alvinio Posted 17 augustus 2007 Report Share Posted 17 augustus 2007 ik heb de NE5532N (s8407) opamp in mijn voorversterker vervangen met een OPA2604AP, eerst een ic voetje geplaatst nu speeld 1 kanaal goed en het ander kraakt enorm, ik de NE opamp weer terug gedaan nu werken beide kanalen niet meer de opa2604ap er weer in gedaan en het ene kanaal werk weer het ander nog niet wat kan dit zijn ik heb de ic voet gechect die zit goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 augustus 2007 Report Share Posted 17 augustus 2007 Kijk 't allemaal nog eens goed na. Nergens een sluiting gemaakt (tindruppel)? Nergens iets vergeten te solderen? Geen eilandje "weggesoldeerd" door te lang stoken? Geen eilandje gemold tijdens het verwijderen van de originele NE5532? Geen pootje omgebogen van de opamp? Zijn de solderingen goed doorgevloeid? Dit kun je dus allemaal visueel doen. Als het wel allemaal goed is, dan ontkom je er niet aan om te gaan meten. Komt er wel signaal binnen op de ingang van de opamp? Zo ja, komt er ook iets uit de opamp? Zo nee, loop het traject terug totdat je wel weer signaal meet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 augustus 2007 Report Share Posted 17 augustus 2007 Heb je de gaatjes in de print moeten opboren voor het IC voetje...?? Het zou kunnen dat je daarme de doormetalisering van de dubbelzijdige print het weggeboord.. Ik zeg zomaar wat (omdat ik het zelf ook een meemaakte...). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 17 augustus 2007 Report Share Posted 17 augustus 2007 Heb je de NE5532N toen in het IC-voetje gedrukt om te testen, of eerst het IC-voetje weer verwijderd?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 18 augustus 2007 Author Report Share Posted 18 augustus 2007 ik heb de ne weer in het voetje gedrukt ik zal het nog eens nakijken bedankt voor de tips hier heb ik wel wat aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts