Jump to content

SHANLING CDT-300

marjellak
 Share

Recommended Posts

Misschien mogen we het niet hebben over de hebzucht naar goedkope apparatuur en de slechte kwaliteit daarvan?

Misschien mogen we het niet hebben over de hebzucht naar goedkope apparatuur en de slechte kwaliteit daarvan?

ja dat zal het kunnen zijn denk ik :P , maar ik vind het wel erg vreemd,ben in ieder geval blij dat er meer mensen zo over denken,en ook durfen te zeggen,mijn dank daarvoor Proprius. :)

ja dat zal het kunnen zijn denk ik :P , maar ik vind het wel erg vreemd,ben in ieder geval blij dat er meer mensen zo over denken,en ook durfen te zeggen,mijn dank daarvoor Proprius. :)

Goedkoop?? Een kleine 5.500 Euro vind ik toch best een stevig bedrag!

Daarvoor staat hij hier tenminste te koop.

Met vriendelijke groet,

Jan

Zoveel geld voor Chineese ..... audioapparatuur ???????????????????????????????????

Ach, je kunt eigenlijk al antwoord geven op je eigen vraag.

Ik heb er een heel duidelijke mening in, nog niet voor niets wil ik dat spul uit het verre oosten in mijn woonkamer hebben. Het ziet er erg opgepoetst uit, is vaak nagebouwd van Europeese ontwerpen (zonder maar in de buurt te komen van de kwaliteit), en het ergste, het lijken mij totaal "emotieloze" aankopen. :unsure:

Het gevoel (buiten de audiofiele kwaliteiten) dat ik krijg bij een aanblik van een Krell, Levinson of Audioresearch is in geen geval (en dan zeg ik het echt heeeeeeel netjes) te vergelijken met het gevoel dat ik kijk als ik naar dat Chineese spul kijk. ;)

Het gevoel (buiten de audiofiele kwaliteiten) dat ik krijg bij een aanblik van een Krell, Levinson of Audioresearch is in geen geval (en dan zeg ik het echt heeeeeeel netjes) te vergelijken met het gevoel dat ik kijk als ik naar dat Chineese spul kijk. ;)

Koop Chinees en je kunt ook de therapeut nog betalen, dit lijkt me zeer ernstig........... :rolleyes:

" Koop Chinees en je kunt ook de therapeut nog betalen, dit lijkt me zeer ernstig........... "

Nee Jitze, in tegendeel, het is een fantastisch gevoel om enthousiast te raken over de filosofie achter het merk, en de uitstraling van zo'n topstuk, maar misschien, en dat gevoel krijg ik nu toch wel een beetje....., leg ik dat uit aan de verkeerde persoon. (Waarschijnlijk ben jij de bezitter van dat Chinees spul :confused: )

En een therapeut, die heb ik niet nodig, ik voel mij fantastisch, en als ik mij eens somber voel, dan kijk ik op internet eventjes naar dat "Chineese spul" , en dan voel ik mij meteen een stuk beter :lol:

Gr. Roland

Koop Chinees en je kunt ook de therapeut nog betalen, dit lijkt me zeer ernstig........... :rolleyes:

heey jitze,waar zijn onze andere reactie's gebleven???? weet jij het misschien?? en anders moet ik mijn verhaal maar opnieuw op dit forum zetten, heb nu gelukkig ook meerdere mensen die er zo over denken en het ook nog vertellen :P , en inderdaad met chinese apparatuur heb je geen therapeut nodig,maar een KNO arts omdat je wel erg gaat twijfelen aan je gehoor,totdat je weer eens een goed merk luistert,dan weet je weer "oja zo hoort het te klinken",de techneuten(voor reparatie's) krijgen het druk strax,en een wereld vol afval( kapotte rotzooi).Jammer dat sommige mensen apparatuur met hun ogen kopen( of per/kg) ipv met de oren.Ik begrijp ook niet dat er lui zijn die investeren in iets wat na aankoop al bijna niks meer waard is,vind ik erg dom.koop dan een goed gerenomeerd merk en je kunt later updaten voor veel minder( bijbetalen), want dat gebeurt dan toch wel als je ff naar die oosterse apparatuur hebt geluisterd,dat verveelt snel,als het al niet kapot is voor die tijd.De enige die therapeuten nodig hebben zijn de chinese directeuren om nog een paar zelfmoorden te voorkomen, En voor de rest ben ik het helemaal met Roland eens

Ik kan me herinneren dat jaren geleden eenzelfde soort argumenten werden gebruikt over de toen op de markt komende camera's en automobielen uit Japan B)

kijk eens op de typeplaatjes van al de electronica in huis en verbaas je over de hoeveelheid chinese apparatuur die je al bezit..................

Ik kan me herinneren dat jaren geleden eenzelfde soort argumenten werden gebruikt over de toen op de markt komende camera's en automobielen uit Japan B)

kijk eens op de typeplaatjes van al de electronica in huis en verbaas je over de hoeveelheid chinese apparatuur die je al bezit..................

japan heeft zich toen gelijk al goed bewezen om met wel goede spullen te komen,zowel auto's als ook electronica.ze hadden een paar zeer goede merken toendertijd,zoals Sony,Denon, Accuphase,Yamaha,Micro Seiki,en er zijn nog steeds ( oudere) exemplaren die nog dienst doen.

En ja ik weet dat ik chinese spullen in huis heb ( en had!!!) maar dat zijn vaak goedkope apparaten en vooral speelgoed wat ook stuk gaat, alleen deze spullen kosten geen vermogen en er is al helemaal geen emotie bij betrokken zoals dat bij hifi wel het geval is.Als mijn broodrooster stuk gaat koop ik een nieuwe maar dat doe je niet zomaar even bij een versterker oid.En japan ontwikkeld wel alles zelf en china staat bekend als de namaakindustrie wat hun nog slecht lukt ook nog.

Ja inderdaad... Het is waarschijnlijk een soort angst voor het onbekende... Ze zijn ook met zo verdomd veel die Chinezen. Dat zullen toch geheid een paar figuren tussen zitten die mooie spullen kunnen maken...

Japan (en Korea) is China voorgegaan. Eerst wil niemand het, maar inmiddels behoren Japanse auto's (en wellicht ook andere apparaten) tot de meest bedrijfszekere ter wereld. Niet alles wat nu uit China komt, zal goed zijn. Maar er zit heus wel goed spul tussen, dat kan niet anders. Al was het maar het spul dat door niet-Chinese merken wordt ontworpen en vervolgens in China wordt gemaakt, omdat het daar goedkoper is... In de toekomst zal het alleen maar verbeteren, net als in Japan en Korea...

En japan ontwikkeld wel alles zelf en china staat bekend als de namaakindustrie wat hun nog slecht lukt ook nog.

Japanners stonden ook bekend als namakers. Kijk voor de grap even naar wat oudere modellen van Lexus. Die lijken stuk voor stuk op Mercedessen. Pas sinds een jaar of 5 is de vormgeving wat origineler...

japan heeft zich toen gelijk al goed bewezen om met wel goede spullen te komen,zowel auto's als ook electronica.ze hadden een paar zeer goede merken toendertijd,zoals Sony,Denon, Accuphase,Yamaha,Micro Seiki,en er zijn nog steeds ( oudere) exemplaren die nog dienst doen.

En ja ik weet dat ik chinese spullen in huis heb ( en had!!!) maar dat zijn vaak goedkope apparaten en vooral speelgoed wat ook stuk gaat, alleen deze spullen kosten geen vermogen en er is al helemaal geen emotie bij betrokken zoals dat bij hifi wel het geval is.Als mijn broodrooster stuk gaat koop ik een nieuwe maar dat doe je niet zomaar even bij een versterker oid.En japan ontwikkeld wel alles zelf en china staat bekend als de namaakindustrie wat hun nog slecht lukt ook nog.

Ik vrees dat je al jaren achterloopt, veel van de apparatuur die onder Japanse vlag - merk - in huis komt is al in China geproduceerd, domweg omdat het goedkoper is dat daar te doen dan in Japan zelf, geldt overigens ook voor merken uit allerlei andere landen USA, GB, D etc.

Schroef jouw computer eens open en kijk waar de componenten zijn gemaakt, ook mijn Appeltje komt voor een groot deel uit China........................

De argumenten die ja aanvoert zijn fake, net als heel erg veel imago's van gevestigde westerse merken.

:unsure:

We hebben een pijnpuntje geraakt ?

:huh:

maar wie bepaalt dat dan??? om zomaar reactie's te verwijderen :mad2: vind het wel erg vreemd hoor dat onze reactie's in het niets zijn verdwenen.Een boze importeur misschien?? :lol::lol:

Realiseer je wel dat de handel, importeurs en detaillist deze site en dus ook het forum bekostigen B)

maar dan wel een stuk betere namakers,want laten we eerlijk zijn,de lexus is wel een hele goede en mooie auto,en de japanse industrie is toch altijd wel vooruitstrefend geweest(en nog) vooral wat betreft de auto's.Japan heeft vanaf het eerste moment al goede producten gemaakt,die waren niet in het nieuws met slecht auto's,speelgoed,eetstokjes,electronica,matrassen en noem maar op.Kan me niet voorstellen dat je daar vertrouwen in kan hebben,ze maken al jaren speelgoed ed. maar het lukt hun na al die jaren nog niet om eens iets goeds te maken ( behalve eten) maar dat zal misschien ook wel niet kunnen voor die prijzen,dus het is of rotzooi of duur(der)

Ik vrees dat je al jaren achterloopt, veel van de apparatuur die onder Japanse vlag - merk - in huis komt is al in China geproduceerd, domweg omdat het goedkoper is dat daar te doen dan in Japan zelf, geldt overigens ook voor merken uit allerlei andere landen USA, GB, D etc.

Schroef jouw computer eens open en kijk waar de componenten zijn gemaakt, ook mijn Appeltje komt voor een groot deel uit China........................

De argumenten die ja aanvoert zijn fake, net als heel erg veel imago's van gevestigde westerse merken.

:unsure:

Maar dat was vroeger niet het geval,toen waren deze merken toch bijzonder goed,dus blijkt wel dat de japaners het wel kunnen,en een hoop merken die hun spullen daar laten produceren zijn ook niet meer wat ze geweest zijn ( zie ander forum)de vintage apparatuur is in verhouding een stuk beter dan de huidige die in china worden gemaakt,daar kun je niet omheen lijkt me,ik weet dat veel fabrikanten wel moeten om de prijs te drukken maar echt beter word het niet,en dat kan ook niet.

En als mijn pc stuk gaat koop je toch weer een nieuw onderdeeltje voor een paar tientjes,das wat anders dan een "high-end"apparaat,zijn toch ander bedragen.

We hebben een pijnpuntje geraakt ?

:huh:

maar wie bepaalt dat dan??? om zomaar reactie's te verwijderen :mad2: vind het wel erg vreemd hoor dat onze reactie's in het niets zijn verdwenen.Een boze importeur misschien?? :lol::lol:

Realiseer je wel dat de handel, importeurs en detaillist deze site en dus ook het forum bekostigen B)

Het zou een slechte zaak zijn wanneer dit de achterliggende reden is voor het verwijderen van de (naar mijn idee zinnige) reacties.

Onlangs is een ouder topic over Wim Drees volledig verdwenen, reden is waarschijnlijk dat Hear onbewust(naar mijn informatie) bij de zwendel betrokken is geweest. Personeel zou doelbewust (sales)aanvragen naar Drees doorgesluist hebben i.p.v. naar de bedoelde winkeliers. De doofpot roept vaak meer vragen op dan nodig, en met openheid van zaken zou iedereen gebaat zijn. Zo ook over chinese producten. Afgelopen week na een hoop moeite zo'n apparaat thuisgehad om er vervolgens achter te komen dat alle vooroordelen verwerkt waren in dit ene apparaat. Het kan natuurlijk een enkele misser zijn, maar van mij uit komt er geen positief aankoopadvies.

maar dan wel een stuk betere namakers,want laten we eerlijk zijn,de lexus is wel een hele goede en mooie auto,en de japanse industrie is toch altijd wel vooruitstrefend geweest(en nog) vooral wat betreft de auto's.

Nou, je kunt veel van oude Lexussen zeggen, maar mooi? Nee, dat niet... Grijze muizen waren het, vooral de LS-serie... Dat het al wel goeie auto's waren, heeft alles met moederbedrijf Toyota te maken. Die bestaat al een tijdje (sinds 1936 maakt men auto's bij Toyota) en die hadden dus de techniek al in huis... Chinezen hebben die techniek (en die van elektronica en nog veel meer) ook gewoon in huis. Desnoods kunnen ze het kopieren. Want waarom zou je zelf het wiel uitvinden als iemand anders dat al heeft gedaan? Verder is het onzin dat Chinese bedrijven geen goeie produkten zouden kunnen maken. Er is echt wel veel hoogstaande industrie daar hoor... Dat er ook rotte appels vandaan komen, is natuurlijk ook waar. Maar dat zijn ook net de verhalen waar de nadruk op ligt (in de media). Alles wat wel gewoon goed is, is geen nieuws...

maar er zijn wel heeeel veeeel rotte appels daar vandaan, en ja ben het met je eens , wij nederlanders mogen graag zeuren,dus idd al het negatieve komt in het nieuws,maar er komen steeds meer mensen bij die toch wel deze ervaringen met mij delen ( gelukkig).Op het hifi gebied ( noem het geen high-end) is de apparatuur uit china gewoon niet goed,ieder zijn eigen natuurlijk,maar wat ik zelf heb gehoord van anderen en heb beluisterd aan chinese versterkers vind ik ronduit belabberd,zelfs mijn vriendin die ook graag luistert vond het vreselijk om aan te horen,vooral de vrouwenstemmen en blaasinstrumente / violen zijn niet om aan te horen.Ik vind dit soort apparatuur niets met emotie te maken hebben,laat staan muziek.Maar nogmaals het is voor iedereen een andere ervaring, maar ik weet wel dat je zelfs voor dat geld een veel betere(evt tweedehands) goede merk apparatuur kan kopen.Maar het zijn ook vooral de luisteraars die al wat jaartjes en apparatuur meegaan die het echt slecht vinden,een aspirant koper die nog moet starten met deze hobby zal hoogstwaarschijnelijk alleen maar kicken op de looks en gewicht ed.Tegen hun zou ik willen zeggen om te kopen met je oren en niet alleen maar met je ogen. :blink:

Op het hifi gebied ( noem het geen high-end) is de apparatuur uit china gewoon niet goed,ieder zijn eigen natuurlijk,maar wat ik zelf heb gehoord van anderen en heb beluisterd aan chinese versterkers vind ik ronduit belabberd

Maar heb je het dan alleen over de geluidskwaliteit? Of heb je het ook over de bouwkwaliteit/bedrijfszekerheid? Zo ja, dan zou ik daar wel eens getallen over willen zien...

Over de klank kan je twisten. Je kan er ook over twisten of jij alleen op geluid beoordeelt, of ook op imago, looks, merknaam enz... :rolleyes: