Jump to content

raar geluid

Glorificus
 Share

Recommended Posts

heb een vraag

heb een raare hooge zoem in mijn geluid als ik mijn stereo op mijn tv zet met films.TV

het gezoem is over heersent

maar als ik muziek luister hoot ik het niet

ik heb een sony weet nie precies wat voor het is nie echt een hifi set hoor

het is een surround sound set

ken het aan mijn draade ligen dat ik ze nie goed gestript heb ?

Wat heb je nu, een zoemend geluid als je de stereoset op de TV zet (wie doet zoiets :confused: ) of als je het geluid van de TV over de stereoset laat gaan :huh:

In het eerste geval lijkt het me niet verstandig de audioset op de TV te zetten. Behalve dat het behoorlijk instabiel is, kan de lijntrafo ook nog eens flink gaan storen.

In het tweede geval kan een mantelstroomfilter uitkomst bieden.

B)

P.S.: een beetje meer moeite doen om iets duidelijk neer te zetten zou meer mogelijke oplossingen tot gevolg kunnen hebben :rolleyes:

Bij mij stoort de TV ook waneer deze aan staat aangezien ik momenteel de audio uitgangen van de TV op mijn versterker heb aangesloten. Een mantelstroomfilter kan helpen, heb in mijn vorige huis de mantel van de binnenkomende kabel zelfs direct aan aarde gelegd, ook dat hielp perfect. Binnenkort zal mijn DVD speler en digitale ontvanger optisch verbonden zijn zodat ik zowiezo van dit probleem af ben, audioverbinding vanaf mijn TV is dan overbodig geworden.

de beste man heeft dyslectie. ik heb hem dat al eens gevraagd om misverstanden zoals deze te voorkomen.

maar goed klinkt als een kortsluitingkje ofzo. hoe oud is die set?

Dyslexie ;).

Er zitten ook wel veel typfouten en spreektaal in hoor, tis niet heel zorgvuldig.

Maargoed, ik begrijp wel wat hij bedoelt, want ik heb een gigantisch begrip voor onmogelijk leesbare taal, dat krijg je van veel Marktplaatsen, muwaha :).

Goed, serieus:

In het eerste geval lijkt het me niet verstandig de audioset op de TV te zetten.

Hij bedoelt dat hij de set instelt op de TV-ingang (dat soort zinnen leer je begrijpen in Limburg...).

Het is niet zo heel raar, oude Philips TV's hebben daar

Dyslexie ;).

Er zitten ook wel veel typfouten en spreektaal in hoor, tis niet heel zorgvuldig.

Maargoed, ik begrijp wel wat hij bedoelt, want ik heb een gigantisch begrip voor onmogelijk leesbare taal, dat krijg je van veel Marktplaatsen, muwaha :).

Goed, serieus:

In het eerste geval lijkt het me niet verstandig de audioset op de TV te zetten.

Hij bedoelt dat hij de set instelt op de TV-ingang (dat soort zinnen leer je begrijpen in Limburg...).

Het is niet zo heel raar, oude Philips TV's hebben daar

Ik woon zelf in Limburg. Misschien dat ik het daarom op verschillende manieren uitleg :rolleyes:

Weet ik toch kerel ;-). Herinner je je *ahum* favoriet en altijd braaf forumlid s_k van audiofreaks niet meer? ;). Guess who this is! (s_k kan ik hier niet nemen, bestaat al :P)

Wat de Philips VCR's betreft, die gaan idd na een bepaalde tijd in stand-by. Maar als je de manual leest is dat te overbruggen door de stand-by knop op de AB 3 seconde in te drukken. Dan blijft ie gewoon aan.

Toch is het niet echt handig een Philips VCR aan te schaffen. Door de (niet afschakelbare) automatische volume control, blijft ie zelf het geluid regelen. Je begint op normaal niveau en op het laatst heb het volume van de TV bijna vol open staan om nog maar iets te kunnen horen, als je een zelf opgenomen actiefilm bekijkt.

Goed om te weten, ik koop die dingen altijd zonder AB en boekje op de rommelmarkt voor 2 euro ;-).

Maarreuh... Geen Philips dus.

Ideaals is wellicht een oude stereorecorder met ouderwetsche schuiffies voor 't opnameniveau.