Jump to content

Weer een grote naar de eeuwige jam

The Koosjer connection
 Share

Recommended Posts

Zijn drugsverslaving en verleden zullen hem niet geholpen hebben lang te leven

Niettemin was ik gisteren ook triest bij het lezen van dit bericht ...

Heb sterke herinneringen aan Stone Temple Pilots

Dat ie überhaupt ouder dan 27 (van de club van...) is geworden, mag eigenlijk een godswonder heten... ;)

Maar inderdaad alsnog triest dat je al zo jong doodgaat. Al moet ik zeggen dat ik hem na de eerste twee albums van Stone Temple Pilots niet echt meer heb gevolgd. En die albums zijn toch al weer 23 en 21 jaar oud. Velvet Revolver vond ik niet veel aan eigenlijk... 

Aafje Heijnis op 91-jarige leeftijd.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Aafje_Heynis

@Spido: wil jij dit mooi adstrueren?

Beste Mumsoft,

Het is heel mooi gedaan op http://nos.nl/artikel/2075936-zangeres-aafje-heynis-overleden.html , dunkt me!

xxl.jpg

In een zorgcentrum in Huizen is de zangeres en zangpedagoge Aafje Heynis (91) overleden. Met haar warme alt maakte zij met een breed repertoire naam in binnen- en buitenland. Aanvankelijk zong ze vooral in oratoria, later verbreedde zij haar werkterrein naar componisten als Beethoven, Brahms en Mahler. Heynis maakte talloze plaatopnames. Voor haar cd Dank sei Dir, Herr won zij eind jaren 90 een gouden plaat. (...)

Ik herinner mij nog een ouderwetse uitvoering van de Matthäus Passion onder leiding van Eduard van Beinum in het Concertgebouw, waarin zij de altpartij zong. (Tegenwoordig wordt die rol meestal gezongen door jongens of countertenors.)

Haar "Erbarme Dich" was een kunstwerk op zich!

Larmoyant, dramatisch, romantisch... maar ook zo warm en innig als ik later nooit meer hoorde.

Ik hou wel van haar soort stem, niet zo hoog of gillerig, wel krachtig (zelfde heb ik bv ook met Oleta Adams, heel ander soort muziek natuurlijk). Is wel zo dat sommige opnames tegen het oversturen aanzit als ze uithaald. Soms doet het dan even pijn aan de oren (niet vals, maar meer een bepaalde druk op het oor door de krachtige stem)

Ben verder geen kenner van dit genre.

Kathleen zag ik net op youtube voorbij komen (ken de naam wel, maar zoals gezegd: geen kenner) Leek me wat ingetogener, langzamer (maar 10 seconde beluisterd :) )  Als je tips hebt?

btw http://401dutchdivas.nl/home/543-aafje-heynis-de-opnames-a-recensies.html

Edited by Duck-Twacy

Ik hou wel van haar soort stem, niet zo hoog of gillerig, wel krachtig ...............

Ze was dan ook geen sopraan maar een alt (meen ik). Scheelt wel een flinke slok... Haar stem was i.d.d. prachtig maar haar repertoire is niet mijn stiel.

Ik ben ook niet religieus, maar toch heeft het wel iets moois als iemand zijn of haar leven "geeft"  aan dit soort dingen. Ach eigenlijk ken ik haar alleen van die documentaire (zal weer herhaald zijn of worden).

Ik zou er alleen niet iedere dag naar willen luisteren, maar dat geldt voor alle muziek.

Ik ben ook niet religieus, maar toch heeft het wel iets moois als iemand zijn of haar leven "geeft" aan dit soort dingen. Ach eigenlijk ken ik haar alleen van die documentaire (zal weer herhaald zijn of worden).

Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

• 2 weeks later...