Jump to content

T+A Music Server

Guest Rein!
 Share

Recommended Posts

't Zal misschien een goede CD-speler zijn, maar voor het draaien van files van streaming radio en via het netwerk heb je toch al deze:

sb.jpg

En of het verschil kwalitatief hoorbaar is... Streaming radio is nog lang niet gigantisch en Mp3's... Tja, die kun je gewoon op CD fikken ;)

Wie heeft Flac nodig wanneer je gewoon WAV hebt?

Dataopslag en dataverkeer is het probleem toch niet meer.

Data opslag, WAV vraagt ruwweg 2x zoveel ruimte. Voor veilige opslag heb je een RAId van minimaal 2 disks, liever 4 nodig. Bij zo'n 2000 cd's wordt schijfruimte wel degelijk een kostenpost.

Belangrijker voor mij echter, WAV kent geen metatdata, geen tags.

Wie heeft Flac nodig wanneer je gewoon WAV hebt?

Dataopslag en dataverkeer is het probleem toch niet meer.

Data opslag, WAV vraagt ruwweg 2x zoveel ruimte. Voor veilige opslag heb je een RAId van minimaal 2 disks, liever 4 nodig. Bij zo'n 2000 cd's wordt schijfruimte wel degelijk een kostenpost.

Belangrijker voor mij echter, WAV kent geen metatdata, geen tags.

Maar hoge bitrate mp3 is toch ook prima? Ik zou echt niet zitten te wachten op FLAC...

Maar hoge bitrate mp3 is toch ook prima?

Neen. Waarom zou ik iets weggooien als dat niet nodig is? Misschien heb ik het weggegooide later nog wel eens nodig.

Als je het later nog nodig hebt (waarvoor eigenlijk?) ok, maar gewoon om naar te luisteren is hoge bitrate mp3 meer dan voldoende hoor. Scheelt een hoop ruimte, ook t.o.v. FLAC, en waarom zou je iets niet weggooien als je het toch niet nodig hebt (voor goede weergave)? ;)

Ik zou echt niet zitten te wachten op FLAC...

Hoef je niet op te wachten, is er al.

Ja, dat weet ik ook wel. Maar ik hoef het niet, dat bedoel ik... 'Ik zit er dus niet op te wachten', zegt men dan ook wel eens...