Jump to content

Eindelijk verstandig

Jitze
 Share

Recommended Posts

Dat is mooi! Gebruik al meer dan een jaar otoplastieken. Tot 95% tevredenheid (het blijven toch doppen).Helaas is dat Filterzzz niet zo goed als ze zeggen, maar het is zeker leuk om te lezen dat gehoorbesvcherming niet meer taboe is. Laats was er nog een collega die mij vroeg welke oordopjes hij mee moest nemen naar Lowlands.. :)

Zal deze ontwikkeling de pop-/rock-concerten dwingen de PA minder hard te zetten in de toekomst? :unsure:

Ik had op Lowlands bij vrijwel elk optreden oordoppen in. Alleen bij Marike Jager niet, en bij Games in Concert ook niet geloof ik. De rest was mij te hard zonder oordoppen. Toch had ik nog een lichte piep in m'n oren...

Mijn doppen dempen iets van 15dB of zo (gok ik), dus ja, als je het maar hard genoeg zet, dan is het met oordoppen ook nog te hard. Vooral in de Alpha-tent stond het geluid echt knetterhard soms. In de Grolsch-tent was het geluid meestal een stuk beter. Behalve bij Motorhead waarschijnlijk, maar daar ben ik niet geweest...

Ik denk dat wij dat allemaal ook wel willen. :)

Tot die tijd...oordoppen :rolleyes:

Of ben jij iemand die n

Wanneer je buiten de poort luistert gaat het voldoende hard en kost 'n niks... ;)

gewoon een feestje buiten de poort organiseren dus... :)

Dat is wel heel Nederlands, Hans... Soms wil je gewoon vooraan staan, en niet ergens achteraf, waar het geluid misschien wel minder hard is, maar niet per se beter (in tegendeel)...

Ik woon hemelsbreed ongeveer 2 km vanaf Paaspop.... Ik kan alles volgen, jammer dat ze alles door elkaar spelen... :huh:

Dat is inderdaad nog een ander probleem: buiten 'de poort' (of tent of whatever) klinkt er vanalles doorheen. Andere optredens, pratende/schreeuwende mensen... Vooraan is het beter te volgen. Bovendien zie je dan ook nog wat. Is ook wat waard...

Ik zou eerder voor pleiten dat maatregelen worden genomen die 't gebruik van oordoppen niet noodzakelijk zou moeten maken :ph34r:

Dat lijkt mij inderdaad prioriteit nr.1

Het zou de allerhoogste prioriteit moeten zijn .

Trouwens lekker zeg, ga je naar een (buiten)concert moet je oorproppen gaan dragen om geen gehoorbeschadiging op te lopen.

Voor mij is dat de omgekeerde wereld.

Laatst had ik het ook .....een veeels te hard geluid. Binnen 10 minuten had ik een oorpijn en een suizende kop van binnen. Ik ben weggegaan, want in zo'n kakofonie aan herrie wil ik niet inzitten.

En ik weiger om oorproppen te gaan kopen en in te doen om een concert te kunnen bezoeken.

Dan maar niet en maak ik mijn eigen concert wel in de luisterruimte. :P;)

met groet,

:cool2:

En ik weiger om oorproppen te gaan kopen en in te doen om een concert te kunnen bezoeken.

Dat hoeft ook niet, want die kun je gewoon gratis krijgen op festivals. Ik heb trouwens een stel van die fel-groene, rubber-achtige proppen. Eens gekregen toen ik bij een draaiende generator op Shell Pernis moest zijn. Die dingen maken ook nogal herrie...

Dat hoeft ook niet, want die kun je gewoon gratis krijgen op festivals. Ik heb trouwens een stel van die fel-groene, rubber-achtige proppen. Eens gekregen toen ik bij een draaiende generator op Shell Pernis moest zijn. Die dingen maken ook nogal herrie...

ha dat ken ik wel zo'n generator op Shell Pernis. Heel lang geleden met mijn Oom en Vader daar weleens geweest en zij daar moesten zijn voor zaken.

Mij ging het wat meer om het feit dat je oorproppen in moet om naar een concert te kunnen gaan.

De omgekeerde wereld dus. En dat bedoel ik dus. Dat je oorproppen krijgt bij een concert/festival !!

Vroeger kreeg je lichtje bij de ingang om tijdens de toegift te ontsteken en zo had je met z'n allen plezier en was het een leuk gezicht bovendien, al die schijnende lichtjes boven het publiek.

Jaja ik weet het vroeger was ........ :D

Edited by audiofreak

Guest Hubertinus

Oordoppen in als je naar een concert gaat. Wat een onzin! Zet die rotzooi dan gewoon zachter!!!

Ooit bij Sonic Youth geweest in Vredenburg. Je kon alleen maar liplezen bij de persoon naast je als je met elkaar probeerde te spreken. Een onvergetelijke ervaring dat concert... Bij de eerste gitaaraanslag zat ik een halve meter achteruit op de stoel.

Hubertinus

Mij ging het wat meer om het feit dat je oorproppen in moet om naar een concert te kunnen gaan.

De omgekeerde wereld dus.

Ja, ik vind dat ook wel de omgekeerde wereld. Maar ik laat een optreden niet schieten, enkel omdat het geluid zo hard staat. Dan maar oordoppen in. Symptoombestrijding, ik weet het, maar ik kan er zelf niks anders aan doen...

oorzaak:

omdat de geluidstechnicus beroepshalve ook oordoppen draagt, zet hij het geluid harder om het goed te kunnen horen!

:blink::confused::D

(bovendien is zo iemand vaak al half doof vanwege zijn beroep)

Oordoppen in als je naar een concert gaat. Wat een onzin! Zet die rotzooi dan gewoon zachter!!!

Enig idee hoe hard een band zelf speelt? Enig idee hoeveel lawaai 100 mensen met de nodige genuttigde consumpties maken? Enig idee hoeveel vermogen nodig is om geluid tientallen meters te laten dragen in een knudde akoestiek? Enig idee hoeveel lager het rendement is van een PA systeem in openlucht?

In veel situaties moet de PA gewoon hard, wil je een goed geluid hebben in de 'hotspot' en achterin de ruimte. En dan niet gaan zeuren dat het vooraan zo hard klinkt.. <_<

oorzaak:

omdat de geluidstechnicus beroepshalve ook oordoppen draagt, zet hij het geluid harder om het goed te kunnen horen!

Ik denk dat je overdrijft. Ik ben zelf namelijk geluidstechnicus zo nu en dan van een coverband maar daar naast ken ik een aantal geluidstechnici die echt niet 'half doof' zijn. Vele gebruiken gehoorsbescherming en weten bijzonder goed hoe schadelijk een PA kan zijn.

Meestal mix ik de soundcheck en een deel van de eerste set zonder gehoorsbescherming en houd het volume vrij rustig (afhankelijk van podium geluid, zaal akoestiek en grootte, aantal mensen, stemming etc.). Meestal gaat het volume omhoog zodra de mensen meer consumpties tot zich hebben genomen en meer lawaai beginnen te maken. Beetje aftasten dus en zo doen veel geluidstechnici dat..

Guest Hubertinus

Ik zeur niet! Ik ben vroeger ook vaker in de Effenaar naar een concert geweest. O.a. Nick Cave en The Gun Club. Perfekt geluid! Niet te hard en niet te zacht.

Het kan gewoon. Er lopen alleen veel te veel malloten rond die alles maar zo hard mogelijk willen. En zakkenvullers die alle concerten maar MEGA willen.

Het Sonic Youth concert vond ik echt erg goed en mij deerde het harde geluid niet.

Hubertinus

Het verschilt ook per band. Motorhead heeft er een handje van gewoon zo hard mogelijk te spelen. 120dB of misschien wel harder... Mogwai heeft daar ook een handje van. Andere bands hebben liever een goed geluid, dat niet al te hard is. En het ligt ook nog aan de apparatuur en akoestiek. Zo heb ik een keer zonder oordoppen in de Hedon in Zwolle gestaan, bij een optreden van The Gathering. Dezelfde band in de Metropool in Hengelo was zonder oordoppen niet te doen...

Zo heb ik een keer zonder oordoppen in de Hedon in Zwolle gestaan, bij een optreden van The Gathering. Dezelfde band in de Metropool in Hengelo was zonder oordoppen niet te doen...

Geldt in het geval van de Getver-ing landelijk.

Heheh.

Nou, lache man... <_<

oorzaak:

Dat is dus wel zo!

Ik was op Lowlands. Vrijwel in