Jump to content

Praatluisterbezoek bij ReneN

audiofreak
 Share

Recommended Posts

Oh, by the way, gisteravond heb ik de test-cd beluisterd via mijn gerestylde Aragon; sinds een weekje terug van Bas. B)B)B)

En? Mooier dan de 12Watter :confused::D:rolleyes:;) Ik heb vanaf maandag vakantie :rolleyes::D

Bij het nummer van Bluezeum is het vooral belangrijk dat de basklarinet nog duidelijk te horen is. Hoe minder die aanwezig is in de basloopjes, hoe ongedefinieerder het laag. In sommige gevallen wordt ie compleet overspoeld door de "Fender Jazz via Minimoog"-basgitaar en is de basklarinet niet of nog maar nauwelijks waarneembaar.

BTW, het valt me op dat de kopie het "slechter" doet dan het origineel. Dat heb ik trouwens al bij meerdere kopien waargenomen. Maakt niet uit welke software en welke brander ik ervoor gebruik, de kopie laat telkens steekjes vallen en zo ook de testcd :o

Oh, by the way, gisteravond heb ik de test-cd beluisterd via mijn gerestylde Aragon; sinds een weekje terug van Bas. B)B)B)

Bij het nummer van Bluezeum is het vooral belangrijk dat de basklarinet nog duidelijk te horen is. Hoe minder die aanwezig is in de basloopjes, hoe ongedefinieerder het laag. In sommige gevallen wordt ie compleet overspoeld door de "Fender Jazz via Minimoog"-basgitaar en is de basklarinet niet of nog maar nauwelijks waarneembaar.

BTW, het valt me op dat de kopie het "slechter" doet dan het origineel. Dat heb ik trouwens al bij meerdere kopien waargenomen. Maakt niet uit welke software en welke brander ik ervoor gebruik, de kopie laat telkens steekjes vallen en zo ook de testcd :o

Meen je dat nou? :unsure:

Ik ben daar niet zo zeker van.

De klarinet valt idd niet zo erg op maar dat komt omdat hij erg zacht wordt aangeblazen. Het blazen van de lucht is bijna luider dan de klank van het instrument.

Wat w

Even een update na het bezoek van Audiofreak:

Ik heb de beide luidsprekers 10 cm. naar buiten verplaatst. Hoewel die LS aan de rechterkant wel erg dicht bij de kast komt te staan, trekt het geluidsbeeld wel helemaal open en staat het idd niet meer op een kluitje. En is het laag wat minder "te veel" geworden. Nu kunnen ze ook nog iets naar voren, maar daar wil ik nog mee wachten, want morgen komt Piet van Soest op bezoek en dan wil ik niet teveel aanpassingen doen die wellicht verkeerd kunnen uitvallen. Daarover ook nog het volgende:

En dit geloven jullie misschien niet..... :blink:

Ik heb 3 stukken van 4 mm

Laat die gevlochten netkabels er maar eens 'n tijdje aanhangen (desnoods aan 't strijkijzer). Dan ga je vanzelf in inspelen geloven... :)

Hij hing er al vanaf zondag aan, tot vanavond (donderdag) dus, dat moet toch voldoende lang zijn om in te spelen? Hij klonk zelfs nu nog behoorlijk stresserig, dat is eigenlijk niet minder geworden, terwijl ik er van overtuigd van was dat dit de kabel zou zijn :(

Strijkijzer :blink: ?

Idd te kort eraan laten hangen. Geef het echt veel langer de tijd en luister over een maand nog maar eens. Hans opmerking over het strijkijzer is nog zo gek niet of een ander apparaat. Zoek maar eens op het oude hififorum of hear op dit soort zelfbouw snoeren. Mij staat namelijk bij dat de ervaring van de gebruikers ervan het hadden over lang inspelen.

Ok

• 1 month later...
Last (no-1 en no-2) en L'Art du Son.

En met een bijzonder goed resultaat mag ik wel zeggen.

Welke van deze producten bevalt je het beste? Ik gebruik tot nu toe uitsluitend het spul van Qulaity Service, waar ik op zich best tevreden mee ben. Soms krijg ik ze niet "hoorbaar" schoon. Ik heb tot nu toe altijd gedacht dat het dan aan de persing lag en meestal kon ik zonder problemen de LP weer inruilen voor een nieuwe exemplaar. Het zou best kunnen dat een ander product het wel goed schoon krijgt.

Hoi Audiofreak,

Last 2 heb ik ook, maar dat was ik even vergeten. Ik had dit toendertijd samen met Last 4 en Last 5 gekocht. Het had zeker een hoorbaar effect op de LP weergave (meer muziek en minder bijgeluiden), maar sinds ik je verhaal had gelezen wat er met je Kisseki element is gebeurd, heb ik het praktisch niet meer gebruikt. Ik ben er dan ook extra voorzichtig mee.

Je aanbod om de andere producten te vergelijken met Quality Service sla ik zeker niet af. Ik heb de komende periode zeker wat tijd.

Tja, de Kimber select serie blijft natuurlijk wel top. Ik heb van alles geprobeerd, maar er is niets wat het zo mooi doet in mijn set. Ik heb inmiddels alle interlinks waarmee ik heb geexperimenteerd verkocht en de zoektocht naar een alternatief gestaakt. De KS1030 gaat niet meer weg. Ik heb nog wel een W&M interlink (60 euro :-)) liggen (ik heb daar nu ook de speakerkabel van) en die hangt nu aan de CD speler. Deze geeft een mooie volle klank die heerlijk lekker relaxed weg luistert (wel ietsje minder detail), maar als ik echt serieus luister dan koppel ik de KS1030 weer aan. Ook als ik met de hooftelefoon luister (wat ik steeds vaker doe), dan sluit ik de bron aan via de KS1030. Het is misschien een beetje omslachtig om steeds te moeten wisselen, maar wel beter zo voor mijn portemonnee.

Ik ben zeker benieuwd naar de KS1016 in hoeverre deze zich verhoudt tot de KS1030. Inmiddels heb ik ook de CD speler en versterker voorzien van Kimber PK10 Gold Powercords en in combinatie met de KS1030 helemaal :cool2::cool2::cool2: .

Groeten,

Gerald

@ Gerald en Onno

Jullie maken mij beiden zeer nieuwsgierig naar de Kimberselectkabels, PK Powercord maar ook zeer zeker het platenwassen en de resultaten die jullie hebben.

Zelf heb ik nog nog nooit een demo kunnen bijwonen (van platenwassen), ik weet dus ook niet wat ik hoorbaar mis. :)

Mss eens nadenken om met eindejaar een okki nokki aan te schaffen.

Gerald, ik begrijp heel goed dat je je"zoektocht hebt gestaakt hoor

Momenteel doe ik het ook zo met mn JvG, ook al kostte die veel minder dan je 1030 :)

kSwitch tussen Phono 1 en CD gewoon omdat ik vind dat dit momenteel mn beste en aangenaamste interlink is.

Gr

Stef

• 2 weeks later...

De combinatie Last 1/Last2 en nabehandeling met L'art du Son heeft me weten te overtuigen. Audiofreak heeft hier op mijn Okki Nokki een demo gegeven over hoe hij de producten toepast. De LP's zien er niet alleen zwarter uit maar klinken dit ook: meer rust, minder bijgeluiden, meer detail en luchtiger. Ik heb vanavond meteen Last 1 en L'art du Son besteld (kost wel weer 80 euro bij elkaar :mad2: , maar je gebruikt het spaarzaam dus je doet er jaren mee). Last 2 had ik hier ook nog in de la liggen <_< Grappig te horen dat Audiofreak mijn Okki Nokki stil vond klinken; blijkbaar maakt de vorige versie die hij heeft nog meer lawaai :D

Wat nog wel even verwarring gaf is dat volgens Audiofreak het Quality Service ook verdund moet worden met demi-water. Ik heb deze instructie nooit gehad <_<, maar als je het etiket leest staat er inhoud: 1,0/5,0L. Betekent dit impliciet dat je de inhoud van de fles (1L) moet verdunnen met 5L demi-water? Wie weet dit?

Als toetje (maar eigenlijk zijn we daar mee begonnen) ook nog even vlug naar de verschillen tussen KS1010, KS1016 en KS1030 geluisterd via de draaitafel combi. Je hoort al meteen dat het "familie" van elkaar is, maar er zijn best wel wat verschillen waar te nemen ondanks het feit dat we zo kort hebben geluisterd. De KS1010 is een heel mooi klinkende interlink: detailrijk, sprankelend en ruimtelijk. Ik hoorde wel meteen dat de KS1030 veel meer body heeft en dat de stemmen veel natuurlijker klinken. Ook de ruimtelijkheid is een stukje beter. De KS1016 heeft mooiere/betere pluggen en klinkt ook weer vloeiender dan de KS1010. Kwa ruimtelijkheid doet deze op het eerste gehoor niet onder van de KS1030, maar de KS1030 weet net weer wat meer informatie uit de groef weer te geven. Ook de s'jes klinken met de KS1030 iets natuurlijker. Na de Last/L'art du Son behandeling had ik wel het idee dat de KS1016 nog weer wat meer richting de KS1030 komt. Het grootste verschil zit hem wat mij betreft in het feit dat de KS1030 wat voller en rustiger klinkt. Audiofreak is zo aardig geweest om mij de KS1016 even uit te lenen. Ik ben vooral benieuwd wat deze interlink doet aan de CD speler. Wie weet een mooi en wat goedkoper alternatief voor een 2e KS1030. Hoewel het natuurlijk toch weer een enorme smak met geld blijft. Enfin, er moet ook iets te wensen over blijven toch?

maar als je het etiket leest staat er inhoud: 1,0/5,0L. Betekent dit impliciet dat je de inhoud van de fles (1L) moet verdunnen met 5L demi-water? Wie weet dit?

Ofwel 1 deel produkt met 4 delen water om uiteindelijk een 5l oplossing te hebben ...

Rest moet ik nog deftig doornemen Gerald :)

gr

stef