Jump to content

match voor B&W 804 matrix

ruiter
 Share

Recommended Posts

Hallo HiFi hobbyisten

Al enige tijd ben ik op zoek naar een versterker die past bij mijn B&W 804 matrix luisprekers.

Momenteel draai ik met een Marantz pm 17 MK2 versterker. De plaatsing van de instumenten is bijzonder fraai. echter de hoge tonen zijn onrustig en vermoeiend om lang naar te luisteren.

Ik heb een Arcam fmj A32 geprobeerd maar deze was wat tam. De lage tonen klonken wel beter dan met de Marantz.

Zijn er onder de forumbezoekers mensen die goede (of slechte) ervaringen met combinaties hebben met deze luidsprekers en een versterker? Dit zou mijn zoektocht enigzins kunnen vereenvoudigen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ton

ik had ook de marantz pm17mk2, daarna een denon pmaqs10 en dat was een hele verbetering maar dan met name in het laag.

je zou voor een pm 16 kunnen gaan die vond ik altijd wel wat strakker in laag en erg muzikaal.

zoek je neutraal, dan van medevoort, densen.

Een optie is ook een sm17 erbij. B.v. de PM17 voor het mid hoog de SM17 voor het laag. Probeer het eens ergens. Wie weet wordt het in zijn algemeenheid wel wat rustiger aangezien een PM17 2x60watt levert en een B&W toch wel een versterker vraagt met wat ballen!

Andre

• 5 weeks later...
Al enige tijd ben ik op zoek naar een versterker die past bij mijn B&W 804 matrix luisprekers.

Beste Ruiter,

Voor het preken tot luizen is vooral het merk Bryston aan te bevelen.

Eventueel ook het merk Rotel.

Hoe meer kilo's daarvan, hoe beter.

Anders wordt het al gauw te modderig-in-het-laag, dat geluid van B&W's...