WanFie Posted 7 augustus 2007 Report Share Posted 7 augustus 2007 Deze zin uit de Pizza reclame van enkele jaren kan net zo goed op de (oudere) Linn LP12 slaan. Veel meer is het n.l. niet. Een dun plaatje hardboard. Het is ongeloofelijk dat het m Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 7 augustus 2007 Report Share Posted 7 augustus 2007 Hoi Hans, Ik heb die bodem er al een tijd onderuit. (Ik heb weliswaar geen LP12, maar wel de voorloper ). Ik wil er echter wel een andere bodem onder maken, alleen twijfel ik nog van welk materiaal. Berkenmultiplex staat bekend om het muzikale karakter, maar MDF zou weer "harder" en steviger zijn.... Ik verwacht door die aanpassing een steviger laag en wellicht wat meer rust. Meer rust kreeg ik al door die bodem er onderuit te slopen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Zo heb ik een Thorens TD 125 MKI met TP25 arm die het al jaaaaren zonder bodem doet... En onlangs een Callas-board achtige bodem gemaakt voor de Thores TD125 MKII met SME3009 arm: ik heb de hardboard (in Belgie noemen ze dat "unalit") bodem nagemaakt en op het iets grotere sandwich ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Deze zin uit de Pizza reclame van enkele jaren kan net zo goed op de (oudere) Linn LP12 slaan. Veel meer is het n.l. niet. Een dun plaatje hardboard. Het is ongeloofelijk dat het m Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 augustus 2007 Author Report Share Posted 8 augustus 2007 Bedankt voor de reakties tot nu toe. Vooral die van Rasta en Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Mijn LP12 staat overigens op een zeer zwaar massief houten rack waarop twee natuurstenen tegels op spikes. Tussen de tegels nog een harde rubber plaat. Dit moet toch al heel wat rust geven..... Daarop stond de LP12 op blokjes a la Masterbase. Nu staat hij gewoon op z'n rubbertjes. Wat was daarvan het effect Hans? Bij mij staattie nog op Masterbase... Ik denk aan een dikke aluminium plaat of sandwichplaat als bodem. Alu? Zal dat niet erg hard gaan klinken? En die sandwich, aan welk materiaal denk je dan aan? Die komt dan weer op voetjes (welke.??). Denk ik ook al over na.... Misschien de Quadraspire? Heb ze (onbewust) bij RobX gehoord, ze stonden onder de CD speler en zijn er niet onderuit geweest dus had ik geen vergelijk, maar ze geven volgens Rob een veel rustiger geluidsbeeld dan de Masterbase. Meer vragen dan antwoorden maar wel toevallig dat ik dit, nadat dit al een tijdje gepland was, nu ook op ga pakken..... Ik blijf deze draad volgen en loopt onze mod wel mooi parallel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 augustus 2007 Report Share Posted 8 augustus 2007 Was deze niet nog weer beter dan de Linn? Weer eens wat anders dan een Thorens.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 9 augustus 2007 Report Share Posted 9 augustus 2007 @Duck, jij bent maar druk met Springair. Af en toe zit er iets leuks tussen. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 10 augustus 2007 Report Share Posted 10 augustus 2007 Ja Townsend Rock heb ook altij op m'n verlanglijsje gestaan... RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 augustus 2007 Author Report Share Posted 10 augustus 2007 Ik heb ondertussen de bodem eronderuit geschroefd en wat met verschillende voetjes gespeeld. Ik heb de indruk dat er wat kleuring is verdwenen en de instrumenten wat langer uitklinken (lees, iets minder snel verdwijnen in de "ruis". Hij staat nu gewoon op z'n rubbertjes op het natuursteen. De sandwich blokjes in verschillende opstelling maakten het geluid iets ondoorzichtiger. Ik laat hem zo maar eens een tijdje staan. Ik zag overigens dat een LP12 heb met een gelijmd subchassis. Volgens mij is dat ook niet verkeerd m.b.t. resonanties. Beter dan de gepuntlaste en subchassis uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 10 augustus 2007 Report Share Posted 10 augustus 2007 Leuk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 augustus 2007 Report Share Posted 12 augustus 2007 Ik heb onder mijn Thorens een MDF plaat met cones eronder. Functioneert goed. Wel wat gaten erin gemaakt zodat het geluid "weg" kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 12 augustus 2007 Report Share Posted 12 augustus 2007 Ik zag overigens dat een LP12 heb met een gelijmd subchassis. Volgens mij is dat ook niet verkeerd m.b.t. resonanties. Beter dan de gepuntlaste en subchassis uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 augustus 2007 Report Share Posted 12 augustus 2007 Bij mij zit de MDF plaat er strak in en zit verder geschroeft. Voor de rest is die Thorens nog een serie 1 en houd ik hem zoveel mogelijk origineel. Overigens zit onder mijn hoofddraaier (een Oracle) een perspex plaat. Misschien een idee ipv mdf dat materiaal te gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 augustus 2007 Report Share Posted 12 augustus 2007 Onder mijn Thorens zitten 2 stuks 18mm MDF platen, met daartussen loodbitumen Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 12 augustus 2007 Report Share Posted 12 augustus 2007 Onder mijn Thorens zitten 2 stuks 18mm MDF platen, met daartussen loodbitumen Mmm, moet ik een trapje gaan gebruiken om een plaatje te draaien Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 augustus 2007 Author Report Share Posted 13 augustus 2007 Ik denk dat de beste bodem er niet is.... Zonder bodem dus. Wat er niet is, kan ook niet resoneren. Voor de veiligheid een raamwerkje met een luidsprekerdoekje er omheen lijkt me voldoende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 13 augustus 2007 Report Share Posted 13 augustus 2007 "Mijn LP12 staat overigens op een zeer zwaar massief houten rack waarop twee natuurstenen tegels op spikes. Tussen de tegels nog een harde rubber plaat" dat is doodzonde voor een LP12 groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 13 augustus 2007 Report Share Posted 13 augustus 2007 Ik denk dat de beste bodem er niet is.... Zonder bodem dus. Wat er niet is, kan ook niet resoneren. Voor de veiligheid een raamwerkje met een luidsprekerdoekje er omheen lijkt me voldoende. Misschien is dat zo Hans, maar zou zo'n MDF of wat voor een bodem dan ook het geheel niet veel meer stevigheid geven? De Ariston heeft relatief dunne "wandjes" van hout en zal wellicht die stevigheid kunnen gebruiken???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 augustus 2007 Author Report Share Posted 13 augustus 2007 "Mijn LP12 staat overigens op een zeer zwaar massief houten rack waarop twee natuurstenen tegels op spikes. Tussen de tegels nog een harde rubber plaat" dat is doodzonde voor een LP12 groeten Kom eens luisteren... [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 augustus 2007 Report Share Posted 13 augustus 2007 Ik kan niet zeggen dat mijn Thorens nou bepaald een zwakke plint heeft. Die bestaat nl uit 6cm hoog en 5cm dik massief kersenhout mijn Thorens op mijn werkbank Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 augustus 2007 Author Report Share Posted 14 augustus 2007 Ik kan niet zeggen dat mijn Thorens nou bepaald een zwakke plint heeft. Die bestaat nl uit 6cm hoog en 5cm dik massief kersenhout mijn Thorens op mijn werkbank Dat klopt. Die dikke bodem zou in jouw geval er dan ook niet perse onder hoeven te zitten (denk ik). Voor ReneN is de bodemconstructie zoals door jouw gebruikt w Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 augustus 2007 Report Share Posted 14 augustus 2007 Voor ReneN is de bodemconstructie zoals door jouw gebruikt w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts