Ivan10 Posted 29 december 2015 Report Share Posted 29 december 2015 Dank Ivan. Ja, ik ken Motorhead niet echt. ACDC zegt me meer. Motorhead- Ace of Spades Niet mijn kop thee. Maar begrijpelijk voor de metal fans dat hij gemist zal worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 december 2015 Report Share Posted 29 december 2015 Misschien iets dat ik ga aanschaffen: Aafje Heynis - Priesteres in haar vak (boek met CD) ISBN: 9789085750260Aantal Pagina's: 223 Aafje Heynis is een legendarische naam voor allen die van de zangkunst houden! Voor de wat ouderen een kostbare, onvergetelijke herinnering; voor de jongere generatie een openbaring en een lichtend voorbeeld. Dit boek bevat een schat aan informatie over Nederlands beroemdste altzangeres. Naast een schets van haar leven en persoonlijkheid treft u een beeld aan van haar kunstenaarschap en interpretatiekunst vanuit musicologisch oogpunt bezien. Vervolgens halen een groot aantal collega's en leerlingen herinneringen op aan hun samenwerking en/of vriendschappelijk contact met Aafje. Hun zeer persoonlijke ontboezemingen vormen samen een genuanceerd en levendig portret in mozaïek van de geliefde zangeres.Aafje komt ook zelf aan het woord in een kleine bloemlezing van interviews, waarin zij zich op ontroerende en onthullende wijze uitspreekt over haar kunst en haar leven. Natuurlijk mag ook een overzicht van haar opnames niet ontbreken. Het boek gaat vergezeld van een nieuwe cd, die de inmiddels nieuwsgierig geworden lezer Aafje laat horen in haar glorietijd in een repertoire dat is teruggevonden in de archieven van de omroep. Met begeleiding van de befaamde pianist Felix de Nobel vertolkt zij op weergaloze wijze liederen uit de 19e en vroege 20e eeuw. Over het algemeen zijn haar unieke kwaliteiten als liederenzangeres sterk onderbelicht gebleven. Het is een voorrecht én een daad van rechtvaardigheid om deze kant van haar kunstenaarschap nu via historische opnames te kunnen belichten. Link uitgever Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 december 2015 Report Share Posted 29 december 2015 Jep, ACDC staat hier gezusterlijk naast Abba in de platenkast. Ja, Abba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 december 2015 Report Share Posted 30 december 2015 Ja, ik ken Motorhead niet echt. ACDC zegt me meer. Motorhead- Ace of Spades Niet mijn kop thee. Maar begrijpelijk voor de metal fans dat hij gemist zal worden. Ik heb geen cd's van Motörhead, maar ik vind het op zich wel vermakelijke muziek. Gisternacht werd de documentaire over hem nog herhaald op NPO3. Ik vond het er te laat voor, en ik had 'm bovendien al een keer gezien. Echt missen zal ik 'm niet, maar het was wel een 'mooi figuur'... Ps. het is meer hard rock dan metal. Metal is harder, of op z'n minst 'anders'... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 januari 2016 Report Share Posted 1 januari 2016 (edited) Zangeres Natalie Cole (65) overleden Zangeres Natalie Cole, dochter van Nat 'King' Cole, overleden Edited 1 januari 2016 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 januari 2016 Report Share Posted 2 januari 2016 Superbegaafde vaders zouden eigenlijk geen minder begaafde en toch ambitieuze dochters moeten hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 januari 2016 Report Share Posted 4 januari 2016 (edited) ma 04 jan 2016, 10:18 Zangeres Annie de Reuver is op 98-jarige leeftijd overleden. Annie de Reuver vergaarde in de jaren veertig en vijftig grote bekendheid als zangeres bij The Ramblers en The Skymasters. Een van de bekendste nummers uit haar repertoire was Kijk eens in de poppetjes van mijn ogen. (...) http://www.telegraaf.nl/prive/24943239/__Annie_de_Reuver__98__overleden__.html Edited 4 januari 2016 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 januari 2016 Report Share Posted 5 januari 2016 98!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 januari 2016 Report Share Posted 6 januari 2016 De Franse componist en dirigent Pierre Boulez is op 90-jarige leeftijd overleden in zijn Duitse woonplaats Baden-Baden. Dat heeft het Filharmonisch Orkest van Parijs bekendgemaakt. Boulez was als componist een van de belangrijkste vertegenwoordigers van de avant-garde en was daarnaast gevierd als dirigent van moderne klassieke muziek. (...) http://nos.nl/artikel/2078930-franse-componist-en-dirigent-pierre-boulez-90-overleden.html Iedereen in de muziekwereld had groot ontzag voor het vakmanschap van Pierre Boulez. En ook voor zijn volhardendheid bij het pogen de mensen te laten luisteren naar moderne klassieke muziek. (Als die muziek wat prettiger had geklonken, dan was hem dat wellicht nog gelukt ook!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 januari 2016 Report Share Posted 6 januari 2016 R.I.P. Vermoedelijk de beste componist van de vorige eeuw. Beetje wennen, aan wat voor muziek ook, moet je toch. Draai hem veel vaker dan Mozart, ook al klinkt die laatste veel aangenamer. Nog een mooi linkje dan: http://www.nrc.nl/nieuws/2016/01/06/franse-componist-pierre-boulez-90-overleden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 januari 2016 Report Share Posted 6 januari 2016 (edited) http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/muziek/1.2539042 Paul Bley, afgelopen zondag. 83, voor een Jazzmuzikant een respectabele leeftijd. Edited 6 januari 2016 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 januari 2016 Report Share Posted 9 januari 2016 Wisten we dit? Ik niet! Verdorie Juni 2015 http://www.bluesmagazine.nl/in-memoriam-mighty-sam-mcclain/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 9 januari 2016 Report Share Posted 9 januari 2016 Wisten we dit? Ik niet! Verdorie Juni 2015 http://www.bluesmagazine.nl/in-memoriam-mighty-sam-mcclain/ Mighty Sam McClain - Give it up for Love Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 januari 2016 Report Share Posted 11 januari 2016 R.I.P. David Bowie http://www.nu.nl/muziek/4195623/zanger-david-bowie-69-jarige-leeftijd-overleden.html Werkellijk geschokt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 januari 2016 Report Share Posted 11 januari 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 januari 2016 Report Share Posted 11 januari 2016 R.I.P. David Bowie http://www.nu.nl/muziek/4195623/zanger-david-bowie-69-jarige-leeftijd-overleden.html Werkellijk geschokt Zeker ben aardig van slag. Nu op Radio 2 is een mooi eerbetoon aan de gang, Ik vind dat erg netjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 11 januari 2016 Report Share Posted 11 januari 2016 Ja, dat is even schrikken. Het nieuwe album moet ik nog beluisteren, wil het graag op LP kopen. Had gehoopt op een rustige oude artistieke dag voor hem, maar hij is in het artiestenharnas gestorven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 januari 2016 Report Share Posted 11 januari 2016 BBC 3 verruild voor Radio 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 11 januari 2016 Report Share Posted 11 januari 2016 Onverwacht en veel te jong helaas R.I.P David. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 januari 2016 Report Share Posted 11 januari 2016 Hij was afgelopen vrijdag jarig hoorde ik net Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 januari 2016 Report Share Posted 11 januari 2016 Ik heb niets van hem op de O-live. Wel een paar LP's, want hij is van die tijd voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 januari 2016 Report Share Posted 11 januari 2016 Ik heb niets van hem op de O-live. Wel een paar LP's, want hij is van die tijd voor mij. Als tijdgenoot zou je 20 lp's moeten hebben Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 januari 2016 Report Share Posted 11 januari 2016 (edited) Hier Space Odity, Low, Heroes en Scary Monsters. Val ik even door de mand Die laatste draait nu hier. Edited 11 januari 2016 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 januari 2016 Report Share Posted 11 januari 2016 Geen Hunky Dory en geen Ziggy Stardust ... je weet wat je te doen staat Als ik je eventjes mag verbeteren, oddity en scary monsters Waarom zou je door de mand vallen, als het je muziek niet is, is het je muziek niet Low en Heroes zijn knappe lp's uit zijn Berlijnse periode Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 11 januari 2016 Report Share Posted 11 januari 2016 Waarom zou je door de mand vallen, als het je muziek niet is, is het je muziek niet.... Hier hélemaal niets dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts