Jump to content

Weer een grote naar de eeuwige jam

The Koosjer connection
 Share

Recommended Posts

Misschien iets dat ik ga aanschaffen:

9789085750260.jpg

Aafje Heynis - Priesteres in haar vak (boek met CD)

ISBN: 9789085750260
Aantal Pagina's: 223

Aafje Heynis is een legendarische naam voor allen die van de zangkunst houden! Voor de wat ouderen een kostbare, onvergetelijke herinnering; voor de jongere generatie een openbaring en een lichtend voorbeeld.

Dit boek bevat een schat aan informatie over Nederlands beroemdste altzangeres. Naast een schets van haar leven en persoonlijkheid treft u een beeld aan van haar kunstenaarschap en interpretatiekunst vanuit musicologisch oogpunt bezien. Vervolgens halen een groot aantal collega's en leerlingen herinneringen op aan hun samenwerking en/of vriendschappelijk contact met Aafje. Hun zeer persoonlijke ontboezemingen vormen samen een genuanceerd en levendig portret in mozaïek van de geliefde zangeres.
Aafje komt ook zelf aan het woord in een kleine bloemlezing van interviews, waarin zij zich op ontroerende en onthullende wijze uitspreekt over haar kunst en haar leven. Natuurlijk mag ook een overzicht van haar opnames niet ontbreken.

Het boek gaat vergezeld van een nieuwe cd, die de inmiddels nieuwsgierig geworden lezer Aafje laat horen in haar glorietijd in een repertoire dat is teruggevonden in de archieven van de omroep. Met begeleiding van de befaamde pianist Felix de Nobel vertolkt zij op weergaloze wijze liederen uit de 19e en vroege 20e eeuw. Over het algemeen zijn haar unieke kwaliteiten als liederenzangeres sterk onderbelicht gebleven. Het is een voorrecht én een daad van rechtvaardigheid om deze kant van haar kunstenaarschap nu via historische opnames te kunnen belichten.

Link uitgever

Ja, ik ken Motorhead niet echt. ACDC zegt me meer.

Motorhead- Ace of Spades

Niet mijn kop thee. Maar begrijpelijk voor de metal fans dat hij gemist zal worden.

Ik heb geen cd's van Motörhead, maar ik vind het op zich wel vermakelijke muziek. Gisternacht werd de documentaire over hem nog herhaald op NPO3. Ik vond het er te laat voor, en ik had 'm bovendien al een keer gezien. Echt missen zal ik 'm niet, maar het was wel een 'mooi figuur'...

Ps. het is meer hard rock dan metal. Metal is harder, of op z'n minst 'anders'...

ANNIE_DE_REUVER_2.JPG

ma 04 jan 2016, 10:18

Zangeres Annie de Reuver is op 98-jarige leeftijd overleden.

Annie de Reuver vergaarde in de jaren veertig en vijftig grote bekendheid als zangeres bij The Ramblers en The Skymasters. Een van de bekendste nummers uit haar repertoire was Kijk eens in de poppetjes van mijn ogen. (...)

Edited by spido

pierre_boulez.jpg

De Franse componist en dirigent Pierre Boulez is op 90-jarige leeftijd overleden in zijn Duitse woonplaats Baden-Baden. Dat heeft het Filharmonisch Orkest van Parijs bekendgemaakt. Boulez was als componist een van de belangrijkste vertegenwoordigers van de avant-garde en was daarnaast gevierd als dirigent van moderne klassieke muziek. (...)

Iedereen in de muziekwereld had groot ontzag voor het vakmanschap van Pierre Boulez.
En ook voor zijn volhardendheid bij het pogen de mensen te laten luisteren naar moderne klassieke muziek.
(Als die muziek wat prettiger had geklonken, dan was hem dat wellicht nog gelukt ook!)

R.I.P.

Vermoedelijk de beste componist van de vorige eeuw.

Beetje wennen, aan wat voor muziek ook, moet je toch. Draai hem veel vaker dan Mozart, ook al klinkt die laatste veel aangenamer.

Nog een mooi linkje dan:  http://www.nrc.nl/nieuws/2016/01/06/franse-componist-pierre-boulez-90-overleden

Geen Hunky Dory en geen Ziggy Stardust  ... je weet wat je te doen staat

Als ik je eventjes mag verbeteren, oddity en scary monsters :)

Waarom zou je door de mand vallen, als het je muziek niet is, is het je muziek niet

Low en Heroes zijn knappe lp's uit zijn Berlijnse periode