Robbert Posted 29 augustus 2007 Report Share Posted 29 augustus 2007 Je leest de nodige enthousiaste reacties op de Van Gent kabels. Even op de site gekeken en zijn voornamelijk zilveren kabels, voor mij synoniem met scherp, erg analytisch en koud geluid. Geldt dat ook voor Van Gent kabels? Valt het verschil met Cardas aan te geven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 29 augustus 2007 Report Share Posted 29 augustus 2007 ik vind dit een grappig topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
pipo1000 Posted 29 augustus 2007 Report Share Posted 29 augustus 2007 Je leest de nodige enthousiaste reacties op de Van Gent kabels. Even op de site gekeken en zijn voornamelijk zilveren kabels, voor mij synoniem met scherp, erg analytisch en koud geluid. Geldt dat ook voor Van Gent kabels? Valt het verschil met Cardas aan te geven? ja, die elektronen koelen erg af als ze door zilver heen gaan. Ook slijt de ronde vorm van de elektronen af door het zilver, ze krijgen een ster vorm waardoor ze punting en scherp gaan klinken... Raar spul dat zilver. Misschien als je het zilver geel/oranje verft dan klinkt de kabel een stuk zonniger! E. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 29 augustus 2007 Report Share Posted 29 augustus 2007 En elke dag demagnetiseren natuurlijk. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 29 augustus 2007 Report Share Posted 29 augustus 2007 Wat aardig nou; als ik ik mijn Siltechs iets niet vind is dat scherp, analytisch of koud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 augustus 2007 Report Share Posted 29 augustus 2007 Je leest de nodige enthousiaste reacties op de Van Gent kabels. Even op de site gekeken en zijn voornamelijk zilveren kabels, voor mij synoniem met scherp, erg analytisch en koud geluid. Geldt dat ook voor Van Gent kabels? Valt het verschil met Cardas aan te geven? Robbert, ik zou eens stoppen met lezen en gewoon gaan luisteren. Daar kom je veel verder mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 29 augustus 2007 Report Share Posted 29 augustus 2007 Je leest de nodige enthousiaste reacties op de Van Gent kabels. Even op de site gekeken en zijn voornamelijk zilveren kabels, voor mij synoniem met scherp, erg analytisch en koud geluid. Geldt dat ook voor Van Gent kabels? Valt het verschil met Cardas aan te geven? Robbert, ik zou eens stoppen met lezen en gewoon gaan luisteren. Daar kom je veel verder mee. En niet tevreden geld terug. Wat wil je nog meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 29 augustus 2007 Report Share Posted 29 augustus 2007 Zie ook mijn bijdrage in het topic over Cardas kabels. De JvG's (goud/zilver) zijn prima kabels, maar net iets te helder, onrustig en nerveus in vergelijking met sommige topkabels. Ik schakel er slechts naar over bij hele warme opnames. De prijs-/kwaliteitverhouding is echter uitmuntend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 29 augustus 2007 Report Share Posted 29 augustus 2007 Hoi Heb net een zilverversie met furutechpluggen ontvangen Niets scherp niets koud maar vooral zeer evenwichtig Bon, dit is na 1 uurtje luisteren en ik moet nog enorm enorm inspelen Robert, bestel er eentje en je ziet wat het geeft ... Is de enige manier en zo heb ik het ook gedaan Mss bevalt de kabel mij na een week niet maar dat zien we dan nog wel Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 augustus 2007 Report Share Posted 29 augustus 2007 Zie ook mijn bijdrage in het topic over Cardas kabels.De JvG's (goud/zilver) zijn prima kabels, maar net iets te helder, onrustig en nerveus in vergelijking met sommige topkabels. Ik schakel er slechts naar over bij hele warme opnames. De prijs-/kwaliteitverhouding is echter uitmuntend. Mhhhh, ik heb de puur zilver. Bepaald niet duf nee. Vwb die prijs/kwaliteitsverhouding: helemaal met je eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 draai zelf ook al jaren met zilver kabels,ik vind het echt stukken mooier dan de meeste( ook dure ) koperkabels. Het is alsof er een gordijn open gaat,veel meer detail,ruimtelijker,3d beeld maar ook een voller en tevens een strakker laag.Ik begrijp niet dat sommigen het hiet niet mooi vinden,denk dan toch dat het meestal aan de set zelf ligt,dat die zelf al scherp klinkt,de combinatie cd/versterker/luidsprekers .Want zilver is erg neutraal en je hoort dan ook sneller de gebreken van je set,en gaat dan eigenlijk koper gebruiken als compensatie(toonregeling).Je kan niet de siverkabel de schuld geven,heb vele set's gehoord met silverbekabeling en het klinkt overal fantastisch,mits je set okee is natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 Welke fysieke eigenschappen maken het verschil tussen een interlink van koper en eentje van zilver ? Beide materialen geleiden, de weerstanden ontlopen elkander niet echt, verschillen zijn niet meetbaar en ook al niet hoorbaar. Wel hoorbaar anders zijn de kabels die zijn verzilverd of gemaakt van een legering. Stel je nu eens voor dat zilver inderdaad zo veel beter zou zijn, waarom wordt het in studio's dan niet gebruikt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 jitze jitze, wat een grote onzin is dit,of je oren zijn niet okee,of je hebt nooit een A-B vergelijk gedaan,je luisterd gewoon niet goed,of je set is er niet geschikt voor.Als je een goede set hebt is het echt ( goed) hoorbaar.Er zijn idd wel enkele studio's die zilver gebruiken,niet veel maar ze zijn er wel,vooral de studio's die echt goede opname's afleveren worden ze wel gebruikt.Maar als jij het verschil niet hoort is de tijd nu rijp om een setje bij de kijkshop te halen,want dit is echt belachelijk van je.Of ik en mijn kennisen hebben overgevoelige hyperoortjes, zoals zoveel anderen in dit geval.En hoe verklaar jij dan dat de meeste mensen wel verschil horen( zoals scherpte wat gezegd word in dit forum),zijn die dan allemaal onnozel ofzo?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 Ja. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 Zo lekker voorspelbaar... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 Zo lekker voorspelbaar... Dat kan je wel zeggen Kom je nog een keer luisteren/vergelijken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 Zo lekker voorspelbaar... Dat kan je wel zeggen Kom je nog een keer luisteren/vergelijken? Ja hoor. Een keer. In ieder geval tot 13 oktober (versterkervergelijk bij de buren) zit ik qua agenda vol. Daarna is weer van alles mogelijk. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 zilver klinkt gewoon meer zilverachtig terwijl koper meer...meer...koperachtig klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 zilver klinkt gewoon meer zilverachtig terwijl koper meer...meer...koperachtig klinkt. De Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 augustus 2007 Report Share Posted 30 augustus 2007 En hoe verklaar jij dan dat de meeste mensen wel verschil horen( zoals scherpte wat gezegd word in dit forum),zijn die dan allemaal onnozel ofzo?? Als er scherpte waargenomen wordt zal het zeker niet om zuiver zilver gaan, kabels die dit verschijnsel vertonen zijn of verzilverd of gemaakt van een legering, veel luisteraars maken dit onderscheid niet, is wel erg belangrijk...................... Overigens, over de kwaliteit van mijn setje heb ik niet te klagen gezien weergave resolutie mijn bijzondere belangstelling heeft Maar geef nu eens een goed argument voor de verschillen tussen geluid dat wordt gebrouwen door elektronen die door koper of zilver hebben gereisd ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 ik ben niet erg tecnisch met zulke dingen bezig,het enige wat telt zijn mijn oortjes,en ik hoor inderdaad verschil,draai overigens wel met puur zilveren kabels en dat hoor je gewoon.Mijn gehoor is dan ook de enige graadmeter die ik gebruik om een set samen te stellen,heb ik verder geen technische waarden bij nodig, het intereseerd mij ook niet.De waarden van een willekeurig apparaat zegt niets over de kwaliteit die een samengestelde set kan brengen( muzikaal gezien).Ik vind het dan ook vreemd dat heel veel mensen hun muziekbeleving ondersteund moeten zien door cijfertjes en meet/test rapporten van hun apparatuur,dat is niet relevant aan het uiteindelijke resultaat,hoe goed het ook op papier mag zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 Studio's die met kabels werken die in de consumentenmarkt thuis horen worden in het algemeen gesponsord door een kabelfabrikant, een heel aardig soort reclame. Ken er eentje, maar vrolijk worden van de opnamen is een ander verhaal. Luisterend naar verschillen en ook anderen confronterend met verschillen - zonder te laten weten waarnaar geluisterd wordt - hebben mij geen onderscheidende klankeigenschappen van zilver doen waarnemen. Meten is een sport waarmee ik me niet zo heel erg bezig houdt, wel probeer ik argumenten te vinden voor verschillen in klank tussen verschillende apparaten en dus ook kabels. Zo heb ik ontdekt dat IC's echt niet thuis horen in een weergave keten, dat verschillend soorten componenten ook een bijdrage kunnen leveren aan de kwaliteit van de weergave en dat het selecteren van een installatie veel gemakkelijker is dan men vaak doet voorkomen, elk goed component kan zonder meer gewisseld worden voor een ander goed component, of je het nu over cd spelers hebt, versterkers of draadjes. NB wat dit laatste betreft ook eens gezien wat de prijsverschillen zijn tussen een kabel voor de consumentenmarkt en de professionele uitvoering, enorm............................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 [...]Meten is een sport waarmee ik me niet zo heel erg bezig houdt, wel probeer ik argumenten te vinden voor verschillen in klank tussen verschillende apparaten en dus ook kabels. Zo heb ik ontdekt dat IC's echt niet thuis horen in een weergave keten[...] Wat een flauwekul. Ik denk dat je wat minder moet zoeken naar verklaringen zonder objectieve grondslag. Het is hilarisch voor mij als techneut, dat dan weer wel. Maar we schieten zo echt niet op... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirillo Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 Volgens mij moeten we weer even "on speaking terms" zien te komen ... In mijn beleving zijn verschillen tussen kabels over langere periodes hoorbaar c.q. voelbaar. De vraag is echter of je enorme sommen geld aan kabels moet uitgeven of dat je je geld beter in andere elementen van je installatie kunt steken. Van de week een fenomenaal systeem gehoord dat werd aangestuurd door kabel waar de gemiddelde audiofiel zijn stofzuiger nog niet eens mee zou uitrusten. Ineens kwam het mij voor dat al het gedoe rondom kabels tamelijk zinloos is. Hetzelfde had ik een aantal jaren terug toen ik mijn nieuwe versterkers in gebruik nam. Een audiofiel familielid met Cardas Golden Cross speakerkabel en interlinks moest toen zuchtend erkennen: "Uiteindelijk maken de kabels dus niet het verschil". De door marketing aangedreven kabelhype geeft de consument die geen flauw benul heeft van wat er in de kastjes gebeurt het idee dat hij met kabels nog invloed kan uitoefenen op de kwaliteit van zijn installatie. Als een kabel echt veel verschil uitmaakt is er naar mijn mening iets mis in de andere elementen van je systeem. Groet, Tirillo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts