Jump to content

Bananensteker zinvol?

stkr
 Share

Recommended Posts

Wat, dat het een kwestie van smaak is of dat speakers van de jaren '70 nog steeds goed zijn?

Want ga me nou niet vertellen dat je de Tannoys waardeloos vindt klinken ;-).

Waardeloos mag je pas zeggen bij Bose :P

En als je ze zelf waardeloos vindt, waar luister je zelf dan naar?

(ik merk vaak dat mensen die mijn luidsprekers niets vinden, zelf speakers hebben die ik zelf dan weer w

• 3 weeks later...

De keuze is inmiddels reuze, maar om nou te zeggen dat ik nu speakers hoor die meer kunnen dan de speakers van de jaren '70... Nou nee. Maar dat is misschien ook een kwestie van smaak :).

Dat denk ik dan ook... zeker wanneer je Tannoy concentrics kiest... ;)

inderdaad!!!!! ;) tegenwoordig toch wel stukken betere speakers,vroeger klonken ze allemaal donker,zoals al die JBL's , Tannoy's,Altec lansing. klonk allemaal als 1 pot nat,tegenwoordig veel!!!!! meer keuze,ook kwa geluid,Bv Martin logan, avantage,acapella,MBl. enz.....Maar het is natuurlijk wel ieder zijn eigen smaak,das wat anders.

helemaal mee eens Hans, ik heb zelf ooit de kingdom 15 gehad, heb ze maar 6 weken in huis gehad en daarna snel de deur uit gedaan,idd weinig subtiel en het geluid blijft ook erg aan de speakers hangen,totaal niet ruimtelijk,ook niet met div. versterkers,en nog vroeger de D700 gehad, zelfde laken een pak dus,voor mij never nooit geen tannoy's weer.Vooral voor dat geld vind ik het waardeloze speakers,is er echt wel beter te krijgen voor zelfs nog minder. <_<

De keuze is inmiddels reuze, maar om nou te zeggen dat ik nu speakers hoor die meer kunnen dan de speakers van de jaren '70... Nou nee. Maar dat is misschien ook een kwestie van smaak :).

Dat denk ik dan ook... zeker wanneer je Tannoy concentrics kiest... ;)

inderdaad!!!!! ;) tegenwoordig toch wel stukken betere speakers,vroeger klonken ze allemaal donker,zoals al die JBL's , Tannoy's,Altec lansing. klonk allemaal als 1 pot nat,tegenwoordig veel!!!!! meer keuze,ook kwa geluid,Bv Martin logan, avantage,acapella,MBl. enz.....Maar het is natuurlijk wel ieder zijn eigen smaak,das wat anders.

hoho pas op he

Beste Hans,

Dat moet wel een heel beroerde demonstratie geweest zijn, want ik lees daar nog steeds negatieve verslagen over!

Mijn ervaringen (anno begin jaren '80) met de Tannoy M-1000 Red Monitor waren onverdeeld positief: ze klonken heel muzikaal en realistisch, en ze plaatsten stemmen en instrumenten haast griezelig losjes en precies in de ruimte.

Hiermee vergeleken zakte de B&W 801 F compleet door het ijs.

Alleen de (oorspronkelijke!) Pied Pipers konden gehoormatig beoordeeld de concurrentie met de Tannoy-kolossen aan.

Maar de metingen lieten natuurlijk wel zien dat de Tannoys ongeveer een octaaf dieper lineair doorliepen dan die 1/4 lambda pijpjes.

als je vaak van kabels/ speakers gaat veranderen en of af en toe eens een lekker avondje kabbels gaat testen van je vrienden , dan zijn de banaan stekkers zeer handig echt een aanrader!!!,

doe je dit niet of niet zo vaak dan zou ik er zeker geen banaantjes aanhangen want het is weer een xtra hindernis in de singaalweg, ik heb zelf ook tannoy's by the way :) ik heb er wel banaantjes aan hangen vanwege het bovengenoemde. het proberen van verschillende interne kabels in de speaker is ok aan te raden,

groet.

idd BMW maakt geen beste speakers s_k :lol:

Dat typ ik ZO vaak fout. En ik corrigeer 't altijd, maar dit keer dus even niet.

We hebben 'n BMW hier, hence the confusion.

07082007.jpg

(gek genoeg de enige foto die ik ervan online heb staan :D)

als je vaak van kabels/ speakers gaat veranderen en of af en toe eens een lekker avondje kabbels gaat testen van je vrienden , dan zijn de banaan stekkers zeer handig echt een aanrader!!!,

doe je dit niet of niet zo vaak dan zou ik er zeker geen banaantjes aanhangen want het is weer een xtra hindernis in de singaalweg, ik heb zelf ook tannoy's by the way :) ik heb er wel banaantjes aan hangen vanwege het bovengenoemde. het proberen van verschillende interne kabels in de speaker is ok aan te raden,

groet.

Ha, gelukkig nog een tannoy liefhebber.

Wordt hier massaal afgekraakt ;)

agh het is maar net wat je voor jezelf het beste vind klinken ,

ik ben echt een tannoy fan, de dc units uit de t serie heb ik in een diy behuizing

gezet en het filter aangepast, ik heb nog nooit ergens anders zoiets ruimtelijks gehoord

audio freaks vrienden die bij mij komen luisteren zeggen allemaal : die speakers zijn heel speciaal

die moet je nooit weg doen of : bij mij thuis klinkt het niet zo mooi hoor , dus om nou gelijk dc units van tannoy af te kraken is ook weer zo wat he.

• Members
[...]

Er zij er nog wel meer hoor, wees maar niet bang. Tannoy's kunnen enorm indrukwekkend en realistisch klinken, maar dan moeten alle omstandigheden wel kloppen (en niet geheel onbelangrijk, het moet ook je smaak zijn). Oftewel, onder de juiste omstandigheden een luidspreker die zeer moeilijk is te verslaan. Bij rock trouwens sowieso onverslaanbaar...

[...]

Er zij er nog wel meer hoor, wees maar niet bang. Tannoy's kunnen enorm indrukwekkend en realistisch klinken, maar dan moeten alle omstandigheden wel kloppen (en niet geheel onbelangrijk, het moet ook je smaak zijn). Oftewel, onder de juiste omstandigheden een luidspreker die zeer moeilijk is te verslaan. Bij rock trouwens sowieso onverslaanbaar...

cerwin vega en JBL.... sorry to blow your bubble

iedereen is welkom al niet allemaal op hetzelfde moment. langskomen vraagt veel planning hier. kinderen vrouw die dagelijks strijdt tegen de waf factor ;)

• Members

[...] Bij rock trouwens sowieso onverslaanbaar...

cerwin vega en JBL.... sorry to blow your bubble

Cerwin Vega komt idd een heel eind (beetje lauwig bovenin, of is het teveel laag onderin ;) ), maar JBL ?? Zo'n PA systeem misschien, maar de hifi-modellen ?

Van bananen -zin of onzin- naar een Tannoy discussie... Wonderlijk.

Hier trouwens dezelfde conclusie als reeds eerder genoemd, erg handig bij regelmatige wissels, bij een definitieve opstelling gewoon de blanke draad...