Jump to content

waarom is er zoveel gebrek aan muzikaal vermogen

Guest Rein!
 Share

Recommended Posts

[...]

Van de werkelijkheid krijg ik kippevel. Van Haaai Faaai vaak niet.

Nou, gisteren nog uitgeprobeerd en ja hoor: het ene kippenvel-moment na het andere.

Ben ik dan echt zo speciaal?

Groet,

Jacco

Audiofiel verslagje hoor :D leuk om te lezen ( je kan het dus toch wel :D , op een ander forum)

gr :blink: hj

Ik geniet zeker van de weergave hetzij muziek of film, maar ik vind het ook leuk om het te verbeteren en in die zin is het nooit goed genoeg.

Maar ik denk dat je naar een andere techniek toe moet , inclusief opname/cd medium/ weergavesysteem om weer een grote sprong vooruit te maken, in de richting vd echte realiteit

gr :( hj :D

Yamaha komt met een nieuwe top of the line sound bar, de YPS-4000. Het is de opvolger van de YPS-1100 met een gelijke luidspreker uitrusting; namelijk 40 individuele drivers met individuele versterkers en twee ingebouwde midbass subwoofers. Hiermee belooft Yamaha surroundsound te kunnen weergeven uit een enkele unit die onder een flatscreen tv ge

Er schiet me nu iets te binnen wat leuk is om te posten in dit topic. Jullie hebben allemaal vast wel eens de marktplaats advertenties gezien waarin top apparatuur wordt aangeboden "wegens be

m44,

Hoeveel dB(A) aan herrie wil je dan? 110 of zo?

Groet,

Jacco

herrie?

ik draai nooit hard. er is een klankmatig verschil tussen PA en hifi. een metal gitaar heb ik nog nooit bij een audiofiel of welke andere high rnd nastrever dan ook gehoord. wel bij een man die een Pa set had in de huiskamer, dat klonk naar rock, bij hifi vervalt het rauwe, het brommerige daarbij dat PA je een stuk opwinding geeft die bij die muziek hoort. dat is geen toeval dat ervaar ik keer op keer.

bij klassiek, jazz of singer songwriter word het allemaal wat te groot en ( ik noem het altijd maar ) korrelig

wat ik wil is een set die het requim en herman van veen goed doet maar wel klinkt als een rock set als dat moet.

rauw , vet enz

het gaat me niet direct om de DB's

ik haal dat slechts aan om al een verschil aan te geven. nog geen sets gezien die jullie tippen trouwens of wacht tannoy ja heel mooi maar PA kwaliteit never

en ik zeg dat het aantal DB's voor mij niet zoveel uitmaakt. maar wat jij wilt hoor 110 is goed. dan zijn er voldoende hifi sets samen te stellen die hard gaan. begin maar met de klipschhorn en dan zit je er al bijna.

er isook sprake van een stuk klankkarakter en dat mag je wat mij betterft vervorming noemen. ik heb er ook nooit een geheim van gemaakt dat ik klankkleuring en vervorming accepteer en in sommige situaties omhels.

er is nog geen vervormingsvrije en klankneutrale apparatuur en bij luidsprekers al helemaal niet. dus dat in ogenschouw nemend is het voor mij de taak om de vervorming en kleuring te zoeken die het best bij me past. sorry maar ik luister en beleef dingen met MIJN oren en met MIJN autosuggestie. en dat accepteer ik ook terwijlk ik kritisch blijf luisteren of hetgeen ik in de huiskamer hoor overeen komt met de werkelijkheid. ik heb wekelijks/ maandelijks gitaristen, bassisten op de koffie of voor een biertje thuis. praten over muziek en klank en zij kunnen mij wel vertellen of het reeel is wat ik laat horen. ik kom in de buurt kan ik je zeggen.

groetenvan de man die net zoveel houdt van audio en muziek als jij maar daar een heel andere kijk op heeft. ik ben al een antal jaren bezig om het geluid van een elektrisch gitaar voor 1 keer realistisch neer te zetten.

het meest dichtbij ben ik nu maar met de denon 1560 in combi met cerwinvega 1515 was ook close.

en ik zeg dat het aantal DB's voor mij niet zoveel uitmaakt. maar wat jij wilt hoor 110 is goed. dan zijn er voldoende hifi sets samen te stellen die hard gaan. begin maar met de klipschhorn en dan zit je er al bijna.

110 dB.... :blink:

110 dB.... :blink:

jacco's voorstel heb ik nie bedag

Een tijdje geleden praatte ik met een audiofiel zonder noemenswaardige audioset.

Een flamenco gitarist. Een man die praat via zijn handgemaakt gitaar. Gemaakt van speciaal hout, zeer speciale lak en speciale speciale snaren. Helemaal gemaakt op de klank die hij wenst.

Op andere gitaren is het moeilijk de klank te krijgen die hij voor ogen heeft. Daarom laten veel gitaristen hem zelf bouwen.

Hij luistert ook veel CD's. Ik vroeg me af waarom hij niet een betere set had om de verschillen in gitaren en bespelers beter te kunnen horen. Hij antwoorde dat het middel erger was dan de kwaal. Hij vond het muzikale vermogen van high end sets om te huilen. Ik was het met hem eens. Zie hier de inspiratie voor een topic.

Wat mij betreft houden we het voor gezien in dit topic. Er is veel geschreven, weinig gezegd. We zijn geen bal verder gekomen.

We zijn geen bal verder gekomen.

en blijkbaar blijf jij met een probleem zitten :rolleyes:

Idd, hoe krijg je degenen die wel van muziek kunnen genieten, met wat voor set dan ook, op de kast :D

Rein! kan eigenlijk net zo goed vragen waar Onze Lieve Heer woont omdat hij een vraagje aan hem heeft.

:lol:;)

En ook daar kippenvel hoor.

Groet,

Jacco

Als je niets gewend bent is het al gauw kippenvel-niveau.

Als ja. Maar dat is gelukkig niet van toepassing op mij. Daarom concludeer ik dan ook dat het een projectie van je eigen probleem moet zijn op mij, Ruud. Ik zou hulp zoeken.

Groet,

Jacco

Groet,

Jacco

Als ja. Maar dat is gelukkig niet van toepassing op mij. Daarom concludeer ik dan ook dat het een projectie van je eigen probleem moet zijn op mij, Ruud. Ik zou hulp zoeken.

Groet,

Jacco

Toch wel prettig dat projecteren al jouw problemen naar een ander verschuift, het lijkt mij dat het tijd wordt - zeker gezien de studie die je volgt - dat je de oogkleppen van de techneut eens aflegt ten gunste van de open blik van de wetenschapper - in de dop in dit geval -

NB veel doppen komen niet tot ontwikkeling, ook al lijken de cijfers dit tegen te spreken :D

Groet,

Jacco

Groet,

Jacco

Toch wel prettig dat projecteren al jouw problemen naar een ander verschuift, het lijkt mij dat het tijd wordt - zeker gezien de studie die je volgt - dat je de oogkleppen van de techneut eens aflegt ten gunste van de open blik van de wetenschapper - in de dop in dit geval -

NB veel doppen komen niet tot ontwikkeling, ook al lijken de cijfers dit tegen te spreken :D

Amen ....

Pfft, nou krijgt een techneut/wetenschapper eens kippevel van muziek op een mooie set is het weer niet goed. Is dat veboden ofzo? .....

:huh: