s.o.t.a jerry Posted 21 april 2008 Report Share Posted 21 april 2008 Stuur ze met een goeie stroombron aan en kijk dan hoeveel output je dan hebt bij 45 Hz ivg met de "normale"spanningsbronnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 21 april 2008 Report Share Posted 21 april 2008 Een electrische rem, die ervoor zorgt dat de spreekspoel niet buiten het lineaire deel van het magnetisch veld raakt... heeft Seas zoiets niet bedacht, in de jaren tachtig, met z'n DD ("Dynamic Damping") kortsluitwikkelingetje aan de spreekspoel? Heeft Philips dat niet al eerder bedacht, met de koperen kortsluitkoker om de middenpool v/d magneet bij de 9710? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 april 2008 Report Share Posted 21 april 2008 Beste KT88, Ik herinner me dat het een koperen poolplaat was. Werkte die als rem? (Ik weet dat echt niet, want ik heb nooit een 9710 (M) laten botommen! Wat me w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 april 2008 Report Share Posted 22 april 2008 Is het raar als ik nog nooit van "Menno" heb gehoord? "Er zijn g Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 22 april 2008 Report Share Posted 22 april 2008 Sorry, ik hoop niet dat ik de indruk opwek dat een hoogrendement driver d Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 27 april 2008 Report Share Posted 27 april 2008 waarom is er tegenwoordig zoveel emotieloze rommel te koopgigantische vermogens houden gigantische systemen in bedwang maar laten geen enkele emotie door ik hoor clifford brown en max roach op een koffergrammofoon het doet me meer dan de moderne tingel tangel opnames op moderne apparatuur toch ben ik zeker geen nostalgist Tja veel moderne spullen zijn zeer transparant en laten alles horen zonder vervorming e.d. Ja de waarheid is hard Jij zal ongetwijfeld van een lekker warm geluid houden waardoor het lijkt dat er meer muziek in zit. In de opname zit muziek niet in de set. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 27 april 2008 Report Share Posted 27 april 2008 Op pagina 52 nog even lekker met een one-liner komen.... Het zou je sieren deze opmerking wat verder uit te bouwen en ook in te gaan op reeds geschreven reacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 27 april 2008 Report Share Posted 27 april 2008 Op pagina 52 nog even lekker met een one-liner komen.... Het zou je sieren deze opmerking wat verder uit te bouwen en ook in te gaan op reeds geschreven reacties. Of in deze een norm vaststellen voor wat betreft het begrip: rommel. p.s. Ken bosjes mensen welke Clifford Brown & Max Roach absolute rommel vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 april 2008 Report Share Posted 28 april 2008 Ik heb afgelopen zaterdag geleerd, dat de drivertrap van mijn triode versterker niet goed genoeg is of in iedergeval niet voldoet aan de eisen (6db headroom) van mijn leraar Menno van der Veen. Ik gebruik daarvoor een zgn mu-stage (zie het www triodedick==> pdf ) Simpel gezegt heb ik voor het goed aansturen van een 300B triode 150volt spanningszwaai + 6db = 150volt = 300volt nodig. Mijn mu-stage heeft een VB van 400volt, de helft staat op de triode die de 300B aanstuurd, die k Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 28 april 2008 Report Share Posted 28 april 2008 hoi Jack Heb je al eens naar een van der veen versterker geluisterd ? en luister dan eens naar je eigen versterker grote kans dat die van jezelf beter klinkt technisch beter klinkt niet altijd beter. Daar bij als je de spanningszwaai nooit aanspreekt heeft het ook geen nut om hem groter te maken je draait toch niet met het volume helemaal open ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 april 2008 Report Share Posted 28 april 2008 Hoi tube300, Heb je al eens naar een van der veen versterker geluisterd ? Jazeker dat is z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 28 april 2008 Report Share Posted 28 april 2008 Het nadeel van zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 april 2008 Report Share Posted 28 april 2008 @KT88 en Tube300 bedankt voor de reacties, top! Dingen met mijn hart dingen maken, zit gezien de reacties denk ik wel goed. Dingen met gezond verstand beredeneren lukt steeds beter. Maar de uitdaging zodat de driehoek klopt: dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 april 2008 Report Share Posted 28 april 2008 Hoi Jack, Technisch kan ik er niet veel mee maar ik vind jou set gewoon erg goed klinken. Is het dan een ramp dat het rekentechnisch niet optimaal is? Ik kan mij bijna niet voorstellen dat het nog beter wordt als er meer spanning op de buis komt te staan. Ook wil ik je nog even bedanken voor de enorm gezellige avond die ik bij jou en je gezin heb gehad. Het is erg leuk en leerzaam om eens bij jou een luister bezoek te mogen ervaren. Groetjes George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 april 2008 Report Share Posted 28 april 2008 Hallo George, Bedankt voor deze bemoedigende woorden Ga er nog eens goed over nadenken en aan meten. Over muziekaal vermogen gesproken, zit momenteel naar een "gewone" Pioneer TX-9500 te luisteren, die ik vanavond weer tot stereo-weergave heb gewekt. Hij klinkt echt bloedmooi, gemaakt in een tijdperk dat muziekaal vermogen nog heel gewoon was. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 28 april 2008 Report Share Posted 28 april 2008 Leuk he, die tuners! Zo heb ik een Kenwood KT-1100 van de kliko gered, een prachtige analoge tuner met 4 kringen en een analoog/digitale afstemschaal. Voordat die weer zong, is er heel wat soldeertin gevloeid hoor! Waarom daar in hemelsnaam 4 dubbele opamps NJM4560 achter elkaar nodig waren is mij een raadsel. Na de decoder zit nu een enkele OPA2134 met een 12 dB/oct filter op 40 kHz. Met een iets verbeterde voeding bleek er zelfs geen DC blokker meer nodig te zijn, wat een verademing! Ook heb ik de MF "gestaggerd" om een iets bredere bandbreedte te verkrijgen. Stereo zenders klinken nu geweldig, mono en DX wat minder maar da's toch niet echt mijn eerste belang. Jammer alleen dat de Orbanisering in de studio's ongenadig heeft toegeslagen.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 april 2008 Report Share Posted 29 april 2008 Leuk he, die tuners! Jammer alleen dat de Orbanisering in de studio's ongenadig heeft toegeslagen.......... Een KT1100 lijkt me idd een mooie tuner, wellicht nog iets beter dan je dacht..... Gelukkig zijn er nog kwaliteits FM zenders, gisteravond had ik 93.1 opstaan Radio M. Maar ook Arrow Jazz FM, Radio 2 en RNH klinken hier via de ether heel goed, zelfs uit Sky radio kun je nog heel wat muziek halen Maar idd er is ook een hoop bagger Maar waar niet? Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 29 april 2008 Report Share Posted 29 april 2008 Ik heb nu een piepklein modulatortje aan mijn muziekserver hangen en zend dus mijn eigen programma uit in huis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 29 april 2008 Report Share Posted 29 april 2008 Ik heb nu een piepklein modulatortje aan mijn muziekserver hangen en zend dus mijn eigen programma uit in huis. Kijk dat lijkt me handig. Geen gedonder met sweezboxjes en aanverwante spullen. Gewoon direct de ether in en met een klein vermogen zal je niemand in de weg zitten. Ik denk dat de buren dat ook wel kunnen waarderen. dat brengt een mens weer eens op idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 april 2008 Report Share Posted 29 april 2008 Ik heb nu een piepklein modulatortje aan mijn muziekserver hangen en zend dus mijn eigen programma uit in huis. Kijk dat lijkt me handig. Geen gedonder met sweezboxjes en aanverwante spullen. Gewoon direct de ether in en met een klein vermogen zal je niemand in de weg zitten. Ik denk dat de buren dat ook wel kunnen waarderen. dat brengt een mens weer eens op idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 29 april 2008 Report Share Posted 29 april 2008 wij gaan live naar een concert is daar ook micro informatie no no no no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 29 april 2008 Report Share Posted 29 april 2008 Op de FM? in stereo dat kan idd prima, even opletten of je niet een bestaande FM frequentie in de weg zit ... Dat zou ik checken, zowel op de kabel als ontvangst via de ether. Dikke kans, dat anders je buren het niet! zo kunnen waarderen Dat zit wel goed, het is 2 mW ofzo, en een vrij plekje in de band (tegen de 108 MHz aan). Spurious signals < -80 dB (t.o.v. die 2 mW), dus waar hebben we het over? Kant -en - klaar te koop bij Van Dijken in Groningen, die ook altijd op radiomarkten staat. Voor die paar tientjes kan ik het zelf niet meer bouwen, een PLL zendertje met fatsoenlijke stereo-modulator op een oppervlakte van een pakje Marlboro. Nouja, kant - en - klaar, het is een kitje. Zit met 2 uurtjes in elkaar. Bij de buren is het signaal al zover verzwakt dat het beneden in de huiskamer op een portable al niet meer te vangen is, laat staan op de kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 april 2008 Report Share Posted 30 april 2008 wij gaan live naar een concert is daar ook micro informatie no no no no Vandaag weer veel live muziek gehoord en daar was zeker wel micro informatie. Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 30 april 2008 Report Share Posted 30 april 2008 wij gaan live naar een concert is daar ook micro informatie no no no no Vandaag weer veel live muziek gehoord en daar was zeker wel micro informatie. Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 april 2008 Report Share Posted 30 april 2008 Als er een trein voorbij komt zeg je ook niet wat een bas zeg en wat weinig hoog. Robin Hangt er vanaf w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts