Bjorn Posted 12 februari 2001 Report Share Posted 12 februari 2001 Onderstaand mailtje kregen wij binnen, die een ontevreden consument naar Sony heeft gestuurd. Helaas weten wij het antwoord ook niet. Wie wel ??? ---------- De aanwezigheid van SACD's in de winkels is nagenoeg NUL!. zelfs het begrip is nihiel in Nederland. Na twee jaar moet daar toch eens wat aan gedaan worden, de winkeliers zeggen dat er geen vraag is en de klanten zien ze niet aanwezig in de winkels dus kopen het niet. Ik heb pas een SACD-speler maar kan bijna niets aan software vinden 2 jaar na introductie van het systeem. Tevens zijn de prijzen van de software absurt hoog f 80,= en dan zijn het ook nog eens oude opnamen die al voor de gewone CD gemaakt zijn. alleen een zeer goede NIEUWE opnamen kan het uitstekende systeem van de SACD een waarde geven. Graag uw zienwijze hierop en wat gaat u er nu aan doen dat na 2 jaar er wel SACD's te koop zijn voor een redelijke prijs en wanneer komen er nieuwe opnamen? ---------- tot zover het mailtje naar Sony http://www.superaudio-cd.com Wie weet er meer over nieuwe opnames, titels verkooppunten, prijzen. Graag meningen en ervaringen van anderen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rob de lugt Posted 17 februari 2001 Report Share Posted 17 februari 2001 dit mailtje heb ik naar alle hifi/CD-winkels gestuurd. ondertussen weet ik enkele adressen Raf in Amsterdam de Jong en Warnaars in Den Haag Correct in Rotterdam deze hebben SACD's in voorraad en te koop ik heb nu 1 SACD (hybride) en speel die op een Sony SCD 555 ES en dat klinkt als een klok; zelfs gewone CD's klinken daar al heel goed op. Maar het verschil tussen SACD en CD is wel zeer duidelijk te horen. Ik luister dan wel naar een uitstekend klinkende elektrostaat van Audio 4 website: www.audio4.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
eric Posted 8 maart 2001 Report Share Posted 8 maart 2001 Als het goed is gaan een aantal "van Leest" zaken binnenkort ook SACD titels verkopen. Tevens wordt het ook mogelijk om via de webesite www.store.sonymusiceurope.com SACD titels te gaan bestellen. groet, Eric. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Aart Posted 18 maart 2001 Report Share Posted 18 maart 2001 Heb conatct gehad met Bol.com zij verkopen het ook, maar staat nog niet gestructureerd op de site. Je moet je titel uitzoeken en dan kijken of er 20 bits of 24 bits bij staat. Heb er zelf rondgekeken met nog geen resultaat. Dus misschien als er meer mails heengaan dat er iets aan gedaan wordt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bootje Posted 25 maart 2001 Report Share Posted 25 maart 2001 Beste Liefhebbers, Met alle respect, hebben jullie het nog steeds niet in de gaten dat SACD met de stille trom richting het audio museum gaat om naast alle andere geflopte formaten en mediums langzaam dood te bloeden ?? De industrie heeft geen zin in SACD en het marktaandeel is nul. Helaas kan een handje vol audiofielen geen massahysterie op poten krijgen, zoals dat met DVD wel gelukt is. DVD-audio zal het vervolg zijn met meer kans van slagen daar DVD al reeds een commercieel succes is worden DVD-R/RW gecombineerd met DVD-audio. Boudewijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkp Posted 2 april 2001 Report Share Posted 2 april 2001 Beste Boudewijn, Misshien heb je gelijk, maar misschien ook niet. Feit is dat sacd nu al sneller een veel groter marktandeel heeft verworven dan cd bij haar introductie. Ook dvd stelde tweeenhalf jaargeleden in Nederland nog bar weinig voor. Ik weet dus niet of je gelijk hebt. Ik denk dat de uitkomst door de platenindustrie bepaald wordt en die lijkt zich nu toch echt tot sacd te bekeren (majors sacd: Sony Music natuurlijk, maar ook BMG, EMI en Virgin; hiertegenover staan alleen Warner Music bij sacd). De toekomst zal het leren. Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bootje Posted 3 april 2001 Report Share Posted 3 april 2001 Hallo Henk, Ik hoop zelf natuurlijk dat ik geen gelijk heb, want als audio-liefhebber zie ik graag dat dit systeem uiteindelijk wel doorzet en ook bereikbaar qua software wordt !! Maar helaas zijn de vooruitzichten sober.... Boudewijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C.W. Posted 6 april 2001 Report Share Posted 6 april 2001 Voor DVD-v (staat voor video) is volop software verkrijgbaar kijk maar in de videotheek. DVD-a (staat voor audio)is volgens mij niet echt op de markt. In de Stereophile van april word een Philips getest waar zowel DVD-v als SACD op afgespeeld kan worden. Het ding kost 2000 dollar maar dat zal wel snel goedkoper worden. Probleem vind ik hoe je moet testen of SACD beter klingt dan CD. Denk je dat Philips of Sony exact hetzelfde materiaal op CD en SACD op de markt brengt/laat brengen. Het zal wel gaan als met de LP slechte persingen op de markt brengen en dan maar roepen dat CD zoveel beter klingt dan LP. Ik vond de SACD demo in de Koningshoeve afgelopen najaar ook niet echt eerlijk. Wat die lui aan reflecterende en andere akoustische schermen in de demonstratiekamer hadden was niet normaal. C.W. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C.W. Posted 6 april 2001 Report Share Posted 6 april 2001 Excuus "word" met "dt". Persoonlijk vind ik de ruimte om de reactie in te tikken erg klein. C.W. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C.W. (jaja) Posted 7 april 2001 Report Share Posted 7 april 2001 Excuus, klingt met klinkt jaja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C.W. Posted 8 april 2001 Report Share Posted 8 april 2001 JaJa, Twee keer "klingt", zeker net een Duits blad gelezen. C.W. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vogel Posted 4 mei 2001 Report Share Posted 4 mei 2001 Het wordt tijd dat die dingen in de winkel komen te liggen, ik snap SONY niet, is dat zo'n bureaucratisch bedrijf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bob Posted 4 mei 2001 Report Share Posted 4 mei 2001 Aanvulling op eerder genoemde zaken die SACD's verkopen: Media Markt in Rotterdam heeft er een stuk of 60 liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JAPie01@planet.nl Posted 4 mei 2001 Report Share Posted 4 mei 2001 Misschien gaat het met SACD net zo als het met (SORRY! Het is een rotmedium, ik weet het) MiniDisk is gegaan, eerst is het nieuw en heeft het voordelen, dan ziet niemand er brood in en op een gegeven moment, na een paar jaar, wordt het alsnog in grote schaal op de markt gebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 mei 2001 Report Share Posted 5 mei 2001 Ik zie niet veel brood in SACD's. Het is weer eens een overbodig SONY-produkt met weinig kans van slagen. Compatibiliteit is er niet, apparaten zijn veel te duur en de software weer eens slecht te krijgen. Typisch geval van een marktnis. Hetzelfde gold ook voor Betamax, een ander overbodig Sony-produkt. Maar net iets beter dan VHS, maar weer duurder en minder wijd verspreid. Als je terug kijkt in de history zie dat Sony alleen maar met rare ideeen komt, waar eigenlijk niemand op zit te wachten!!!!! Sony zegt het zelf:"Zo NIE" Greetz, Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
berry Posted 5 mei 2001 Report Share Posted 5 mei 2001 de sacd is wel degeliuk compatibel. bijna elke sacd(software) is dual-layered. dus: als je hem in een sacd-speler stopt is 'ie sacd en als je hem in een gewone cd-speler stopt is het een gewone cd. iedere goede platenzaak heeft een computer staan en kan voor jou diverse titels op sacd bestellen. veel vinden de investering ten opzichte van de omzetsnelheid niet goed genoeg om die dingen in voorraad te nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vogel Posted 5 mei 2001 Report Share Posted 5 mei 2001 Originally posted by berry:de sacd is wel degeliuk compatibel. bijna elke sacd(software) is dual-layered. dus: als je hem in een sacd-speler stopt is 'ie sacd en als je hem in een gewone cd-speler stopt is het een gewone cd. iedere goede platenzaak heeft een computer staan en kan voor jou diverse titels op sacd bestellen. veel vinden de investering ten opzichte van de omzetsnelheid niet goed genoeg om die dingen in voorraad te nemen. De SACD's hebben wel een groot voordeel: ze zijn niet te kopieren naar 24 bits, wel naar 20 bits zodat je CD-kwaliteit overhoudt. Als de marketing maar goed genoeg is zal het product bij het 'gewone volk' daarom m.i. wel aanslaan. Ik wacht er nog wel even op (ook met het kopen van een speler..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bob Posted 5 mei 2001 Report Share Posted 5 mei 2001 Ik persoonlijk vind SACD een geweldig medium, echter ik denk dat het beperkt blijft tot audiofielen (tenzij de prijs van de plaatjes zakt naar het niveau van gewone CD's). De massa vindt gewone CD's prima van kwaliteit en de meeste mensen hebben waarschijnlijk nog nooit van SACD gehoord. PS: ik zag vandaag dat Krenning in Den Haag van SACD's een kleine voorraad heeft (plm. 40 titels lagen in de bakken). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 mei 2001 Report Share Posted 6 mei 2001 "de sacd is wel degeliuk compatibel. bijna elke sacd(software) is dual-layered. dus: als je hem in een sacd-speler stopt is 'ie sacd en als je hem in een gewone cd-speler stopt is het een gewone cd". Dat zegt toch al genoeg over NIET-compatible. De ene layer voor SACD en de andere voor "gewone" CD. Een goed opgenomen CD doet absoluut niet onder voor welke SACD dan ook. Ook doen de opnamestudios nog niet mee, en zullen ook niet mee gaan doen, om dit medium te ondersteunen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts