m44 Posted 14 augustus 2007 Report Share Posted 14 augustus 2007 er zijn oudere typen versterkers die verhalen om zich heen hebben dat ze je hele set kunnen opblazen door ze maar aan te zetten. oeps foutje......... zo is er bijv de bose 1801 eindversterker die berucht is vanwege zijn sloop gedrag. mijn vraag is wat kan dat veroorzaken , wat kan het zijn en hoe voorkom je dat dus hoe beveilig je je speakers ertegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 14 augustus 2007 Report Share Posted 14 augustus 2007 Hoezo heb je er 1 dan , je hadt toch die bryston Ik neem aan dat er niet veel van verkocht zullen zijn No happy customers gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 14 augustus 2007 Report Share Posted 14 augustus 2007 Dat geldt ook voor de vroeger door mij gebruikte Phase Lineair versterkers: ja moest altijd een doosje Amerikaanse 5A fastfuses naast het apparaat klaar leggen, en als je pech had kreeg je gewoon 220V op je speakers: dan kwam er Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 14 augustus 2007 Author Report Share Posted 14 augustus 2007 is dat te verhelpen dan. is er een beveiliging in te bouwen en wie weet welke weg ik dan moet bewandelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 augustus 2007 Report Share Posted 14 augustus 2007 DC beveiliging, inschakel vertraging http://www.wnaudio.com/lspro.html http://www.thel-audioworld.de/module/dc30/dc30.htm en vele andere ontwerpjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 14 augustus 2007 Author Report Share Posted 14 augustus 2007 de eigenaar zegt dat er wel een aantal zkeringen in zitten. aan de achterkant en erin. waar dienen die dan waarschijnlijk voor? bedankt voor de tips tot zover heren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 augustus 2007 Report Share Posted 14 augustus 2007 Eventuele zekeringen in een versterker zitten meestal in de voeding, om die te beschermen tegen overbelasting/kortsluiting. Een speaker beveiligen met een zekering werkt volgens mij niet zo. Zekeringen zijn relatief traag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 14 augustus 2007 Author Report Share Posted 14 augustus 2007 in ieder geval heb ik het adres van iemend uit noord holland die er wat mee kan doen. zit er dichetrbij nog iets dat iemand weet. ik woon tussen den bosch en utrecht in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 14 augustus 2007 Report Share Posted 14 augustus 2007 Als er bij mij iets mis gaat kunnen er 24 buizen springen. Zit er niet op te hopen. Maar ik heb een reservesetje voor het geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 augustus 2007 Author Report Share Posted 15 augustus 2007 Als er bij mij iets mis gaat kunnen er 24 buizen springen. Zit er niet op te hopen. Maar ik heb een reservesetje voor het geval. oke wat betekend 'iets misgaat'. en jij zegt dat je niets doet om een fout te voorkomen? hoe zie jij dat dan. heb je 2 buizenversterkers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 15 augustus 2007 Report Share Posted 15 augustus 2007 Hoi m44 Zover ik begrepen heb, heb je straks versterkers die boem, boem doen & plof, plof Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 augustus 2007 Author Report Share Posted 15 augustus 2007 ik hoop dat ie slechts muziek zal doorgeven. de speakers zijn niet op zichzelf te beveiligen, dat beinvloedt het geluid. het moet in de versterker gebeuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 augustus 2007 Report Share Posted 15 augustus 2007 ik hoop dat ie slechts muziek zal doorgeven. de speakers zijn niet op zichzelf te beveiligen, dat beinvloedt het geluid. het moet in de versterker gebeuren. Er worden nagenoeg altijd relais tussen versterkers en speakers geplaatst bij dergelijk beveiligingen. Misschien ben je met een goede softstart ook al van de boem af http://www.hypex.nl/docs/softstart.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts