Jump to content

Weer een grote naar de eeuwige jam

The Koosjer connection
 Share

Recommended Posts

Pop/Rock is voor mij een beetje een periode geweest, een uitstapje van de klassieke weg die ik afliep... eh, opliep. Toen de cd kwam ongeveer, had ik mijn platenkast aardig gevuld, en ben ik verder gegaan waar ik gebleven was met klassiek. Wel nog een zootje pop op alle-dertien-goed cd's gekocht, maar heel weinig oorspronkelijk werk. Michael Jackson, Carole King, Eagles, Hot Chocolate, Gerry Rafferty zijn een paar van die uitzonderingen.

Gut, de meesten daarvan zijn ook al hemelen, of hellen...  g020.gif

Dat is wel even schrikken. Is ie zijn hartoperatie 10 jaar geleden goed te boven, nou dit :unsure:

Ik heb niets van hem op de O-live. Wel een paar LP's, want hij is van die tijd voor mij.

Ehhh, hij was niet veel ouder dan jij ??? Je bent dan wel een erg late nabloeier en hebt gewoon de jaren '70 en '80 overgeslagen.

interessant is om naast Low en Heroes ook naar The idiot en Lust for Life van Iggy Pop te luisteren ... Hij zat toen ook in Berlijn en Bowie heeft meegeschreven aan Lust for Life en deze ook geproduced ... je herkent sterk elkaars signature vind ik

Dat is wel even schrikken. Is ie zijn hartoperatie 10 jaar geleden goed te boven, nou dit :unsure:

Ehhh, hij was niet veel ouder dan jij ??? Je bent dan wel een erg late nabloeier en hebt gewoon de jaren '70 en '80 overgeslagen.

Volgens mij lees je dit verkeerd :)

Ja, ik bedoelde te zeggen dat ik Bowie heb leren waarderen in de tijd van de LP. In de tijd dat de CD kwam (1985) was ik mijn belangstelling voor pop/rock, de drang om het bij te houden, wel zowat kwijt. De jaren 70 heb ik juist niet overgeslagen, helaas zijn de jaren 60 aan mijn aandacht ontsnapt, en de jaren 80 en 90 en ga zo maar door, zijn aan mij niet erg besteed. Hier beneden vind je evenwel de Boomtown Rats, de Sex Pistols, Madness & the like, dus de jaren 80 zijn hier wel te vinden tot op zekere hoogte.

Maar wie hier op het forum heeft een aanzienlijke collectie moderne 'klassiek' in zijn diskotheek? Ikke, zei de gek.

Bowie was hier ook een held. We hebben weken achter elkaar alleen maar zijn LP's gedraaid. Muzikaal zat het ook prima in elkaar. Na let's Dance was dit snel voorbij. Het werd allemaal veel minder interessant. David zal een ikoon uit mijn jeugd blijven.

Toevallig op Oudejaarsnacht gekeken naar een live concert van Bowie uit ik meen 2003.

Voor iemand die nooit zijn muziek draait heb ik genoten en ben ik niet weggezapt van RTL7 waar daarvoor nog een concert van Bruce S. werd uitgezonden.

Een dergelijke grootheid als Bowie heeft altijd een goede band om zich heen. Zijn zang kon me niet bekoren maar maakt dat wat uit.

Een genie is heengegaan.

Edited by goodtube

Geeft niets, mijn 87 jarige vader heeft er ook geen een.

Ik zelf moet bekennen dat ik Bowie ook meer ken van de losse nummers dan van de albums (niet alleen hits). Heb gisteren (na een dagje youtube playlists draaien) wel gemerkt dat in de latere jaren hij nog best goede nummers schreef.

Momenteel heb ik 3 van zijn albums (en een live album en een verzamelaar), maar ik verwacht er nog wel wat te kopen.

Nog een uit de oude doos

of live (ook leuk)

Edited by Duck-Twacy

Als je naar zijn LP's kijkt tussen 70 en 80 is het echt allemaal heel fraai te beginnen met Hunky Dory. Het goede van zijn muziek is dat zijn LP's in het begin nooit goed verkochten. Dat ging heel geleidelijk maar dan topverkoop. De Beatles zijn opnieuw uitgegeven op vinyl. Dat mag van Bowie ook. Ik zal ze allemaal kopen.

Ziggy Stardust klinkt toch prima als ik me goed herinner Peter.

Zolang je het in de auto draait wel ja :D Het is behoorlijk plat dicht gemixed en dat vind ik op een echt goede set nou niet echt genieten.

Edited by Pjotr

Ik heb ook nog 2 Rykodisks CD: Ziggy en Low. Eigenlijk klinken die wel goed/bevredigend. Toch zou ik ze nog wel op vinyl willen hebben. Bowie was voor mij toch wel een stap verder dan bijvoorbeeld de Beatles.

Meteen Hotel California opgezet gisteravond

Die is al zo stuk gedraaid (hoewel ik m nog steeds mooi vind). Ik prefereer Desperado (het laatste nr op kant 2 is zelfs een van mn favorriete nrs)

Mooi stukje lyrics

The queen of diamonds let you down,

She was just an empty fable

The queen of hearts you say you never met

Your twisted fate has found you out

And it's fin'lly turned the tables

Stole your dreams and paid you with regret

Desperado

Edited by Duck-Twacy