Jump to content

Weer een grote naar de eeuwige jam

The Koosjer connection
 Share

Recommended Posts

Vroegàh, in de jaren 70, met een transitorradiootje onder het kussen, afgestemd op Radio Caroline, middengolf dus héél veel "ruis", en dan Billly Paul met Me and Mrs Jones, zóóó mooi..... :wub: . En ik vond deze versie zóveel beter dan die tamme versie van Elton John......

Vroegàh, in de jaren 70, met een transitorradiootje onder het kussen, afgestemd op Radio Caroline, middengolf dus héél veel "ruis", en dan Billly Paul met Me and Mrs Jones, zóóó mooi..... :wub: . En ik vond deze versie zóveel beter dan die tamme versie van Elton John......

Nooit geweten dat er een Elton John versie is. Mooie herinnering!

• 3 months later...

Zins een paar weken heb ik hier thuis ook RTL Crime waar op zaterdag avond de Baantjer reeks wordt herhaalt.

Elke keer bij het begin is daar een stukje van Toets te horen. vind het eigenlijk toch wel leuk om te horen en past prima in die serie.

Jammer om te vernemen dat hij is overleden.

De laatste van zijn generatie, Rudy van Gelder, overleden:

http://www.factmag.com/2016/08/25/rudy-van-gelder-jazz-dies/

Tja en dan denk ik gelijk aan Spido ;) .

Rudy van Gelder, een Jazz engineer en wereld beroemd. Bekend geworden bij Blue Note, één van de beroemde Jazz uitgeverijen maakte graag gebruik van zijn kennis en kunsten. Samen gewerkt met de grootste grootheden in de Jazz. Een groot man die zijn sporen in de jazz industrie ruim verdiend heeft en veel eer toebedeeld krijgt. Ook van mij respect voor deze man voor wat hij heeft gedaan in de Jazz industrie.

Persoonlijk heb ik hier enkele lp's , waar Rudy van Gelder aan meegewerkt heeft. Ik vind de opnames vaak niet goed. Te soft opgenomen en saai in weergave is vaak mijn conclusie. Ook heruitgaven van de laatste jaren doen die mening niet veranderen. Ik draai ze dan ook haast niet. Het kan ook zijn dat ik weinig heb met het label Blue Note en meer met andere platenlabels heb, zoals Pablo Records, Speakers Corner en Verve.

Ik heb hier een doosje Best of Blue Note, selected by Hans Dulfer. Het zijn vrijwel allemaal Rudy van Gelder editions. "Saai" is zeker niet het woord dat bij mij opkomt bij het beluisteren ervan. Het is mogelijk wel een beetje late-avond muziek. Hier in de namiddag is het wat te weinig enerverend.

Of wacht, Leo Parker ontrekt zich ook aan die laatste kwalificatie.

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...