alvinio Posted 16 augustus 2007 Report Share Posted 16 augustus 2007 hoi beste audio liefhebbers, ik heb een oud cambridge audio voorversterkertje gekocht de C75 een prima ding en een geweldig geluid, er is echter 1 ding wat ik graag verbeterd zie en dat is: als ik de voorversterker uitzet hoor ik eerst uit de speakers een plop en dan een pieuwwww (piep achtige toon) wat zou dit kunnen zijn? de versterker is zo goed als orgineel er is alleen ooit een afgeschermd netsnoer op gegaan, het ploppen van de voorversterker lijkt mij de oorzaak te zijn van verouderde condensators alleen die pieuwwww ik snap er geen ruk van het lijkt net of er een vogel verkracht word LOL hoop dat jullie er iets op weten, het schema van de cambridge c75 is niet te vinden groet, alvinio Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 16 augustus 2007 Author Report Share Posted 16 augustus 2007 ik zat te denken (kraak kraak) is het niet het ontladen van de voedings elco's? die ergens iets van stroom naar de eindversterker lekt ? zo ja wat doe je er aan? of is het een relais dat stuk is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 10 september 2007 Report Share Posted 10 september 2007 Hoi, Ik ken het verschijnsel. Het is bij mij begonnen nadat ik bij mijn Luxman L-2 versterker de voedingselco's had aangevuld met 2x 10000 uF. Heeft met het leeglopen van de condensatoren te maken. Oplossing: versterker aan laten staan. Ik meen dat het verschijnsel minder wordt als je de volume knop opendraait. Het apparaat staat nu op de studentenkamer van mijn zoon en heeft min modificatiedrift doorstaan. En dat kunnen niet alle apparaten navertellen. Ik zou me er geen grote zorgen over maken, maar mooi is het niet. Informeer eens bij een echte techneut! ZOuden wij echt de enigen zijn op deze aardkloot die dit verschijnsel kennen? Succes, Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 september 2007 Report Share Posted 10 september 2007 Oplossing: versterker aan laten staan. Dat is wel een beetje symptoonbestrijding, niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 Ik heb geleerd dat je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts