Guest Hubertinus Posted 12 augustus 2007 Report Share Posted 12 augustus 2007 Wie heeft er wel eens wat gekocht in bv Duitsland en betaald via Paypal? Ik heb op de site van Paypal gekeken voor informatie. Maar wie heeft er dus wel eens echt een transactie gedaan en hoe verloopt dat cq is dat verlopen? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 12 augustus 2007 Report Share Posted 12 augustus 2007 Ik koop regelmatig via Ebay en laat daar de betaling altijd via Paypal lopen. Ik heb daar mijn creditcardnummer aan gekoppeld en als ik iets koop, is daarbij de betaling direct geregeld. Je krijgt dan later op je rekeningafschriften van de MC ook te zien wat er is afgeschreven. Via Paypal trouwens ook natuurlijk aankoopbevestigingen met het bedrag. Paypal maakt naar mijn idee een snelle betalingsafhandeling mogelijk. Als ik het goed heb, kan je ook je rekening "vullen" met een saldo, maar ik vind het via de creditcard makkelijker: je hebt nooit een tekort aan saldo (in alle redelijkheid gesproken) als je wat wilt aanschaffen. Ook heb ik wel eens een bedrag terug laten storten door de verkoper. Alleen moet je dan even opletten als je met andere valuta's werkt: het kan zijn, dat de koers op dat moment anders is (had ik dus) en je een lager bedrag terug krijgt. Maar al met al ben ik wel tevreden met de geldstromen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 augustus 2007 Report Share Posted 12 augustus 2007 Als er een mogelijkheid is om via Paypal te betalen, geniet dat mijn voorkeur. Het geld is snel daar en dus krijg je je spullen sneller (scheelt bijna een week tov een normale banktransactie). Bovendien ben je tot een bepaald bedrag verzekerd. Mocht je het bestelde artikel niet krijgen, stort Paypal zonder veel vragen het geld terug. Dat moet je bij een bank eens proberen Het is wel handig als je je creditdard daarvoor gebruikt. Om steeds geld over te maken naar een Paypalrekening is ook niet echt handig. Als je met een creditcard werkt, heb je in principe altijd geld op je paypalrekening. Mijn voorkeur: 1 Paypal 2 Creditcard 3 Banktransactie 4 ... 5 ... 6 ... 7 ... 8 ... 9 niks . . . 4.577.609 Western Union Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 augustus 2007 Report Share Posted 12 augustus 2007 PayPal is onderdeel van E-Bay. Het is in feite een lopende rekening vergelijkbaar met een bankrekening. Geld er naar toe en er van af loopt via je creditcardrekening. Je kunt er dus mee kopen maar je kunt er ook geld op ontvangen en dat internationaal zonder verdere kosten. Ben er wel tevreden over. Het is snel en handig. Bij veel internetbedrijven gaat de afhandeling volledig automatisch. Betaal je via PayPal dan heb je meteen betaald en de spullen meestal snel in huis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 augustus 2007 Report Share Posted 12 augustus 2007 Bovendien ben je tot een bepaald bedrag verzekerd. Mocht je het bestelde artikel niet krijgen, stort Paypal zonder met veel vragen het geld terug. correctie, tbv Ome Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 13 augustus 2007 Report Share Posted 13 augustus 2007 Mijn ervaringen met PayPal zijn heel goed. Bij bestellingen uit o.a. de VS, Duitsland, Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 13 augustus 2007 Report Share Posted 13 augustus 2007 PayPal is onderdeel van E-Bay. Het is in feite een lopende rekening vergelijkbaar met een bankrekening. Geld er naar toe en er van af loopt via je creditcardrekening. Je kunt er dus mee kopen maar je kunt er ook geld op ontvangen en dat internationaal zonder verdere kosten. Ben er wel tevreden over. Het is snel en handig. Bij veel internetbedrijven gaat de afhandeling volledig automatisch. Betaal je via PayPal dan heb je meteen betaald en de spullen meestal snel in huis. daarom laat ik ook paypal lopen via mijn viscard ben ik dubbel verzekerd. gelukkig nooit hoeven in te schakelen voor terughalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 augustus 2007 Report Share Posted 13 augustus 2007 PayPal is onderdeel van E-Bay. Het is in feite een lopende rekening vergelijkbaar met een bankrekening. Geld er naar toe en er van af loopt via je creditcardrekening. Je kunt er dus mee kopen maar je kunt er ook geld op ontvangen en dat internationaal zonder verdere kosten. Ben er wel tevreden over. Het is snel en handig. Bij veel internetbedrijven gaat de afhandeling volledig automatisch. Betaal je via PayPal dan heb je meteen betaald en de spullen meestal snel in huis. daarom laat ik ook paypal lopen via mijn viscard ben ik dubbel verzekerd. gelukkig nooit hoeven in te schakelen voor terughalen. Hoi Rob, Ik wist niet dat je met een visvergunning kunt betalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 13 augustus 2007 Report Share Posted 13 augustus 2007 Bij mij is nr 1 creditcard 2 advance payment 1 de creditcard gebruik ik al jaren voor spullen uit USA China en Europa en nog niet problemen gehad 2 i.p.v paypal doek dan advance betaling dus gewoon eerts betalen en dan worden de deingen verzonden de banken maken ook reclame met ideal payment is weer soort paypal via je bank dus keuze zat eigenlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 augustus 2007 Report Share Posted 18 augustus 2007 Ik kreeg eens een mailtje van PayPal dat iemand vanaf een andere lokatie op mijn account probeerde in te loggen. Ze vroegen of ik daarvan wist, en ze hadden voor de zekerheid mijn rekening maar geblokkeerd. Vond ik attent van ze, maar sindsdien vertrouw ik het niet meer zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 augustus 2007 Report Share Posted 18 augustus 2007 Ik kreeg eens een mailtje van PayPal dat iemand vanaf een andere lokatie op mijn account probeerde in te loggen. Ze vroegen of ik daarvan wist, en ze hadden voor de zekerheid mijn rekening maar geblokkeerd. Vond ik attent van ze, maar sindsdien vertrouw ik het niet meer zo Tja, dat geldt natuurlijk evengoed voor je girorekening en PIN. Het is eigenlijk het beste om voor PayPal een uniek e-mail adres te gebruiken wat je nergens anders voor gebruikt. Blijft zaak daar een goed paswoorrd voor te gebruiken. Doet mij wel deugd dat ze dat iig goed bewaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 18 augustus 2007 Report Share Posted 18 augustus 2007 Ik kreeg eens een mailtje van PayPal dat iemand vanaf een andere lokatie op mijn account probeerde in te loggen. Ze vroegen of ik daarvan wist, en ze hadden voor de zekerheid mijn rekening maar geblokkeerd. Vond ik attent van ze, maar sindsdien vertrouw ik het niet meer zo ... en om dat blokkeren ongedaan te maken moest je even inloggen op de "PayPal"-site waarvan een link in de mail stond? Je kunt zien of het echt van PayPal afkomstig is aan de aanhef van de mail, hetgeen waarmee ze je aanspreken. Anders direct de verdachte mail in zijn geheel doorsturen naar spoof(apestaartje)paypal.com en er verder niets mee doen, behalve verwijderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts