Jump to content

Versterker voor B&W Nautilus 802

denniz
 Share

Recommended Posts

Oh, bedoelde je het zo. Kan ook. Ik ken alleen die van Hypex en dan ook alleen maar de UcD400. Die is helemaal niet rauw in het hoog en het laag is heel gecontroleerd. Kaarsrecht en geen hoorbare vervorming. Wat andere fabrikanten er van bakken weet ik niet.

Groet,

Jacco

Oh, bedoelde je het zo. Kan ook. Ik ken alleen die van Hypex en dan ook alleen maar de UcD400. Die is helemaal niet rauw in het hoog en het laag is heel gecontroleerd. Kaarsrecht en geen hoorbare vervorming. Wat andere fabrikanten er van bakken weet ik niet.

Groet,

Jacco

Bij mijn weten zijn de Kharma amps gemodificeerde UcD's

hero8.jpg

http://www.6moons.com/audioreviews/kharma2/matrix.html

Elders is men er laaiend over (niet gek met zo'n url)

http://www.positive-feedback.com/Issue25/kharma_mp150.htm

Waarbij de UcD's zijn omgebogen om te klinken als een SET? Zo staat het er in het artikel. Het was dat ik net mijn slok doorgeslikt had, anders had ik het uitgeproest... :blink:

Ik denk dat ze er beter helemaal niets aan hadden kunnen doen en gewoon die modules er in schroeven. Eventueel met een andere instrumentatieversterker ervoor.

Groet,

Jacco

Volgens mij zijn de speaker draden de wat dikkere rode (roze) en witte draden uit het rijtje van 5 steekverbindingen (dichts bij de grote elco's). Waarom ze zo'n omweg nemen naar de Cardas binding post is mij ook een raadsel.

2 weken geleden ook een paar Nautilus (de 803S) 2e-hands aangeschaft, die voorlopig nog even in de doos moeten blijven, wegens luisterruimte nog niet in orde. Mijn versterker is een Vincent SV233, die geen probleem had met het aansturen van mijn vorige speakers: de matrix 802/SIII. Ben benieuwd wat het nu zal worden, nog even geduld dus...