Jump to content

Ayre AX-7e integrated amplifier

mordante
 Share

Recommended Posts

Op dit moment is mijn versterker de zwakke schakel in mijn set, naar mijn mening. Nu was ik in de gelegenheid om de Ayre AX-7e te lenen. Deze heeft ongeveer een week bij mij thuis gestaan. Hellaas heb ik ivm diverese redenen niet heel uitgebreid kunnen luisteren.

Mijn set bestaat uit.

Rega p25 platenspeler

Ortofon MC2 element

Clear Audio basic phono pre

CEC TL51x loopwerk

Wadia 12 DAC

Cardas NR en Hexlink 5C interlinks

Rotel RC980BX pre amp

Rotel RB1070 power amp

wireworld atlantis 5 speaker kabel

Pure Note Paragon AES/EBU digitale interlink

Impulse Aria SE luidsprekers

De rotel pre en power werden vervangen door de Ayre, deze werd met een Cardas golden cross XLR interlink aan mijn DAC aangesloten.

De Ayre klinkt heel neutraal, waar mijn Rotel het hoog wil accentueren deed de Ayre dat niet. Ook liet de Ayre meer van de opname horen. Alles kwam minder gestressed over, vloeiender. Wat ik wel een nadeel vond is dat de versterker wat dynamiek wat achter bleef op mijn Rotel combo. Ik denk, maar dat is puur op gevoel gebaseerd en niet op enige kennis, is dat de Ayre wat vermogen te kort komt voor mijn speaker. De Ayre is 2*60Watt bij 8Ohm en mijn Rotel is 2*130Watt bij 8Ohm.

Ik denk (gok) dat de Ayre een erg goed versterker is voor wat kleinere (monitor/boekenplank) zoals een Sonus Faber Cremona Auditor.

Ik ken iemand die heeft een Spectral DMA-100 eindversterker te koop staan, ik ga eens kijken of ik die can beluisteren in combo met mijn Rotel Pre.

Guest Hubertinus

De recensie had iets uitgebreider gemogen. Ik denk dat een Primare 30.1 (2x te koop als 2e hands) of een I30 het heel goed zouden doen.

Rotel ben ik niet zo gecharmeerd van. Wellicht een Musical Fidelity A3.2 (staat ook 2e hands te koop).

Hubertinus