Jump to content

Cardas kabels

Robbert
 Share

Recommended Posts

Het merk Cardas schijnt in audioland welhaast eem mythe te zijn. De prijzen die ervoor gevraagd worden zijn ook enorm. Ik zie het er niet vanaf.

Maar, waar ik wel nieuwsgierig naar ben is hoe goed of slecht zijn ze nu werkelijk? En isook het instapmodel, de crosslink, al goed?

Guest Kraus vonBentinck

Ga eens ergens luisteren en vertel hear dan eens wat jouw ervaringen zijn :(

1 ding: als je het er niet aan af ziet zul je het er waarschijnlijk ook niet aan af horen. :)

Sommige Cardas kabels klinken een beetje bruin, vind ik. Vind jij dat misschien ook?

Guest Hubertinus

Ik heb de Crosslink interlink en die vind ik erg goed. Ik heb ook de Golden Reference in mijn set gehoord en die vond ik veel te zalvend...

Hubertinus

Ik heb de Golden Cross phono wel eens uitegprobeerd. Klonk vloeiend maar wel wat te in het hoog. Ik vind het ook erg veel geld. Ik denk dat ik die Jan van Gent eens uitprobeer.

Ik heb bij iemand geluisterd. Deze heeft een Cardas Microtwin ertussen zitten. Moet zeggen dat ik het fantastisch goed vond klinken. Beste van wat ik tot nu toe heb gehoord. Vreemde was wel dat hij als luidsprekerkabel nog een v.d. Hul 352 ertussen had zitten. Maar dat hij omdat die kabel een mooie diepe bas zou hebben. Maar daar kwam misschien ook nog wel een keer een Cardas voor.

Nu vraag ik mij alleen af hoe groot de verschillen zijn tussen de Cardas kabels. Zou zo'n crosslink gek veel afwijken van zo'n microtwin?

Ik denk dat ik die Jan van Gent eens uitprobeer.

Hij heet John trouwens ;)

Die heeft een hoge prijs/kwaliteitsverhouding. Zilver/gouden of zilveren uitvoering. Kon ver meegaan in het vergelijk met een Kimber KS1030 :o

Ben in bezit van de 1030 kimber en de golden reference.

De cardas geeft in het laag wat meer druk terwijl de kimber iets meer detail in het laag geeft.

Het midden is van de kimber puntiger en meer defineerbaar. Het hoog laat iets meer detail horen dan de cardas.

De cardas is een erg mooie kabel. Klinkt net anders dan de kimber. Op mijn luister set gaat mijn voorkeur uit naar de kimber.

Daar integen is de cardas met minder goed opgenomen muziek wat toegevelijker.

Wil niet zeggen dat de cardas niet goed is het is ook een super kabel.

Deze zit in mijn andere set.

Nadeel allebei dure kabels.

Luisteren is het beste wat je kan doen. :)

In verhouding met de 1011 en de 1020 vond ik de cardas beter.

Ik heb zelf de JvG goud-/zilverkabel met XLR pluggen tussen mijn CD-speler (meridian G08) en voorversterker (Chord 3200) en tussen mijn v.v. en monoblokken (Parasound Halo JC1. Tussen mijn v.v. en e.v. heb ik echter ook de actieve interlinks van SEEC (de ASC-2) zitten. Met de afstandbediening van mijn v.v. kan ik dan schakelen tussen beide connecties. Hoewel de JvG erg goed is. legt hij het toch duidlijk af tegen de SEEC's. De JvG's (goud/zilver dus) klinken iets nerveuzer en onrustiger dan de SEEC's (puur koper). Het prijsverschil (factor 3 - 4) is echter sterk ten faveure van de JvG's.

Dan ben ik benieuwd wat ie op het hififorum gaat vragen :lol: .

By the way, mensen die dit stellen:

Zilver vind ik verschrikkelijk klinken.
, wat moet ik daar eigenlijk mee?

Groet,

Jacco

Serieus nemen.... en tegelijk denken.... wat een rare smaak heeft die man... ;)

Hard om lachen, lijkt me ook een goeie optie...

• 1 year later...