Neptune Posted 15 december 2001 Report Share Posted 15 december 2001 Hallo audio people Hier een vraag van een echte leek Wie kent het merk en met name: Versterker VA 100II Tuner TU 80 CD CD 50 Dit spul wordt nu als high end te koop aangeboden maar ik kan er nergens iets over vinden. Hebben ze een website?? Alvast bedankt Neptune Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 15 december 2001 Report Share Posted 15 december 2001 Hoi Neptune Welkom op dit forum! Het britse merk Aura, een volle dochter van B&W en herkenbaar aan de sobere uitstraling met chromen fronten, werd jarenlang ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Pelt Posted 16 december 2001 Report Share Posted 16 december 2001 Het merk Aura bestaat helaas niet meer. De gene die er veel van weet is Gerbrand van Veen ( de bouwer van Pied Piper) Hij heeft veelmet Aura gewerkt o.a in zijn actieve luidsprekers. Zelf heb ik de A100 gehad en is een goede versterker ook qua klank ze waren er overigens in het zwart en in chroomuitvoering de cd speler is zeer goed getest in HVT destijds er werd gebruik gemaakt van een Philips 12.3 pro loopwerk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neptune Posted 16 december 2001 Author Report Share Posted 16 december 2001 Hallo kenners der kenners. Het spul is inmiddels al verkocht en uit de replay's op een ander forum is mij inmiddels wel duidelijk geworden dat het hier zeker niet om high end materiaal ging. Ik zoek verder want ik ben eigenlijk een Marantz liefhebber, mocht ik wat tegen het lijf lopen wat binnen mijn budget past, zou ik gaarne weer van jullie audiofiele breinen gebruik maken. Bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medus@ Posted 16 december 2001 Report Share Posted 16 december 2001 Wat is je budget dan? Misschien heb ik nog wat leuks voor je... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 december 2001 Report Share Posted 16 december 2001 Beste, Aura is niets mis mee maar het klinkt wat dun. Nog net niet scherp Wel eens gedacht aan Audio Analoque Puccini klinkt warm en als een klok heel muzikaal. Hebben jullie je apparatuur al eens aan een P.A.K. onderworpen ? MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 17 december 2001 Report Share Posted 17 december 2001 Beste Haudio, Hebben jullie je apparatuur al eens aan een P.A.K. onderworpen ? Wat is een P.A.K. ? een Proeve Analoge Kunsten? of toch iets anders? Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjeb Posted 29 december 2001 Report Share Posted 29 december 2001 ha die neptune Ik heb zelf een tijdje met de cd 50 in combinatie met een arcam delta 290 gedraaid, het is best een leuke speler maar ik vond hem war aan de scherpe kant en heb hem ingeruild. De plaatsing van deze speler vond ik wel heel mooi! Het ligt er maar net aan wat je verwachtingen plus budget zijn. Het probleem met audio is dat er zoveel mensen met verschillende smaak rond lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neptune Posted 29 december 2001 Author Report Share Posted 29 december 2001 Tja tjeb daar zeg je me wat, gelukkig voor deze mensen met al die verschillende smaken is er bijna net zoveel diversieteit aan apparatuur te vinden. Wat zou het leven eentonig worden als we allemaal dezelfde smaak en gehoor zouden hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts