Jump to content

Betere opstelling speakers, veel langere kabels ....

Audiopaul
 Share

Recommended Posts

Soms is een downgrade nodig om een upgrade te bewerkstelligen .............

inakustikls1102.jpg

InAkustik Black&White Reference LS-1102 met WBT krimphulzen en spades

Door resonantieproblemen in de nieuwe luisterruimte heb ik een paar weken terug de opstelling radicaal omgegooid. De speakers staan nu 3 meter uit elkaar in de lengterichting opgesteld met ca. 1 meter ruimte rondom, de luisterafstand is ca. 4,5 meter. De set staat ook in de lengterichting langs de zijwand. Hierdoor had ik ineens 9 meter ls-kabel nodig. En ja, daar zit je dan met 2,5 meter Nirvana SL.

Enig archief onderzoek bracht me bij het merk InAkustik. In de Duitse bladen staat dit merk met diverse modellen zeer goed getest en hoog in de ranglijst tussen v

Ja hoor.

Verleden jaar woonde ik een oud huis en heb daar veel gehad aan netfiltering op de betreffende netgroep en was destijds een goede upgrade.

Nu woon ik in een nieuwbouwhuis met een eigen audio(net)groep en hier moest ik juist weer het netfilter eruit laten om weer dynamiek en een lossere soundstage te krijgen. Dus een downgrade om een upgrade te verkrijgen..

groet,

:cool2:

Leuk verhaal!

Zelf zit ik een beetje met hetzelfde. Ik heb de opstelling enige maanden geleden verandert. Dit is hoorbaar een verbetering, maar m'n 8TC is een beetje aan de korte kant waardoor ik weinig speelruimte heb met de opstelling van de speakers en het rack waar de set op is geplaatst. De kabel van de rechter speaker loopt nu over het dressoir en dit ziet er niet echt fraai uit.

Zowel de InAkustik als de Weber & Maurer kabels zouden op zich de moeite waard zijn om eens te proberen. Het liefst wil ik dan wel m'n eigen WBT pluggen blijven gebruiken.

Waar kun je ze meer info vinden en ze evt bestellen?

Leuk verhaal!

Zelf zit ik een beetje met hetzelfde. Ik heb de opstelling enige maanden geleden verandert. Dit is hoorbaar een verbetering, maar m'n 8TC is een beetje aan de korte kant waardoor ik weinig speelruimte heb met de opstelling van de speakers en het rack waar de set op is geplaatst. De kabel van de rechter speaker loopt nu over het dressoir en dit ziet er niet echt fraai uit.

Zowel de InAkustik als de Weber & Maurer kabels zouden op zich de moeite waard zijn om eens te proberen. Het liefst wil ik dan wel m'n eigen WBT pluggen blijven gebruiken.

Waar kun je ze meer info vinden en ze evt bestellen?

Voor W&M moet je even op Marktplaats kijken, ik heb ze bij Koen gekocht, ook een audiofiel die dit er voor de lol ;) erbij doet:

K. Stringa

Telefoon: 0318-565269

Paul is vorige week bij mij op bezoek geweest en toen zijn we bij Stassen binnengelopen voor de InAkustik LS1102 op te halen. Je kunt de kabel online bestellen. Hij is op voorraad, net als de LS502, LS602 en LS1002. Confectioneren hebben we zelf gedaan. Daarna zijn we naar Rob Goossens in Echt gegaan om daar de draadeinden te laten krimpen, zodat de WBT spades ook perfect zitten B)

Paul is vorige week bij mij op bezoek geweest en toen zijn we bij Stassen binnengelopen voor de InAkustik LS1102 op te halen. Je kunt de kabel online bestellen. Hij is op voorraad, net als de LS502, LS602 en LS1002. Confectioneren hebben we zelf gedaan. Daarna zijn we naar Rob Goossens in Echt gegaan om daar de draadeinden te laten krimpen, zodat de WBT spades ook perfect zitten B)

Ja, het was weer erg gezellig! ;)

@Gruiter: info over de InAkustik B&W Ref. LS-1102 vind je >> hier << . De kabel is wel behoorlijk stug en bewerkelijk dus je bent wel even bezig om 'm netjes te confectioneren. De kabel wordt in de bladen Audio en Stereoplay zeer goed beoordeeld en heeft een neutraal karakter. Die goede beoordeling kan ik onderschrijven want de kabel doet het zeer goed in mijn set.

Stassen verkoopt deze kabel voor een aantrekkelijke prijs, Hobo (in Arnhem) verkoopt 'm ook maar rekent zomaar €5,- per meter extra. :blink:

:) ook ik ben met verhuizen qua akoustiek niet veel opgeschoten. ;)

een hoop getob, met andere speakers, versterkers, etc etc. ;)

sinds kort hebben we een nieuwe kast gekocht :) , en de speakers staan daardoor ook net zoals bij paul een meter of 3 uit elkaar, en daarbij stevig ingedraaid.

het gaf een ander blik op de zaak, en ik weet waar nu de problemen van de laagresonanties vandaan komen. :)

we gaan deze week daarmee aan de slag en hopen zo,n 70% op te lossen zodat het mooi acceptabel wordt. :)

gelukkig heb ik w

Smaakvol ingericht Paul! Ik heb zelf ook de LS staan zonder het "tabanakel"(schrijf ik het goed) ertussen. Waarom heb je de eindversterker eigenlijk niet tussen de de LS gezet en met een lange interlink gewerkt? Minder verlies zeggen ze.

(Mijn huis is niets geworden. We zaten meer dan 10 % uit elkaar. Ik heb wel gezegd dat ze terug mochten komen als ze ter bezinning zijn gekomen.)

Smaakvol ingericht Paul! Ik heb zelf ook de LS staan zonder het "tabanakel"(schrijf ik het goed) ertussen. Waarom heb je de eindversterker eigenlijk niet tussen de de LS gezet en met een lange interlink gewerkt? Minder verlies zeggen ze.

(Mijn huis is niets geworden. We zaten meer dan 10 % uit elkaar. Ik heb wel gezegd dat ze terug mochten komen als ze ter bezinning zijn gekomen.)

Hoi Carl, jammer dat het met het huis niet is gelukt.

Dat ik gekozen heb voor lange ls-kabels had praktische redenen. Ik heb twee aparte groepen op stopcontacten langs de lange wand en de eindversterker wordt als extra via een netwerkkabel door de voorversterker aangestuurd (voor standby en diagnose). Behalve 9 meter gebalanceerde kabel had ik ook 11 meter netwerkkabel (rack staat nog verder weg) en een stevig verlengsnoer van ca. 7 meter moeten aanschaffen en langs de plinten leggen. Daarnaast wilden we de zithoek graag zo houden als 'ie was. Wellicht ga ik het in de toekomst weer wat veranderen maar op deze manier is het op de meest elegante