stefk Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 Een goede kabel doet helemaal niks. Die hoor je niet omdat hij alleen maar het signaal doorgeeft.Dat is althans de bedoeling van een kabel. Luidsprekers kies je omdat ze harmoni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 Nee dat kan ik niet maar na de luistertest bij Picoso heb ik van de 3/4 beste gelijk klinkende kabels de goedkoopste gekocht: John van Gent dus. (H Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 Ik weet dat het zeer moeilijk te beschrijven is waarom een laag prima klinkt of slordig, hoog te schril enz Ik kon het je maar vragen nietwaar JvG 1 ding staat vast, deze JvG zilver blijft tussen mn Phono 1 en amp hangen zeker weten Ik heb vandaag redelijk wat kunnen luisteren en vind het een zeer fijne eerlijke kabel Hoe doet een JvG LS-kabel het met buizenversterkers? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirillo Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 [...]De bekendste filosofische variant hiervan is de leugenaarsparadox: een Kretens zegt dat alle Kretenzers leugenaars zijn. Het is onbeslisbaar of deze man nu wel of niet de waarheid spreekt.[...] Alfa-problematiek...Ik ben niet onder de indruk. Er wordt namelijk nergens beweerd dat de Kretenzers 24/7 leugenaars zijn. Ze kunnen dus ook best 1 leugen hebben verteld. De Kretenzer die de bewering doet is dus gewoon een clown die iets zegt. Het is verder niet eens belangrijk. Groet, Jacco Zie het even ruimer: Men neme de tweedegraads vergelijking: X^2 = -1 We delen beide zijden door X: X = -1/X We zien dat de oplossing iets met 1 te maken heeft en gaan invullen: Stel X=1 dan 1 = -1/1 wordt 1 = -1 Stel X=-1 dan -1 = -1/-1 wordt -1 = 1 De uitkomst oscilleert: -1 dan 1, 1 dan -1 oftewel waar wordt onwaar en onwaar wordt waar. Dit is de algebra Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 (edited) [...]De bekendste filosofische variant hiervan is de leugenaarsparadox: een Kretens zegt dat alle Kretenzers leugenaars zijn. Het is onbeslisbaar of deze man nu wel of niet de waarheid spreekt.[...] Alfa-problematiek...Ik ben niet onder de indruk. Er wordt namelijk nergens beweerd dat de Kretenzers 24/7 leugenaars zijn. Ze kunnen dus ook best 1 leugen hebben verteld. De Kretenzer die de bewering doet is dus gewoon een clown die iets zegt. Het is verder niet eens belangrijk. Groet, Jacco Zie het even ruimer: Men neme de tweedegraads vergelijking: X^2 = -1 We delen beide zijden door X: X = -1/X We zien dat de oplossing iets met 1 te maken heeft en gaan invullen: Stel X=1 dan 1 = -1/1 wordt 1 = -1 Stel X=-1 dan -1 = -1/-1 wordt -1 = 1 De uitkomst oscilleert: -1 dan 1, 1 dan -1 oftewel waar wordt onwaar en onwaar wordt waar. Dit is de algebra Edited 31 augustus 2007 by dekkersj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirillo Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 Ik kreeg het advies om wat meer smileys te gebruiken. Bij deze, Tirillo. Ik bedoel het niet lullig Weet ik . Het is mij te doen om te laten zien (ook voor wiskundige leken) dat er een logisch equivalent is van de algebra Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 Ik kreeg het advies om wat meer smileys te gebruiken. Bij deze, Tirillo. Ik bedoel het niet lullig Weet ik . Het is mij te doen om te laten zien (ook voor wiskundige leken) dat er een logisch equivalent is van de algebra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirillo Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 Ik vind i ook mooier, maar dan raak ik in de war met de elektrische stroom. Daarom schrijf ik j. En wat mij betreft is er geen logisch equivalent. j is j en daarmee basta. Oscillaties zijn in mijn ogen ook meer een hersenspinsel dan iets anders. Voer voor filosofen zogezegd. Het zal je verbazen dat de bedenker hiervan, George Spencer-Brown, een patent op zijn naam heeft waarin deze logica is gebruikt ten behoeve van o.a. een liftbesturing. Deze imaginaire bedoening heeft dus wel degelijk een equivalent in de re Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 De advocaten die het patent moeten aanvragen/verdedigen zijn over het algemeen niet beta. Daar kun je dus onmogelijk met de werkelijkheid mee aan komen. Die moeten het in hun referentiekader kunnen plaatsen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 Ik vind i trouwens mooier dan j Aan zo'n opmerking herken je een niet-elektronicus Ps. ik vind j mooier. i staat al voor stroom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirillo Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 De advocaten die het patent moeten aanvragen/verdedigen zijn over het algemeen niet beta. Daar kun je dus onmogelijk met de werkelijkheid mee aan komen. Die moeten het in hun referentiekader kunnen plaatsen. Groet, Jacco Je geeft maar niet op h Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 De advocaten die het patent moeten aanvragen/verdedigen zijn over het algemeen niet beta. Daar kun je dus onmogelijk met de werkelijkheid mee aan komen. Die moeten het in hun referentiekader kunnen plaatsen. Groet, Jacco Je geeft maar niet op h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 Dat ligt anders bij alle beta geori Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirillo Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 Ik geef het zeker niet op: het klopt domweg niet wat je beweert. In jouw oplossing komt 1 voor terwijl die er helemaal niet toe doet. De oplossing van je vergelijking klopt van geen kanten (zo ook de methode). Een wiskundige zet er 1 grote rode streep door. No points. Misschien dat het 2000 jaar geleden een leuk puzzeltje was, maar heden ten dage zijn we al veel verder. Jacco, Neem van mij aan dat hetgeen ik heb laten zien vanuit wiskundige hoek komt. Wiskunde is inmiddels een breed vakgebied. Kurt G Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 Van wiskunde weet ik niets en wat dat met JVG kabels te maken heeft weet ik ook niet en vind ik ook niet zo interresant. Wat ik wel interresanter vind is dat ik sinds kort een JVG zilver heb en daar wisselende resultaten mee heb. Tussen de VV en EV gaat het fout en tussen de DAC en VV is het wel wat beter,maar echt enthousiast ben ik er nog niet van geworden. Nu weer teruggegaan naar de vertrouwde TPD Ascent en nu zit de JVG zilver tussen de Phonopre (Moscode) en de VV en daar ben ik wel enthousiaster over. Ik ben er nog niet helemaal uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 31 augustus 2007 Report Share Posted 31 augustus 2007 Ik kreeg het advies om wat meer smileys te gebruiken. Bij deze, Tirillo. Ik bedoel het niet lullig Groet, Jacco Beste Jacco, Het verhaal wordt in ieder geval veel duidelijker zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 1 september 2007 Report Share Posted 1 september 2007 Van wiskunde weet ik niets en wat dat met JVG kabels te maken heeft weet ik ook niet en vind ik ook niet zo interresant. Wat ik wel interresanter vind is dat ik sinds kort een JVG zilver heb en daar wisselende resultaten mee heb. Tussen de VV en EV gaat het fout en tussen de DAC en VV is het wel wat beter,maar echt enthousiast ben ik er nog niet van geworden. Nu weer teruggegaan naar de vertrouwde TPD Ascent en nu zit de JVG zilver tussen de Phonopre (Moscode) en de VV en daar ben ik wel enthousiaster over. Ik ben er nog niet helemaal uit. Wat zoek je dan ongeveer? Rust? Openheid? Detail? Warmte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 september 2007 Report Share Posted 1 september 2007 Ik geef het zeker niet op: het klopt domweg niet wat je beweert. In jouw oplossing komt 1 voor terwijl die er helemaal niet toe doet. De oplossing van je vergelijking klopt van geen kanten (zo ook de methode). Een wiskundige zet er 1 grote rode streep door. No points. Misschien dat het 2000 jaar geleden een leuk puzzeltje was, maar heden ten dage zijn we al veel verder. Jacco, Neem van mij aan dat hetgeen ik heb laten zien vanuit wiskundige hoek komt. [...] Het klopt alleen niet. Dat is nou het jammere. Het getal 1 is geen oplossing van je vergelijking, dus houd dat getal er maar liever buiten. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 1 september 2007 Report Share Posted 1 september 2007 Van wiskunde weet ik niets en wat dat met JVG kabels te maken heeft weet ik ook niet en vind ik ook niet zo interresant. Wat ik wel interresanter vind is dat ik sinds kort een JVG zilver heb en daar wisselende resultaten mee heb. Tussen de VV en EV gaat het fout en tussen de DAC en VV is het wel wat beter,maar echt enthousiast ben ik er nog niet van geworden. Nu weer teruggegaan naar de vertrouwde TPD Ascent en nu zit de JVG zilver tussen de Phonopre (Moscode) en de VV en daar ben ik wel enthousiaster over. Ik ben er nog niet helemaal uit. Wat zoek je dan ongeveer? Rust? Openheid? Detail? Warmte? Och Geerdie, ik zoek niets, hooguit doe ik wat onderzoek voor mezelf in de tussentijd.. Wat luisterervaringen opdoen en een beetje hobbyen. Ik heb overigens een soortgelijke ervaring met mijn andere zilveren interlink de NC Audio Zilver. Maar tussen de phonopre en de VV zelfde verhaal als de JVG, dus wel enthousiaster. Nu begint de vraag op te borrelen welke van die 2 zilveren is dan de minst slechte ? Die vraag ga ik pas mee aan de slag als ik klaar ben met de akoestische aanpassingen van de luisteruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 2 september 2007 Report Share Posted 2 september 2007 Ik zal ook even een duit in het zakje doen: Ik heb een JvG kabel te koop... Gr Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 september 2007 Report Share Posted 2 september 2007 Wat voor 1 en waarom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 2 september 2007 Report Share Posted 2 september 2007 Wat voor 1 en waarom? een verzilverde koperen kabel, 75 cm rca, waarom ? Omdat ik een kabel heb gevonden voor nog minder geld en die mij ook er bevalt. Gr Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 september 2007 Report Share Posted 3 september 2007 Ik heb NOG NOOIT een goeie VERZILVERDE koperkabel gehoord. Maakt niet uit welk merk, verzilverd koper werkt gewoon niet. Dan kun je beter een puur zilveren of puur koperen kiezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 3 september 2007 Report Share Posted 3 september 2007 Ik heb NOG NOOIT een goeie VERZILVERDE koperkabel gehoord. Maakt niet uit welk merk, verzilverd koper werkt gewoon niet. Dan kun je beter een puur zilveren of puur koperen kiezen. Hier ben ik ondertussen ook achter gekomen kWas bang voor zilver, as you know, maar de JvG geeft een mooi evenwicht zowel bij Phono als CD en ja Roger, er is mss beter maar dat zien we dan later wel. eerst maar eens tijdje met deze kabel spelen Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 september 2007 Report Share Posted 3 september 2007 Ik heb NOG NOOIT een goeie VERZILVERDE koperkabel gehoord. Maakt niet uit welk merk, verzilverd koper werkt gewoon niet. Dan kun je beter een puur zilveren of puur koperen kiezen. Ik wel... maar daar zit errug weinig koper tussen 't zilver... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts