Jump to content

Headphones

Akujin
 Share

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik had een vraagje over headphones. Ik ben op zoek naar goede headphones en nu heb ik gelezen dat hoe groter de range tussen hoog en laag (in Hz/Khz) hoe beter het geluid zal klinken. Maar nu las ik ergens anders dat het menselijk gehoor maar van ongeveer 20 hz tot 20 Khz gaat. En veel headphones gaan al van 10 hz tot 30 khz. Hoe zit dat?

En wat wordt er bedoeld met de weerstand bij 1 Khz? (Wordt altijd uitgedrukt in Ohm) Is dit goed als dit heel hoog is of al is dit heel laag is. Want ik heb zowel dure headphones gezien met de weerstand 24 en met de weerstand 300 Ohm.

En nog een vraagje, de frequente van de Ipod is ook van 20 hz tot 20 khz, als je daar nu bijvoorbeeld headphones op aansluit die van 10 hz tot 30 khz gaan, maakt dat dan nog verschil met een headphone die van 20 hz tot 20 khz gaat of niet?

Alvast bedankt voor de reacties,

Aku

Ik zit te denken aan de -> Sennheiser HD280

Die komt overal vrij goed uit en stond eerst ook al op mijn lijstje. Bij Head-Fi.org recommendations wordt hij ook genoemd.

Maar heb je bij het beluisteren van mp3's op Ipod en mp3 spelers nog wel het verschil in dure en goedkopere headphones of is dit te verwaarlozen?

Ik zit te denken aan de -> Sennheiser HD280

Die komt overal vrij goed uit en stond eerst ook al op mijn lijstje. Bij Head-Fi.org recommendations wordt hij ook genoemd.

Maar heb je bij het beluisteren van mp3's op Ipod en mp3 spelers nog wel het verschil in dure en goedkopere headphones of is dit te verwaarlozen?

Dat is er zeker. Tenzij je natuurlijk allemaal 96kbps Mp3tjes hebt, dan klinkt't sowieso niet.

Ik weet niet hoe audiogek je bent, maar de HD280 is behoorlijk budget. Ik zou 'm zeker niet nemen.

Had zelf een HD570. Leuk ding, maar daarna kwam ik bij de kringloop voor 1,50 een (zoals hierboven genoemde) Beyerdynamic DT-990 tegen. Grandioos!!!

Maargoed, die heeft geen dun plugje en kan dus niet in je Mp3speler.

Voor TV/Mp3/Luisteren-zonder-anderen-lastig-te-vallen gebruik zocht mijn vriendin een aardige hoofdtelefoon. Ik heb toen voor 45 euro incl. verz. nieuw bij nlstore.nl deze gekocht:

nb-475341.jpg

Speelt alle sennheisers in dezelfde prijsklasse er slapend uit

Hoi Aku,

Verschillende koptelefoons voor thuis en onderweg is 'the way to go'.

Thuis heb ik zelf de Sony MDR-CD1700, wordt niet meer gemaakt. Is wel een juweeltje, dus als die nog kan vinden voor onder de 200-300 euro heb je een supergeluid en een koptelefoon waar je niet mee gezien wilt worden! :P

Voor onderweg vind de Sennheiser CX-300 redelijk (iets teveel laag) en zijn de Shure's of Etymotic's beter. Die zijn dan ook duurder.

Voor thuis zou ik beginnen te luisteren naar een Grado SR-60. Kost rond de 100 euro en geeft een weergaloos geluid voor dat geld. Er zijn ook betere van Grado. De K701 van AKG is ook een favoriet, maar die is ook niet goedkoop. Als je dat allemaal te licht vind klinken, moet je naar Sennheiser gaan, die zijn stukken donkerder qua sound.

Ik heb sinds een paar weken deze in huis:

rs2.gif

Ontzettend mooie hoofdtelefoon met een hoog kippenvelgehalte. Het is een totaal andere beleving en dus geen last van akoestische beperkingen van de woonkamer. Ik heb dan ook besloten om hem aan te schaffen zodat ik ook heerlijk muziek kan luisteren op m'n pas gekochte:

47817-4636-500x375-f.jpg

Ik heb sinds een paar weken deze in huis:

rs2.gif

Ontzettend mooie hoofdtelefoon met een hoog kippenvelgehalte. Het is een totaal andere beleving en dus geen last van akoestische beperkingen van de woonkamer. Ik heb dan ook besloten om hem aan te schaffen zodat ik ook heerlijk muziek kan luisteren op m'n pas gekochte:

47817-4636-500x375-f.jpg

Mmmm, zal idd wel klinken...? Ik heb nu ook een hoofdtelefoonaansluiting :blink: maar heb nog niet aan een hoofdtelefoon gedacht <_<

• 3 weeks later...