Guest Mies Posted 17 december 2001 Report Share Posted 17 december 2001 Wie kan mij zinvolle informatie verstrekken over het Duitse T+A. Mijn interesse gaat naar de R serie. Wie heeft het en wat doet het? Ik wil de P 1220 R pre met de A 1520 R eindversterker combineren. En uhh, zo Hollands als ik ben, zijn de advies prijzen ook de prijzen die werkelijk worden betaald? Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 december 2001 Report Share Posted 17 december 2001 Hoi Mies, De homepage van T+A is DEZE HIER. Je vindt er alles over de K-, de M- en de R-serie en ook nog tweetalig, alleen de voetnoten zijn niet vertaald naar het engels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 17 december 2001 Report Share Posted 17 december 2001 Hoi Sodejuu, Bedankt voor de reactie. De site van T+A had ik natuurlijk al vaak bekeken. Vooral het Engelse deel met daar tussendoor hier en daar wat Duits is erg amusant (voor de Engelsen). Ik zou echter graag willen horen van T+A USERS wat die ervan vinden. Ik heb het nu bij o.m. Glas Hifi bekeken en het ziet er zeer degelijk uit. Geeft mij in ieder geval veel vertrouwen. De pre/eindtrap combi met als toevoeging de externe versterker/surround processor lijkt mij een mooie set. ANY T+A USERS OUT there???? P.S. : Haudio, voor een goeie T+A deal rijd ik zo naar Friesland Echt waar!!! Greetz Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 december 2001 Report Share Posted 17 december 2001 Hoi Mies, Ik had weer eens gereageerd voordat ik je literaire werkje fatsoenlijk gelezen had . Ik ben zelf erg gecharmeerd van de DD1210R processor/eindversterker. Het klinkt net zo strak dan het er uitziet. Ik geloof dat de importeur zelfs bij jouw om de hoek zit (Sound Investement, tel 033-4569866). Erg groot is het aandeel T+A in Nederland helaas niet. Ik moet ook nog op zoek naar een dealer in de buurt. Een ex-collega van mij heeft vorig jaar zijn speakers vervangen. Eerst wilde hij de B&W CDM7SE. Ik heb 'm toen mee genomen naar een zaak hier vlak over de grens en 'm die T+A TAL130 laten luisteren en heeft, na vergelijk, gelijk een paar gekocht en is er zeer mee in zijn nopjes. De versterkers klinken gewoon erg goed. Niks overdreven en met een behoorlijke dosis souplesse. Zeker de 1500-serie heeft genoeg in huis om je van muziek te laten genieten. De prijzen liggen wel wat aan de hoge kant en 2de hands vindt je niet veel. Ja, in duitsland wel natuurlijk, maar ook van de 2de handsapparatuur weten ze de prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 17 december 2001 Report Share Posted 17 december 2001 Sodejuu, De importeur zit inderdaad om de hoek, als ik een beetje hard schreeuw kan ie me horen. Ik geloof dat hij z'n kantoor aan huis heeft. Maar uh, T+A dealer vlak over de grens, welke dealer is dat? Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 december 2001 Report Share Posted 17 december 2001 Dat is Elektro Jansen in Heinsberg/Oberbruch. Dat is hier nog geen 20km vandaan. Herr Pieper regelt daar de Hi-End zaken en heeft er ook nog verstand van. Helaas is het qua T+A artikelen maar een kleine zaak (is eigenlijk een EP-winkel). Als ik verder op de T+A-site kijk, vind ik er bij mij in de buurt (straal van 60km) toch al een aantal (Postleitzahl 4 en 5). O ja, bij Die Hifispezialisten staan de P1220R en A1520R voor respectievelijk €1380,49 en €2147,43. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 17 december 2001 Report Share Posted 17 december 2001 Sodejuu, Heel erg bedankt voor de info. Toch jammer om te zien dat Duitsland wederom goedkoper blijkt dan Nederland (scheisse?). Dat is vooral nu zichtbaar met die uniforme Euro prijzen. Het beleid van de fabrikanten zal er nu eens toe moeten bijdragen om de prijzen Europees gelijk te trekken (zie B&O). Anders gaan sommige importeurs cq Nederlandse dealers het moeiljk krijgen. Ik zit regelmatig in Duitsland voor m'n werk, genoeg gelegenheid om daar een relatie aan te knopen met een dealer. Wel jammer toch?, want ik haal het liever om de hoek met die bijbehorende service en dat kopje koffie tijdens het luisteren. Maar ja, de prijsverschillen zijn wel erg groot. Ervaringen met de online shop van hifispezialisten? Greetz Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 december 2001 Report Share Posted 18 december 2001 Geplaatst door Mies:Ervaringen met de online shop van hifispezialisten? Greetz Mies Nou, nee. Ik kwam bij die site via de T+A-site. Ik weet absoluut niks van die gasten, maar normaal zijn die gasten redelijk betrouwbaar. Ik heb hier betere gevoelens bij dan bij Stassen of zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted 18 december 2001 Report Share Posted 18 december 2001 Hoi Ik bezit al een tijdje de T+A TAL140 luidsprekers en ben daar zeer tevreden over. In eerste instantie stuurde ik ze aan met een Luxman C03-M03 voor-eind combi maar heb naar een tijdje de C03 vervangen voor de T+A P1220R. Wat een verschil was dat met de Luxman voorversterker; ik heb geen moment spijt gehad van deze aankoop. Niet goedkoop helaas, de P1220R kost hier zo'n 3200 ouderwetse hollandse guldens. De A1520 eindeversterker -waarvoor ik hard aan het sparen ben- kost hier ongeveer 5000 gulden. Ook ik overweeg een ritje naar Duitsland na de Eurowissel. Succes met je keuze. Cheers //arco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 18 december 2001 Report Share Posted 18 december 2001 Dag Mies, Ook ik ben T + A dealer de producten zijnerg goed wat je wel moet weten dat ze een lange inspeeltijd behoeven. En dan bedoel ik ook lang. Dat betekent dat je nergens ingespeelde apparaten kunt beluisteren. In het begin klinken ze super analytisch maar na verloop van tijd gaat het steeds muzikaler klinken (en niet kaler). De kwaliteit is erg hoog helemaal de prijs in aanmerking genomen. Ze zijn heel stabiel en leveren voldoende stroom. Alleen de marge in Nederland is klein dat betekent dat er niet veel dealers zullen bijkomen. Misschien wel wat zullen afvallen zeer zeker als de prijzen in Duitsland lager blijken te zijn wat volgens de Importeur niet zo is. Dus trek hieruit de konklusie die je er uit kunt trekken. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 18 december 2001 Report Share Posted 18 december 2001 Marco, Haudio Bedankt voor jullie reactie's. Ik vermoedde al dat T+A analytisch (Duits?)zou klinken, wat mij wel aanspreekt. Ik heb nog steeds goede herinneringen aan het oude BRAUN wat destijds ook zo "helder ?" en strak klonk. Ik geloof zelfs dat een aantal ex-BRAUN mensen daar nu werken (te zien?). Mijn ouders draaien nog met een paar van die BRAUN drukkamer luidsprekers, type 200 of zo geloof ik. Nog steeds erg goed voor die kleine speakers. En Haudio, het moeilijke aspect van de marges is denk alleen te wijten aan de fabrikant en niet aan de importeur vermoed ik. Het foute van veel fabrikanten is dat er met staffels wordt gewerkt. Veel verkopen betekent in de regel als beloning hogere marges. Leuk als je importeert in Frankrijk, Engeland etc. maar in Nederland (met een relatief klein afzetgebied) ben je dan al gauw in het nadeel. Geen reden om het minder aan te prijzen overigens. B&O doet het met achtelijk hoge prijzen voor het gebodene toch niet echt slecht in Nederland. Misschien moet de Nederlands importeur eens wat aan Marketing gaan doen om het onder de bekendheid te brengen, b.v. Woonmagazines op TV waar steevast B&O (fout) staat opgesteld. Op VAD show schitterd T+A ook keer op keer door afwezigheid!!! Een gemiste kans naast al die andere zogenaamde High-End merken denk ik. Greetz and keep it coming Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArrO Posted 18 december 2001 Report Share Posted 18 december 2001 hallo Mies, Ook ik ben in het bezit van T+A , een p2000 voorversterker, ik ben er al enige tijd zeer tevreden over, heb em overigens 2e hands gekocht. eerst had een NAD voorversterker 1155 maar deze T+A heeft mij een geluidsverbetering van wel 1000 percent gegeven. een woord topspul, oja en wat ik bijna vergeet een geweldige service. Ik wilde nl de technische tekeningen van het app. naar Duitsland gemaild en gratis een enveloppe met alle techn. specs gekregen zo'n 20 pagina's. perfecte service dus. m vr gr R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 18 december 2001 Report Share Posted 18 december 2001 Wat betreft de service kan ik het met ArrO eens zijn. Ik heb de DVD1210R welke in Duitsland is gekocht, dientengevolge alleen een duitse handleiding. 1 kort mailtje naar T+A en twee dagen later lag er een engelse handleiding in mijn brievenbus. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 18 december 2001 Report Share Posted 18 december 2001 Jack, Arro, Bedankt weer voor het reageren. Ik krijg steeds meer vertrouwen in T+A, als merk maar ook als fabrikant. Ik bedoel, ondersteunig vanuit de producent wekt vertrouwen naar de consument toch? Als ze al zo reageren op e-mail en aan simpele verzoeken voldoen als het opsturen van een handleiding voor 2dehands aangeschafte apparatuur dan toont dit dat ze (nog steeds)gek zijn op hun eigen creaties. Lijkt me toch van een zeldzame klasse...? Greetz Mies, blij met al deze reacties Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 18 december 2001 Report Share Posted 18 december 2001 Jack, Aangezien ik op mijn reizen nog wel eens wat DVD's meeneem uit Amerika is mijn huidige Onkyo DVD speler in staat automatisch de omschakeling tussen regio 1 & 2 te maken. Is de T+A DVD 1210R ook regio 1 & 2 te maken? Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 december 2001 Report Share Posted 19 december 2001 Geplaatst door Mies:Jack, Aangezien ik op mijn reizen nog wel eens wat DVD's meeneem uit Amerika is mijn huidige Onkyo DVD speler in staat automatisch de omschakeling tussen regio 1 & 2 te maken. Is de T+A DVD 1210R ook regio 1 & 2 te maken? Mies Die is al af fabriek regiovrij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 19 december 2001 Report Share Posted 19 december 2001 Sodejuu, Mooi toch? Thanks Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
robbie Posted 19 december 2001 Report Share Posted 19 december 2001 nou mies, wat wordt het.... Toch maar Denon of Sony? Vergeet je neef niet mee te nemen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 19 december 2001 Report Share Posted 19 december 2001 Robbie, Beetje in de war?..SONY...WHoeaaaahh! En de DENON set staat te koop, interesse? Ideaal voor nu: setje T+A R-serie, Cabasse Baltic + Sub en het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 29 december 2001 Report Share Posted 29 december 2001 Buizen geven licht , transistoren MUZIEK!! Zeg Mies, Buizen geven net zo veel licht als transistoren muziek maken! Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 29 december 2001 Report Share Posted 29 december 2001 Michel, Dont't take it seriously, buizen zijn prachtig..... ..........als je van "licht-elijk warm" geluid houdt. Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 december 2001 Report Share Posted 29 december 2001 Geplaatst door Mies:Michel, Dont't take it seriously, buizen zijn prachtig..... ..........als je van "licht-elijk warm" geluid houdt. Mies Ook een buizenversterker kan, als het ontwerp goed is, een zeer analytische klank hebben. Dat een buizenbak per definitie altijd een warm, wollig geluid heeft klopt dus zeker niet. Helaas is het zo dat de meeste bekende "buisjes" wel dit geluid produceren, maar leg je oor eens te luister bij bijvoorbeeld Jadis. Zij hebben zeker niet de "specifieke" buizensound en zo zijn er wel meer. P.S.: Ook ik speel met torren, maar verafschuw een buizenversterker zeker niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 december 2001 Report Share Posted 29 december 2001 Geplaatst door sodejuu: maar leg je oor eens te luister bij bijvoorbeeld Jadis. Zij hebben zeker niet de "specifieke" buizensound en zo zijn er wel meer. In d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 december 2001 Report Share Posted 29 december 2001 Geplaatst door Audiopaul: In d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 december 2001 Report Share Posted 29 december 2001 Geplaatst door sodejuu: Dank je wel voor je medeleven Sodejuu , die ook niet graag met zijn oren tegen een Bryston aanleunt Daar vraag ik me dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts