.i. evenals iedereen anders ook niet de wijsheid in pacht. Nu lees ik altijd dat het allemaal niks uitmaakt. Dat weet ik eigenlijk zo langzamerhand wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 Ik heb haast medelijden met hen die maar blijven zoeken naar muziekaal vermogen.en nooit tevreden zijn met hun set.... Daar gaat het hier over..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 Er zitten levensgrote verschillen in de diverse sets die ik heb mogen beluisteren. En daar hoort die van mij natuurlijk ook bij. Maar.... bij sommige sets krijg je kippevel, en volgens mij is dat het hoogst haalbare. Want inderdaad Tubejack, live staat d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 zojuist even naar de tv gekeken waarop Anna Netrebko(sopraan) en Joshua Bell (viool) Der Morgen van Richard Strauss in de Albert Hall (last night of the Proms) ten gehore brachten. Over muzikaal vermogen gesproken, absoluut ongelooflijk. Maximaal effect werkelijk. Wat een performance. Toch verbleekte het nog in vergelijking met wat Anna daarvoor even alleen deed. Die zong en acteerde werkelijk heel die ongehoord imposante zaal plat. Dat iemand d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirillo Posted 9 september 2007 Report Share Posted 9 september 2007 Zeker en vast: ik heb nergens getallen gezien en ik heb ook geen meetopstellingen of modellen met berekeningen gezien. Zelfs geen statistische zaken. Heeeeel erg vaag allemaal, maar goed: dat is koren op de audiofiele molen. Hoe vager hoe beter. Groet, Jacco Dit behoeft enige toelichting. De quote stamt uit een interview met Nelson Pass en anderen over de waarde die zij hechten aan metingen. Deze context in beschouwing nemende lijkt me je reactie over een tekort aan metingen en statistiek enigszins te kort door de bocht. Als je Nelson Pass' artikelen door de jaren heen hebt gelezen, weet je dat hij altijd metingen verricht aan zijn ontwerpen. In mijn beleving is hij door de jaren heen "zo wijs geworden over zijn eigen domheid" dat hij weet waarnaar hij op zoek moet in een ontwerp om het "goed" te laten klinken. Metingen verricht hij dan ook om zijn eigen intu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 september 2007 Report Share Posted 9 september 2007 My experienceis that there is a reasonable correlation between sound and measurement for simple Class A circuitry with minimal or no feedback. This relationship seems to disappear when the circuit becomes complex or has a lot of non-linearity corrected by feedback. Groet, Tirillo Ook al zie je niets zonder cijfers, over dit stukje eens nadenken zou geen kwaad kunnen, lezen lukt hoop ik toch wel ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 9 september 2007 Report Share Posted 9 september 2007 Over metingen en jouw opvatting daarover nog het volgende. Je verschuilt je achter de metingen. Waarop berust nu eigenlijk deze "beschuldiging"?? Deze volkomen uit de lucht gegrepen aanname houdt m.i. topics als dit levend. Jacco luistert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirillo Posted 9 september 2007 Report Share Posted 9 september 2007 Over metingen en jouw opvatting daarover nog het volgende. Je verschuilt je achter de metingen. Waarop berust nu eigenlijk deze "beschuldiging"?? Geef me 1 voorbeeld van een fenomeen waar ik geen weet van heb. Groet, Jacco Op het feit dat hij zegt dat er geen fenomeen is waarvan hij geen weet heeft. Dat is me toch net een tikje te aanmatigend. Voor de rest beschuldig ik hem nergens van en zeker niet van het kritisch beschouwen van andermans meningen gerelateerd aan audio. Mijn uitlatingen eerder in deze draad mogen daarvoor als voorbeeld dienen ... Het lijkt erop dat de discussie weer leeft, mooi . Groet, Tirillo Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 september 2007 Report Share Posted 9 september 2007 Over metingen en jouw opvatting daarover nog het volgende. Je verschuilt je achter de metingen. Waarop berust nu eigenlijk deze "beschuldiging"?? Deze volkomen uit de lucht gegrepen aanname houdt m.i. topics als dit levend. Jacco luistert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 9 september 2007 Report Share Posted 9 september 2007 Als iemand nou eens zo'n fenomeen zou noemen dan heeft Jacco er ook weet van ( en de rest van ons ook). Ik wil trouwens in de verste verte niet beweren dat Jacco altijd het gelijk aan zijn zijde heeft, ik waardeer slechts zijn kritische instelling. De strenge tests die er zijn gedaan in het CD-spelervergelijk en de inspeelkabeltest mogen daar klinkende voorbeelden van zijn. Overigens ligt daar het grote probleem. Een bevredigende vorm van luistertesten is er bij lange na nog niet gevonden. Een luisterproef waarbij degenen die vertrouwen op het gehoor tevreden zijn over de opzet Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 9 september 2007 Report Share Posted 9 september 2007 Ja, jongens, zo kan ie wel weer dacht ik zo. Kraus in ieder geval dank voor "mijn verdediging" en je zegt veel dingen waar ik me in kan vinden. En ik zou iedereen kunnen quoten en daar op reageren, maar ik hoop dat ik met een algemene reactie zoveel mogelijk uitlopers in deze draad kan afdekken. Allereerst iets over meten in het algemeen. Daar hebben we het eigenlijk niet eens over gehad en toch wordt het van alle kanten bekritiseerd. Als ik zou gaan meten met een multimeter en een scoop zou ik me daar in kunnen vinden, maar zonder dat men kennis heeft van de testsignalen en analyses die ik gebruik, lijkt me het in woord affakkelen in zijn algemeenheid wel heel erg voorbarig. Wat zou er aan die houding veranderen als ik beweer een testsignaal en -methode te hebben bedacht waarbij het signaal zelf nog complexer is dan het signaal "muziek"? Met sinussen meten is iets van het vorige millennium Natuurlijk reageert ieder systeem anders op een domme sinus dan op witte ruis (om eens een signaal te noemen dat nog een graad lastiger is dan muziek voor een systeem), maar het gaat om in hoeverre dat is. Kijk: een condensator toevoegen van 1 femto-Farad zal een zekere fasedraaiing geven, maar is volstrekt onhoorbaar. Lang blijven miepen over die ene femto-Farad is mi dan ook tijdverspilling. Mijn uitgangspunt is eigenlijk heel eenvoudig en laat zich misschien het beste omschrijven als een verzameling goed gefundeerde natuurkundige principes en wetten. Daarom was ik ook zo benieuwd naar nieuwe fenomenen: kloppen de wetten van Maxwell, is het echt zo dat 1 + 1 = 2, is spanning/stroom echt impedantie ? Enzovoorts. Ik hoor het graag als iemand denkt de natuurkunde te moeten herschrijven. En, om kort terug te komen op het verhaal van Nelson Pass, de bezigheid om klankmatige claims te correleren aan metingen is een station dat ik aan het verlaten ben. Ik moet ten slotte ook verder. Er zou mi een derde variabele ingebracht moeten worden: den mensch als perceptor met al zijn grillen en grollen. Het meest recente voorbeeld is voor mij een m44 die zichzelf van de wijs heeft laten brengen door de stand van zijn volumeknop. Dat bedoel ik helemaal niet negatief en ik prijs hem in zijn zelfkennis en/of de bereidheid het bij zichzelf te zoeken. Zo gaandeweg kom ik steeds meer van die menselijke dingen tegen en misschien heb ik dat heel lang te onbelangrijk gevonden. Misschien maakt het voor veel mensen echt veel uit welk verhaal er rond een merk versterker hangt? En willen die mensen daar met elkaar over kunnen praten zonder daarbij lastig gevallen te worden door mensen zoals ik. Als ik me verplaats in hun wereld, zou ik dat ook niet leuk vinden. Nooit te oud om van mening te veranderen, zou ik zo zeggen en dan betrek ik het op mezelf. Ik zou het mezelf alleen niet vergeven als ik daarbij de grondslagen van de huidige elektronica moet loslaten. Of de aanname moet gaan maken dat 1 + 1 geen 2 meer is. Want dat is te absurd om waar te kunnen zijn. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 9 september 2007 Report Share Posted 9 september 2007 [...]Er zou mi een derde variabele ingebracht moeten worden: den mensch als perceptor met al zijn grillen en grollen. [...] Ja! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts