andromedaaudiodesign Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 waar gaat het dan over? , verklaar je nader. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Het gaat er niet om dat iets koud of kil is, of dat er warme jus over de speakers zijn gegoten. Het gaat er om dat zo weinig muziek uit de meeste apparatuur komt. Ik wil wel eens weten waarom dat zo is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Geef eens een voorbeeld dan van een set waarvan jij vond dat er nog wel enigzins muziek uitkwam? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 niks mis hoor met stassen. het zal jou smaak wellicht niet zijn maar heel veel beter is er niet. wel anders. ik hou ook van oud spul maar tegenwoordig is er veel goeds te koop. op en kille set kun je heel warme muziek draaien. het gaat ero dat die set ahw dood moet zijn. de muziek moet je horen en niet wat een set ermee doet. (niet mijn mening) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Het gaat er niet om dat iets koud of kil is, of dat er warme jus over de speakers zijn gegoten. Het gaat er om dat zo weinig muziek uit de meeste apparatuur komt. Ik wil wel eens weten waarom dat zo is. Ik ben het hier dus niet mee eens.... Er is echt wel heel mooi muzikaal spul te koop. Dat het jouw smaak niet is kan, maar dat kan natuurlijk aan jouw smaak liggen. Ik vind dat gereproduceerde muziek zo dicht mogelijk bij het orgineel moet liggen. Die koffergramofoon die je in je voorbeeld gebruikt haalt dat echt niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 de muziek op het moment dat jij die draait veroorzaakt dat. niet die pick up ik kan ook kippenvel krijgen van bepaalde nummers als ik in de auto zit. echt geen hifi maar soms door de directheid heel mooi en intiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Ik denk dat 't inderdaad ook een kwestie van smaak is... Wat de ene persoon omschrijft als een set die echt muziek maakt, laat 't ander volkomen koud, of doet 'm niet veel. Zo heb ik bijvoorbeeld diverse keren de combinatie van Sonneteer & PENaudio gehoord, bij Rinsma HiFi. Ik was/ben daar erg enthousiast over, maar er zijn ook mensen die 't weinig/niets doet. Dat kan, en dan heb je 't denk ik toch over een persoonlijke smaak kwestie. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Ik denk ook dat het tijdsgedrag van een goede set ( of radiotje, koffergrammophoon enzovoort) erg belangrijk is , en de muziekopname zelf, de freq kar. is daaraan een beetje ondergeschikt , daar klopt bij die koffer..... natuurlijk abs niks van , je zou dat na moeten meten ,maar dat ding heeft misschien wel hobbels en kuilen van 10 db in de weergave , en hij valt bijv bij 100 hz al erg af. Maar als het tijdsgedrag enigzins klopt ervaren we de weergave niet als erg storend. En een beetje vervorming klinkt misschien wel prettig /nostalgisch gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 de muziek op het moment dat jij die draait veroorzaakt dat. niet die pick up Wat nou als dat de emotie van elk moment is? Jongens, mijn verhaal is toch duidelijk. Waarom dan bullshitten over midlife crisis, emotie van het moment en moeke's warme jus over de speakers? Ik heb de laatste jaren zegge en schrijven Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 [...]Een bloemlezing van wat overige bekende merken die ik recent heb beluisterd: Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Een beetje gelijk heb je natuurlijk wel. Maar om nou te zeggen dat al die versterkers slechter zijn dan die oude Tandberg... De meeste door jouw beschreven vesterkers zijn wat tot behoorlijk aan de luie kant. Maar probeer b.v eens Primare, Ayre, Advance en.... Daar is echt wel muziek mee te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Een beetje gelijk heb je natuurlijk wel. Maar om nou te zeggen dat al die versterkers slechter zijn dan die oude Tandberg... Dat wil ik ook niet zeggen. Ik wil maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Een beetje gelijk heb je natuurlijk wel. Maar om nou te zeggen dat al die versterkers slechter zijn dan die oude Tandberg... Dat wil ik ook niet zeggen. Ik wil maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Ach ja smaken verschillen gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Dus, even met logica en ratio met de bezem er doorheen: al die voornoemde versterkers maken heftig vervormende versterkers? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Nee, alle versterkers vervormen nauwelijks. Man wat lastig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Nee, alle versterkers vervormen nauwelijks.Man wat lastig... Dan ben je jezelf heftig aan het tegenspreken! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Dus, even met logica en ratio met de bezem er doorheen: al die voornoemde versterkers maken heftig vervormende versterkers? Groet, Jacco Nee, maar het duurt wel even voordat de stroom uit de voeding bij de luidspreker is.... Snelheid heet dat geloof ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Dus, even met logica en ratio met de bezem er doorheen: al die voornoemde versterkers maken heftig vervormende versterkers? Groet, Jacco Nee, maar het duurt wel even voordat de stroom uit de voeding bij de luidspreker is.... Snelheid heet dat geloof ik... De snelheid van elektrische stroom is niet afhankelijk van het type versterker hoor, maar van het medium waar het zich in voortplant. Ik denk dat je wat anders bedoelt (stijgtijd?)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Dus, even met logica en ratio met de bezem er doorheen: al die voornoemde versterkers maken heftig vervormende versterkers? Groet, Jacco Nee, maar het duurt wel even voordat de stroom uit de voeding bij de luidspreker is.... Snelheid heet dat geloof ik... De snelheid van elektrische stroom is niet afhankelijk van het type versterker hoor, maar van het medium waar het zich in voortplant. Ik denk dat je wat anders bedoelt (stijgtijd?)... Ook goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Dus, even met logica en ratio met de bezem er doorheen: al die voornoemde versterkers maken heftig vervormende versterkers? Groet, Jacco Nee, maar het duurt wel even voordat de stroom uit de voeding bij de luidspreker is.... Snelheid heet dat geloof ik... Nee hoor. Dat heeft er niets mee te maken. De stroom wordt gedicteerd door de spanningsgestuurde stroombronnen die wij transistoren noemen. Al is die voeding gemaakt van drijfzand, dat zal die tor verder worst zijn: die trekt stroom uit de voeding. Het enige probleem is dat die torren droog kunnen komen te staan, ze gaan in saturatie in dat geval. Dan is het einde verhaal. Het vergroten van buffercapaciteit is dus een tamelijk zinloze actie. Die torren lachen zich krom als ze die hele batterij zien... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Jongens, het zal vast ergens over gaan, maar zullen we het weer hebben over waarom er zoveel gebrek aan muzikaal vermogen is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Je bedoelt het gebrek aan vervorming? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Dus, even met logica en ratio met de bezem er doorheen: al die voornoemde versterkers maken heftig vervormende versterkers? Groet, Jacco Nee, maar het duurt wel even voordat de stroom uit de voeding bij de luidspreker is.... Snelheid heet dat geloof ik... Nee hoor. Dat heeft er niets mee te maken. De stroom wordt gedicteerd door de spanningsgestuurde stroombronnen die wij transistoren noemen. Al is die voeding gemaakt van drijfzand, dat zal die tor verder worst zijn: die trekt stroom uit de voeding. Het enige probleem is dat die torren droog kunnen komen te staan, ze gaan in saturatie in dat geval. Dan is het einde verhaal. Het vergroten van buffercapaciteit is dus een tamelijk zinloze actie. Die torren lachen zich krom als ze die hele batterij zien... Groet, Jacco Ik bedoel dan ook de hele weg TUSSEN de voeding en de luidspreker. Jongens, het zal vast ergens over gaan, maar zullen we het weer hebben over waarom er zoveel gebrek aan muzikaal vermogen is? Dat probeer ik juist uit de leggen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 augustus 2007 Report Share Posted 6 augustus 2007 Om te beginnen is in een goed ontwerp de voeding van ondergeschikt belang. Zoals gezegd wordt er een stroom aan onttrokken en zolang de eindtorren niet droog komen te staan, of andere stuurtorren, is er helemaal niets aan de hand. De snelheid wordt dan gedicteerd door de ladingverplaatsing in de basis en die is verrekte rap heden ten dage. Blijft over de bekabeling en als die maar voldoende dik en kort is, is ook daar niets aan de hand. Eigenlijk is er helemaal niets aan de hand... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts