Jump to content

30 jaar geleden..

The Koosjer connection
 Share

Recommended Posts

Op Hear is het dan geruisloos gegaan, ik heb vandaag een mooie cd van The King gekocht! :)

478302m.jpg

Op Hear is het dan geruisloos gegaan, ik heb vandaag een mooie cd van The King gekocht! :)

478302m.jpg

Wat je ook van zijn muziek zeggen kan het blijft,30 jaar na zijn overlijden,nog steeds een grote invloed behouden...net als de Fab 4....wat is dat toch?

En inderdaad...hij heeft mooie werken op z'n naam staan..

~ Hans ~

Ik heb een huisgenoot die een dag voor de sterfdag van 'the King' is geboren. Het is veel leuker om hem te plagen met het feit dat ie 30 is, dan het over Elvis te hebben. Hij is dan wel weer fan van Elvis, wat het dan weer leuk maakt om Elvis overschat te noemen, en te zeggen dat ie al 30 jaar (!) dood is... ;)

Maar ff serieus, ik heb niks met Elvis. Wat ik van 'm ken, vind ik niet veel aan...

Elvis heeft echt wel mooie dingen gedaan vind ik.

Maar volgend jaar is hij 31 jaar dood. Moeten we er dan weer over lullen?

Laten we af en toe een plaatje van hem opzetten en verder gaan. Vanavond The Field - From here we go to Sublime opgezet. Subliem dus. Nu Nick Drake, briljant, en al net zo weggerot als Elvis.

Ach had voor de lol nog een briefje op kantoor gehangen met

IM

Elvis Aaron Presley

*08-01-1935 +16-08-1977

Maar ook dat werd niet gewaardeerd........

het zij zo, de man heeft ons veel na gelaten waarvan heel veel (echt bijna alles) niet voor mij bestemd is.

Maar toch er aan denken mag wel even.

groet,

Andre

Je kunt het er lang en breed over praten..je smaak of niet..feit blijft dat hij toch nog na 30 jaar zo sterk blijft verkopen..en voor 'n miljoenen publiek nog veel betekend...31 jaar?...voor de 'die hards' zal het wel ieder jaar zo blijven..maar ik ga maar gewoon door ;)

Maar..ik vondt het wel iets om toch even de ' hear spotlight ' op te zetten ;)

Prettig weekend...

~ Hans ~

veel weet ik er niet van maar ik heb hem hele mooie dingen horen doen. beetje singer songwriter met wat bluesmuzikanten erbij. dat klonk echt lekker. iets met sun studio's?

Je kunt het er lang en breed over praten..je smaak of niet..feit blijft dat hij toch nog na 30 jaar zo sterk blijft verkopen..en voor 'n miljoenen publiek nog veel betekend...31 jaar?...voor de 'die hards' zal het wel ieder jaar zo blijven..maar ik ga maar gewoon door ;)

Maar..ik vondt het wel iets om toch even de ' hear spotlight ' op te zetten ;)

Prettig weekend...

~ Hans ~

Ach Hans,

Er worden ook nog albums met muziek van Beethoven, Mozart, Bach enz. verkocht en die zijn nog langer dood. Nu wil ik die Vis uit Memphis echt niet op hetzelfde voetstuk zetten als de grote namen die ik net genoemd heb, maar ik weet zeker dat er over een jaar of 50 ook nog steeds aanhangers van Hazes en Bauer zullen zijn :rolleyes:

Toen ik klein was waren mijn ouders absoluut geen fan van Elvis... als die naam ter sprake kwam dan ging mijn pa steevast de originals opzetten: John Lee Hooker, Memphis Slim, Little Richard, Tiny Bradshaw, wat Count Basie en MJQ, Nat King Cole...

Ze vonden Elvis "nep" (mijn pa was ook ni echt into cowboys; toen mijn tante uit Canada mij een

veel weet ik er niet van maar ik heb hem hele mooie dingen horen doen. beetje singer songwriter met wat bluesmuzikanten erbij. dat klonk echt lekker. iets met sun studio's?

Klopt....en zijn kontrakt later door Sam Phillips voor een scheet en 3 knikkers verkocht verkocht aan RCA ;)

~ Hans ~

Ach Hans,

Er worden ook nog albums met muziek van Beethoven, Mozart, Bach enz. verkocht en die zijn nog langer dood.

Das een beetje appels met peren vergelijken....deze grootheden hebben deze generaties niet bewust meegemaakt....los van het verschil in de kwaliteit natuurlijk...

maar ik weet zeker dat er over een jaar of 50 ook nog steeds aanhangers van Hazes en Bauer zullen zijn :rolleyes:

Maar dat zal nimmer zulke omvang aannemen als deze Vis uit Memphis...en ook niet echt een vergelijk..toch?...ik ben er ook niet zo'n fan van...maar heeft toch wel een aantal mooie tracks op z'n naam staan....en vanwegen het fenomeen dat hij nog steeds de kassa stevig laat rinkelen ?..is er toch iets wat de door jou genoemde polder artiesten enkel van kunnen dromen/gedroomd hebben... ;)

Ik moet de huidige scene het nog maar voor elkaar kunnen boksen om zo'n omzet in leven zijnde op de plank te kunnen leggen...uitzonderingen daargelaten.. :rolleyes:

Ik ben er derhalve toch wel een beetje onder de indruk dat zo'n artiest toch nog steeds zo'n enorme werelwijde eigen cult heeft 30 jaar na z'n overlijden....en daarom vondt ik een berichtje wel op z'n plaats...

~ Hans ~

Ik vind Elvis wel goed en dat met name de "jonge" Elvis. Dat spul draai ik ook nog regelmatig. Wat hij later allemaal deed was toch beduidend minder.

Maar twee weken geleden is er ook een in mijn ogen groot artiest overleden en ook daar hebben we niets over gezien op dit forum. Ik heb er wel een draadje over opgezet op een ander forum maar daar kwam geen enkele reactie op.

De artiest in kwestie is natuurlijk Lee Hazlewood.

Groeten...

Klopt....en zijn kontrakt later door Sam Phillips voor een scheet en 3 knikkers verkocht verkocht aan RCA ;)

~ Hans ~

35k USD om precies te zijn. Achteraf een schijnt natuurlijk.

Over de man zelf, ik kan 't waarderen- vooral wat ie gedaan heeft nadat ie gestopt is met B films maken, iets dat z'n carriere een beetje heeft beschadigd als serieus artist- en de z'n invloed in de muziekwereld iets dat alleen de Beatles hem kunnen nadoen.

Ik vind Elvis wel goed en dat met name de "jonge" Elvis. Dat spul draai ik ook nog regelmatig. Wat hij later allemaal deed was toch beduidend minder.

Maar twee weken geleden is er ook een in mijn ogen groot artiest overleden en ook daar hebben we niets over gezien op dit forum. Ik heb er wel een draadje over opgezet op een ander forum maar daar kwam geen enkele reactie op.

Groeten...

Eindelijk een zinnige post. :) Idem Groene Leeuw.

Groeten...

Eindelijk een zinnige post. :) Idem Groene Leeuw.

Als ik er wat over gelezen zou hebben had ik ook dat hear gepost...waarom er nu dan pas mee gekomen als het zo'n groote was ?...

We hebben hier in het verleden altijd wel even stil gestaan als er iemand naar de eeuwige jam sessies ging...maar tijd laat me soms helaas over zulke zaken heen kijken..

~ Hans ~

Idee voor de thread is prima Hans, maar je zit hier (hollandse a-fielen) wat tussen liefhebbers van jazz rock/fusion en ander overbodig geneuzel (overwaardering klassiek als doel op zich etc.). Elvis is, hoewel hij geen song heeft geschreven, een grote qua muzikaal idee (samenbrengen blanke en zwarte arrangementen) en vertolking daarvan, en daarmee voor altijd draaibaar en van invloed. En dat mag inderdaad best nog's gezegd worden.

• 3 weeks later...