Jump to content

Zware versterkers

Andre Kel
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Sinds kort mag ik mij gelukkig prijzen met een nieuwe versterker. Sommige van jullie weten dit anderen weer niet. In die tijd dat ik tot aankoop over ging kregen we het hear over het gewicht van het ding. Nou issie zwaar, eigenlijk wel heel zwaar, 54kg. Daardoor is het mij ook gaan opvallen dat ik nog geen qua gewicht zwaardere geintegreerde versterker heb gezien.

De nieuwe Krell FBI brengt 47kg op de schaal.

Wie weet er nog meer van die zware bakken, ik vind dat wel eens leuk om te zien. Het doet er nu even niet toe of we ze goed of mooi vinden, alhoewel dat laatste kan ook wel eens leuk worden aangezien sommige merken wel maffe dingen maken.

Laat eens wat horen.

En ja ik ben tevreden met mijn amp. Dus dan hoeven we draa hear niet over te hebben. Gewoon weer eens iets leuks en geinigs net als toen die maffe luidspreker topic.

Letwel! Alleen geintegreerde versterkers. Eindbakken van 100kg zijn er genoeg.

groet,

Andre

Hoi,

Sinds kort mag ik mij gelukkig prijzen met een nieuwe versterker. Sommige van jullie weten dit anderen weer niet. In die tijd dat ik tot aankoop over ging kregen we het hear over het gewicht van het ding. Nou issie zwaar, eigenlijk wel heel zwaar, 54kg. Daardoor is het mij ook gaan opvallen dat ik nog geen qua gewicht zwaardere geintegreerde versterker heb gezien.

De nieuwe Krell FBI brengt 47kg op de schaal.

Wie weet er nog meer van die zware bakken, ik vind dat wel eens leuk om te zien. Het doet er nu even niet toe of we ze goed of mooi vinden, alhoewel dat laatste kan ook wel eens leuk worden aangezien sommige merken wel maffe dingen maken.

Hier gaat ie weer: geintregeerde versterker Xindak A600E 55kg !

http://www.xindak.com/english/products/showditail.asp?id=301

Prijs 2.500 Euro nw

Let wel, er bestaat geen verband tussen de kwaliteit v/e versterker en het gwicht.

Het gewicht is slechts een vage indicatie m.b.t of de versterker al of niet voorzien

is van een zware voeding. De voeding is wel belangrijk maar er zijn zo veel zaken

meer die bepalend zijn voor de kwaliteit.

Verder zit bij zware versterkers ook veel gewicht in de kast (wanddikte) en de koelribben.

Hoi Hans, Zegt me niks een dbx......?

Groet,

Andre

dbx is een Amerikaans merk wat zich tegenwoordig hoofdzakelijk bezighoud met profesionele apparatuur.

Ik had een BX-1 (dacht ik) te leen. Dit is een vierkanaals versterker die je kunt bruggen tot een 2 of 3 kanaals versterker. Per kanaal kon het ding verdubbelen tot 1 Ohm en dan 600W/ kanaal leveren. Gebrugd zelfs 1200W.

De specs waren uitmuntend, en mijn verwachtingen hoog gespannen. Ik wilde er n.l. de woofers van mijn Omega's mee gaan aansturen. Helaas was er geen krachtig laag uit te halen. Ook fullrange aangesloten produceerde het ding een dichtzittend geluid. Net alsof er enkele dikke gordijnen tussen de speakers en mijn oren hingen.

:(

un_absolute.jpg

Unison Research Absolute 845. Deze weegt 90 kg......

Daar speelt een kennis van mij mee... Op Avalon Classics. Werkelijk prachtig, kwa klank dan. Van de looks moet je houden. Ik denk dat het ding zo'n 70 cm breed is.

:) .

no33h-3qtr-150px.jpg

Dat het ook beter kan bewijzen deze versterkers. Ook niet supersnel, maar toch heel acceptabel :rolleyes: .

:)

Hij is toch slechts 52 kilo? :P

Lijkt me wel een prima amp om die B&Ws mee aan te sturen.

Andere zware geintegreerde amps in de 50+ klasse (naast een enkele chinees) ken ik niet. Meeste blijven steken rond 30 kilo. Misschien met een twiek van een loden frontplaat van 3 cm dik?

Nou ja, met een ASR Emitter II kun je 79 kilo halen als je de accu's meetelt

http://www.asraudio.de/technik/asr_t_e2.html

http://www.asraudio.de/Epdf/IEEmitter2.pdf

Hij is toch slechts 52 kilo? :P

Lijkt me wel een prima amp om die B&Ws mee aan te sturen.

Andere zware geintegreerde amps in de 50+ klasse (naast een enkele chinees) ken ik niet. Meeste blijven steken rond 30 kilo. Misschien met een twiek van een loden frontplaat van 3 cm dik?

Nou ja, met een ASR Emitter II kun je 79 kilo halen als je de accu's meetelt

http://www.asraudio.de/technik/asr_t_e2.html

http://www.asraudio.de/Epdf/IEEmitter2.pdf

De Emitter II heeft twee voedingen, dus gaat over de 100 kg. :P

(accu trouwens niet meegerekend)

Frank.

Lachu, 70kg die unison! Als ik heel eerlijk ben vind ik 'm niet mooi. Maar denk wel dat ie goed klinkt. Dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Damn die Xindak is ook niet licht! Je hebt absollut gelijk, gewicht heeft in principe niks te maken met klank kwaliteit. Het leek me gewoon eens leuk om te kijken of er fysiek nog zwaardere geintegreerde versterkers zijn.

Duck, tja ik weet het ook niet, in de folder die ik hab staat 54 kg. Met kist issie trouwen broekpoepend zwaar, hahaha. Heb 'm alleen uit de auto gehaald en naar binnen gedragen, toch een meter of tien. Poeh, dat was zweten.

Ja, hij heeft de B&W's goed in de tang. Krijg steeds meer plezier in 'm. Heeft eigenlijk nergens moeite mee, is wel een allesvreter wat muziek betreft.

Andre

xa200.jpg

PASS LABS XA200 Klasse A Mono Eindversterker

Gain: 26 dB

Freq. Response: -0 dB at DC, -3dB at 100kHz

Power Output: 200W @ 1% THD, 1kHz 8 ohms

Distortion: @ 1 KHz approx. 0.01% @ 10 W, 0.1% @100 W, 1% @ 200 W

Max Output Voltage: Maximum plus, minus approx. 60volts

Max Output Current: Maximum plus, minus approx. 9 amps

Input Impedance: 22 kohm balanced, 11 kohm unbalanced

Balanced CMRR: approx. -60 dB @ 1 kHz (input common mode rejection ratio)

DC offset: < 100 mv

Output Noise: approx. 300 uV unweighted 20-20 kHz

Slew rate: approx. plus, minus 50 V/uS

Dynamic range: 155 dB (random noise floor to peak output)

Random noise floor: approximately 2 uV

Dimensions: 19"W x 11"H x 28"D

Power Consumption: approx.650 watts

Shipping Weight: 175lbs

Hier heb je d'r 2 van nodig :blink:

Ach ik heb er wel eens aan gedacht om versterkers te bouwen onder de naam Kel.... maar dan kleiner want het zijn ook minder letters hahahaha. Oja ben blij dat ik de elektro instalatie thuis aangesloten heb. Nee, elektronica is niet mijn vak onanks dat ik technisch ben.

Ok ok het is een eindtrap maar absoluut waanzin, ook het formaat van die MRA's is niet echt handbaar. Ze zijn groter dan het bas kabinet van mijn matrix 801 +/- 43x56x80cm! Best cool maar heeeeeeel erg sterk qua vermogen, heb ik niet nodig in die 41m2 woonkamer van mij.

Het gaat er trouwens ook niet om of het zinvol is om het gewicht op een folder te zetten. Het gaat er mij om eens leuke en of geinige foto's etc te zien en een beetje te ouwehoeren over b.v. de arbo. Want die hadden niet moeten zien hoe ik met de kist met de Audio Analogue er in van mijn auto naar binnen ben gelopen. Oei. Volgens mij moet het zelfs van, hoe heet die instantie ook alweer die bepaald wat er op zo'n folder moet staan? Net als het bruto en netto gewicht op een doos. Het is alleen maar handig zodat ik weet hoe erg ik me moet inspannen als ik het moet gaan tillen of dat ik het moet laten staan zoals bij die MRA's. Want dan is het prrrrt, broek vol........

Groet,

Andre

JA joh, had een hele eend in losse onderdelen bij mijn ouders op zolder liggen. Blij dat ze waren :mad2: hahaha.

Heb ooit eens boven een winkel pand gewoond en daar zat nog een etage tussen, dat was in de tijd dat ik mijn huidige matrixen kocht. Lekkere lange smalle trap op en een draai waarbij je die krengen over de leuning moest tillen. Leuk toch die hobby van ons....

Andre