Matthijs D Posted 19 december 2001 Report Share Posted 19 december 2001 Sinds kort ben ik de (trotse)bezitter van een stel Zingali Overture 4S en een Graaf GM20 eindversterker. Omdat het budget zijn einde nadert gebruik ik geen voorversterker maar de volumemeter van een Vincent CD-S3 speler. Dat is wel meteen de zwakste schakel. Weet iemand een budgetvriendelijke oplossing voor de voorversterker. Matthijs Dekker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 20 december 2001 Report Share Posted 20 december 2001 Hallo Matthijs, Misschien kan je een losse volume regelaar gebruiken, die denk ik wel bij de Conrad te koop zullen zijn. Of met het allerlaaste geld een super goedkope voorversterker halen op de 2dehandse markt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 20 december 2001 Report Share Posted 20 december 2001 Beste Matthijs, QED (ga naar Switching, dan Amplification Control, dan naar beneden scrollen) verkoopt een passieve cd-voorversterker, speciaal voor het doel dat jij hebt. Het is een kastje met alleen een volumeknop. Prijs ligt rond de 400,- en de kwaliteit is heel redelijk. Bij de betere audiozaak te koop (of te leen als je eerst wil proberen). Let wel; het is geen buizenapparaat, je krijgt dus een transistorschakeling in de signaalweg. Wellicht ook het overwegen waard: vervang de volume-potmeter van je Vincent door een goede stappenschakelaar. Succes, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthijs D Posted 20 december 2001 Author Report Share Posted 20 december 2001 Wat betekent het gebruik van bv QED passieve voorversterker voor de geluidskwaliteit van de gehele keten? Matthijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 20 december 2001 Report Share Posted 20 december 2001 Geplaatst door MGMDekker:Wat betekent het gebruik van bv QED passieve voorversterker voor de geluidskwaliteit van de gehele keten? Matthijs ...Dat die minder wordt (maar niet veel)... Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 23 december 2001 Report Share Posted 23 december 2001 Voor een zo transparante combo (zingalie & GM20) is enkel en alleen een stappenschakelaar aan te raden, elke potmeter op deze plek legt een waas over de muziek (ook de zogenaamde kwalitatief hoogwaardige ALPS en Noble potmeters) Je zou de importeur; Wim van Kranen ( Analogue Audio) eens kunnen bellen voor advies, Wim heeft veel kennis van zaken (wat ik van sommige andere importeurs niet kan zeggen) Daarna is het wel aan te raden om door te sparen voor een mooie voorversterker, Buizen uiteraard; die geeft de set meer dynamiek en kracht (en dat kan de GM20 wel gebruiken) Voor stappenschakelaars kan je kijken naar een DACT, dit merk wordt onder andere verkocht door Rik Stoet in Den Haag. Deze zijn betaalbaar; paar honderd gulden afh. v.h. type, en klinken erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthijs D Posted 24 december 2001 Author Report Share Posted 24 december 2001 Stefan, als ik zou kiezen voor een voorversterker, is dan een logische stap een buizenvoorversterker of komt transistor ook in aanmerking. Als het buis moet zijn kan je dan beter binnen de Graaffamilie blijven (WFB One) of doet een ander merk het ook goed. Bedankt, Matthijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 24 december 2001 Report Share Posted 24 december 2001 Hallo Matthijs, Voor het beste resultaat zou ik een buizenvoortrap gebruiken, het topmodel van Graaf (GM13.5B) is OK. Koop geen Audio research of de goedkopere Unison; deze zijn mijns inziens hun geld niet waard (waarom zijn er zo veel goede buizen eindversterkers op de markt terwijl je goede voortrappen met een loep moet zoeken? ?) Vacuum state electronics: VSE bouwen ook erg mooie voorversterkers, ik heb hun FVP-voortrap ontwerp een keer gebouwd en was er erg tevreden over, deze jongens weten absoluut wat ze doen, en zijn niet te commercieel om je een poot uit te draaien voor een mooi kastje zonder inhoud Ik weet niet wat ze kosten maar ze verkopen ook kant en klare versterkers. Ook hoor ik goede verhalen over de Cary SPL98 voortrap, ik heb 'm alleen nog niet zelf gehoord. Succes, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 december 2001 Report Share Posted 24 december 2001 Jongens, voor de nieuwe lijn van AR gaat zeker op wat je nu roept, echter een oudere voortrap ik meen de SP 6, het nummer klopt, de letters weet ik niet zeker, speelt al het nieuwere werk volkomen weg......... Zag er laatst een te koop staan op een site in NL. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
jernst Posted 25 augustus 2002 Report Share Posted 25 augustus 2002 Ikzelf heb de Cary SLP. Dit is volgens zeggen al jaren een referentie en ik ben er zeer tevreden mee. Hij is alleen stevig aan de prijs. Een leuk alternatief is misschien deze: http://www.audioelectronicsupply.com/ Wordt gebouwd onder licentie van Cary. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts