Jump to content

Trigon V 2 - Benz Ace M

marjellak
 Share

Recommended Posts

Beste Mensen,

Ik ben sinds kort de gelukkige bezitster van een Benz Ace M element, met welke instelling op mijn Trigon V2 phono versterker krijg ik het beste geluid. Ik heb van alles geprobeerd maar ik hoor niet zo veel verschil eigenlijk, wat zou de beste instelling 'moeten' zijn?

Marjellak

De Benz Ace M geeb 0,8mV af. Ik neem aan dat je de versterking goed hebt staan (versterking op S4 uit, S3 aan, S2 uit, S1 aan bij de 4-polige dipswitch). Dezelfde Benz Ace M kan het best afgesloten worden met >200Ω. Optimaal (volgens de boekjes van meneer Lukascheck) zou 960Ω moeten zijn (beste stand zou dan 00010000 zijn (op de 8-polige dipswitch (=979,2Ω)). In principe maakt het niet zoveel uit, zolang je maar boven die 200Ω blijft. Ga je daaronder gaat ie log en sloom klinken. Ga je hoger zou hij wat dunner, scherper moeten gaan klinken. Gewoon instellen wat jij het lekkerst vindt. Voor een MC geldt dat S1 en S2 op de achtpolige dipswitch niet van belang zijn. Daarmee stel je de capacitieve load in voor een MM element

B)-->

QUOTE(marc b @ 18 Aug 2007, 16:29:16) <{POST_SNAPBACK}>

hoe kom je aan die boekjes van heer lukashek? <_<

Geldt dit ook voor de ace low?

Marc

Ace Low op een Trigon Vanguard 2:

versterking: S4 aan, S3 uit, S2 uit, S1 aan (63dB)

of: S4 aan, S3 uit, S2 aan, S1 uit (63,8dB)

Afsluiten: >100Ω

Maar ook hier is de 979,2Ω stand meest ideaal.

De Benz Ace M geeb 0,8mV af. Ik neem aan dat je de versterking goed hebt staan (versterking op S4 uit, S3 aan, S2 uit, S1 aan bij de 4-polige dipswitch). Dezelfde Benz Ace M kan het best afgesloten worden met >200Ω. Optimaal (volgens de boekjes van meneer Lukascheck) zou 960Ω moeten zijn (beste stand zou dan 00010000 zijn (op de 8-polige dipswitch (=979,2Ω)). In principe maakt het niet zoveel uit, zolang je maar boven die 200Ω blijft. Ga je daaronder gaat ie log en sloom klinken. Ga je hoger zou hij wat dunner, scherper moeten gaan klinken. Gewoon instellen wat jij het lekkerst vindt. Voor een MC geldt dat S1 en S2 op de achtpolige dipswitch niet van belang zijn. Daarmee stel je de capacitieve load in voor een MM element

Typisch...

Puur gehoormatig kies ik altijd de 350 of 1000 Ohm instelling. Meestal staat hij op 350 Ohm. Soms vind ik dat wat te traag en zet hem op 1000 Ohm.

:)

Hoi,

Ik heb de Trigon meteen afgesteld op 00010000 na de post van Sodejuu en dat klinkt al goed, maar ik wil ook de 1000 ohm stand eens proberen, welke is dat, ik heb namelijk geen gebruiksaanwijzing erbij. :huh:

Marjellak

Daar heb je 'm nu op staan (979,2Ω). De manual staat op de site van Trigon als PDF. Kun je gewoon DLen.

KLIK