Jump to content

Matchen, klankkleur e.d.

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

De meest heldere formule die mij hear te binnen schiet is de wet van Ohm.

Ik snap dat matchen ook niet echt. Een luidspreker heeft een bepaalde lineaire afwijking (klankleur of wat dan ook) en die moet passen binnen je budget en smaak. Afhankelijk van het impedantieverloop kun je een versterker selecteren. Daar hoef je echt niet stad en land af te gaan en langdurig luistertesten te doen. Handelen met voorkennis heet dat.

Groet,

Jacco

De wereld is niet zo simpel als een optelsom, bijvoorbeeld 2 + 2 = 4, geef nu eens het antwoord op de vraag wat 4 is............................

:huh:

Je hebt helemaal gelijk 1 + 1 + 1 + 1 = 4 B)

Bedenk nu ook eens op hoeveel verschillende manieren je tot 4 kunt komen ;)

Sjonge... Het aantal dat wij 4 noemen, heet nou eenmaal 4 (vier), omdat dat de afspraak is. Het is gewoon een naam, die aan het aantal zelf niks afdoet. Het had net zo goed 'watermoloen' kunnen heten. Of wat mij betreft 'krijskanarie', verzin iets leuks...

De wereld is niet zo simpel als een optelsom, bijvoorbeeld 2 + 2 = 4, geef nu eens het antwoord op de vraag wat 4 is............................

Sjonge... Het aantal dat wij 4 noemen, heet nou eenmaal 4 (vier), omdat dat de afspraak is. Het is gewoon een naam, die aan het aantal zelf niks afdoet. Het had net zo goed 'watermoloen' kunnen heten. Of wat mij betreft 'krijskanarie', verzin iets leuks...

Haha goeie Henry!

1, 2, 3, krijskanarie! :lol:

En dit voorbeeld is tevens goed gekozen: de ene kanarie is namelijk de andere niet!

ofte: "Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is"

:P mvg RastaFiel

Haha goeie Henry!

1, 2, 3, krijskanarie! :lol:

En dit voorbeeld is tevens goed gekozen: de ene kanarie is namelijk de andere niet!

ofte: "Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is"

:P mvg RastaFiel

Als je dit al aardig vindt, vrees ik dat jouw wereldbeeld al aardig wordt beperkt , zullen de tralies zijn van de kooi waarin je die krijskanarie hebt weggesloten.

Als je een bepaalde uitkomst nastreeft kun je je beperken tot de meest voor de hand liggende mogelijkheden, je vergeet dan wel dat er een oneindig aantal mogelijkheden reeds terzijde zijn geschoven.

Oftewel er zijn vele wegen die naar Rome leiden, je moet wel openminded naar de zaken kijken.

Zo zijn er dit seizoen noga wat mensen geweest die in paniek de alarmcentrales van de ANWB belden met de mededeling dat de routeplanner het had opgegeven en ze dus volledig het spoor bijster waren, volstrekt onbegrijpelijk omdat je bij elk benzinestation, boekhandel, vvv etc heel simpel een kaart kunt aanschaffen.

Verder kijken dan de eigen neus lang is of buiten het eigen denkraam is blijkbaar velen niet gegeven.

:(

De meest heldere formule die mij hear te binnen schiet is de wet van Ohm.

Ik snap dat matchen ook niet echt. Een luidspreker heeft een bepaalde lineaire afwijking (klankleur of wat dan ook) en die moet passen binnen je budget en smaak. Afhankelijk van het impedantieverloop kun je een versterker selecteren. Daar hoef je echt niet stad en land af te gaan en langdurig luistertesten te doen. Handelen met voorkennis heet dat.

The proof of the pudding is in the eating Jacco. Koop je dan zelf zo, wil je niet eerst een home demo hebben voordat je koopt ? Ik heb een broer die de (Duitse) consumentenbond als de Koran ziet. Ik niet want ik wil het voelen, zien en horen.

Overigens zie je bij een blad als Stereophile dat ze ook meten en op basis daarvan voorspellen. Vervolgens leggen ze die meetresultaten naast de technische voorspelling. En zelfs dan wil Carl het nog eerst thuis hoeren.

Overigens zie je bij een blad als Stereophile dat ze ook meten en op basis daarvan voorspellen. Vervolgens leggen ze die meetresultaten naast de technische voorspelling. En zelfs dan wil Carl het nog eerst thuis hoeren.

Vind je vrouw dat ook goed? ;)

Dat wordt helemaal niet rap onderuit gehaald, althans niet voor rationeel denkende mensen. Of moeten we iedere malloot maar gaan geloven?

Groet,

Jacco

Malloten zijn per definitie vaak de figuren die de rationeel denkenden ook eens om zich heen zouden kunnen doen kijken, waarbij dan een wereld van mogelijkheden wordt geopend.

Rationalisten die maar blijven roepen dat - gezien de cijfertjes - allerlei zaken niet relevant zijn, zijn de meest gevaarlijke types.

Blijf lekker met beide poten op grond staan, kom je zeker niet verder.

Nee met zweverigheid ,daar kom je zeker verder mee :D , daar heb je wat aan .

:mad2: niet dus :rolleyes:

gr :o hj :huh:

Dat wordt helemaal niet rap onderuit gehaald, althans niet voor rationeel denkende mensen. Of moeten we iedere malloot maar gaan geloven?

Groet,

Jacco

Malloten zijn per definitie vaak de figuren die de rationeel denkenden ook eens om zich heen zouden kunnen doen kijken, waarbij dan een wereld van mogelijkheden wordt geopend.

Rationalisten die maar blijven roepen dat - gezien de cijfertjes - allerlei zaken niet relevant zijn, zijn de meest gevaarlijke types.

Blijf lekker met beide poten op grond staan, kom je zeker niet verder.

Nee met zweverigheid ,daar kom je zeker verder mee :D , daar heb je wat aan .

:mad2: niet dus :rolleyes:

gr :o hj :huh:

Leer eens lezen, en dan bedoel ik begrijpend lezen :lol:

Niet met beide benen op de grond staan iiiisssss ZWEVEN!!!!

GR :D HJ :blink:

Voor iemand met oogkleppen en het brein op nul, mogelijk.......................