Guest Mies Posted 19 december 2001 Report Share Posted 19 december 2001 Er zijn producenten uit Engeland, Nederland, Denemarken, Duitsland etc. Vaak wordt gesproken over Engelse vole klank, of Duits helder/analytisch. Waar komt dit toch vandaan? Ik vind het eerlijk gezegd allemaal een beetje vaag ....offe? Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 december 2001 Report Share Posted 19 december 2001 Hoi, Mies Het is ook vaag, want vaak gaan dit soort idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 19 december 2001 Report Share Posted 19 december 2001 Geplaatst door Audiopaul:Hoi, Mies Het is ook vaag, want vaak gaan dit soort idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 december 2001 Report Share Posted 19 december 2001 Geplaatst door Jack van Dijk: Maar wat is typisch japans dan? Dat geeft me nu nog geen indruk wat nu het japanse geluid is! Jack Tja, typisch japans, hoe leg ik dat nou weer uit... dat lekkere commerciele, niet muzikale geluid uit die zwarte dozen, die net Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 19 december 2001 Report Share Posted 19 december 2001 Ik denk toch dat er een kern van waarheid in zit. In het algemeen kan je zeggen dat een product in een gemiddelde woonkamer zou moeten voldoen. Nu zijn Engelse woonkamers over het algemeen niet erg groot, hebben stenen wanden en zijn behoorlijk gestoffeerd. Een Engelse set met versterker met laag vermogen en eenvoudige tweewegluidsprekers zullen hier voldoen. Ga je naar een gemiddelde Amerikaanse woning zul je wat grotere luidsprekers en zwaardere versterker nodig hebben om de grotere kamers met (flexibele) houten wanden met geluid te vullen. Dit is natuurlijk erg algemeen gesteld, er zijn kleine stenen kamers in Amerika en grote salons in Engeland. Maar het kan toch een verklaring zijn dat ik bij Engeland denk aan Naim en Creek en Amerika aan Krell en Mark Levinson. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 19 december 2001 Report Share Posted 19 december 2001 Hoi Allemaal, ps. Hollands geluid? Wat dacht je van: "audiofiel voor de helft van het geld"? En wat dacht je van zo helder klinkend als een fietsbel??? gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 19 december 2001 Report Share Posted 19 december 2001 Geplaatst door richard:Ik denk toch dat er een kern van waarheid in zit. In het algemeen kan je zeggen dat een product in een gemiddelde woonkamer zou moeten voldoen. Nu zijn Engelse woonkamers over het algemeen niet erg groot, hebben stenen wanden en zijn behoorlijk gestoffeerd. Een Engelse set met versterker met laag vermogen en eenvoudige tweewegluidsprekers zullen hier voldoen. Ga je naar een gemiddelde Amerikaanse woning zul je wat grotere luidsprekers en zwaardere versterker nodig hebben om de grotere kamers met (flexibele) houten wanden met geluid te vullen. Dit is natuurlijk erg algemeen gesteld, er zijn kleine stenen kamers in Amerika en grote salons in Engeland. Maar het kan toch een verklaring zijn dat ik bij Engeland denk aan Naim en Creek en Amerika aan Krell en Mark Levinson. Richard Richard, Misschien is dit wel zo maar ik denk eerder dat het een psychisch iets is. Geen enkele electro engineer gaat achter z'n werktafel zitten met het idee: ik ga eens effe een versterker ontwerpen die Engels, Duits of Amerikaans klinkt? Luidsprekers kun je in een bepaalde omgeving fine tunen, heeft niet zoveel componenenten maar dat lijkt me een haast onmogelijke opgave voor electronica gezien het aantal componenten in een electronische schakeling. Nee, ik denk dat het een mythe is die in wereld gebracht is om hifi uit verschillende landen een "plaatsje" te geven, zeg in een hokje te kunnen plaatsen. Doe ik er overigens zelf ook aan mee maar ik denk dat ik mezelf voor de gek hou. Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk Posted 19 december 2001 Report Share Posted 19 december 2001 Ik denk dat elk merk probeert apparatuur op de markt te zetten met een eigen karakter, los van het feit of het Engels of Duits of Amerikaans is. Indien dit niet het geval zou zijn zou er je in principe aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts