Jump to content

Vervolg van de Hear Testcd ....de luisterervaringen

audiofreak
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

Ik zie eigenlijk het hele punt niet wat er gemaakt wordt.

De test-cd is bedoeld voor bijeenkomsten om enerzijds tot een snelle muziekkeuze te komen als het gaat om het vergelijken van twee of meer apparaten. Men kan dan tevoren kiezen voor 2 of 3 fragmenten waarmee de test/luistervergelijking wordt uitgevoerd en zich thuis vast inluisteren.

Tijdens de test zelf kan men er altijd voor kiezen met de originelen te werken. De gekopieerde test-cd is dan niet veel meer dan een tracklist.

Ook kan men tijdens de test de gekopi

Guest Kraus vonBentinck

Overigens geldt het bezwaar van verschillen in software in nog veel en veel sterkere mate voor vinyl. Ook daar het probleem van verschillende persingen en het verschil tussen de "identieke" platen in een oplage. Menigmaal wordt toch een plaatje teveel geperst vanaf de mal. Ik kan me niet herinneren dat ooit wel eens aangevoerd is, dat door deze tekortkomingen in het vinyl het vergelijken van platenspelers niet mogelijk was.

(dat het vergelijken van platenspelers daardoor mogelijk is beinvloed, dat kan natuurlijk heel goed maar dan zocht men de oorzaken voor de verschillen hoogstwaarschijnlijk niet in de software)

• 2 weeks later...

Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste het Jacco origineel kan branden? Type geluidsdrager, snelheid etc.

Krijg de Jacco cd binnenkort thuis gezonden en wil graag op de juiste wijze kopieren, zodat er geen verkeerde kopie ontstaat.

Of maakt het geen bal uit Jacco????????

Als ie speelt, is het goed. Als je de cd lang wilt bewaren is het slim om het zo goed mogelijk te doen. Dat hangt van je brander en van je schijfjes af. Er zijn schijfjes die het prettiger vinden als je op hoge snelheid brandt en andere weer wat minder. Zolang het brandbuffer goed gevuld blijft, is er niets aan de hand. Anno 2007 is het kopi

de track van Kassarova van de Test_CD is afkomstig van een gebrande CD :):unsure::unsure: die ik aangeleverd heb ( ik buig het hoofd in schaamte)

zonde zonde, want wat zingt ze mooi.

Ik heb haar ook live horen zingen en die natuurlijke vloeiende stem hoort echt te klinken op een originele cd.

Nog mooier zou zijn een lp trouwens.

vraagje: is het volume (op de hear-cd) gelijk aan het origineel?

want de laatste tijd ALS ik kopieen maak, en eerst met een wav-editor e.e.a. bekijk, zie ik vaak dat het max. volume op 0 dB gezet is. Theoretisch heel mooi, maar praktisch, volgens m

Hoe kom ik aan een copy van de hear.nl test CD volume 1?

Die zou ik je kunnen opsturen. Maar waarom zou je die willen hebben?

Groet,

Jacco

Als ik een keer naar een vergelijk van zeg versterkers zou gaan die door de hear leden wordt georganiseerd dan zal daar vast de hear CD bij gebruikt worden. Dat is de reden waarom ik de CD zou willen hebben, ook zit er een stuk nieuwschierigheid bij de meeste nummers ken ik namelijk niet.

Hoe kom ik aan een copy van de hear.nl test CD volume 1?

Die zou ik je kunnen opsturen. Maar waarom zou je die willen hebben?

Groet,

Jacco

Als ik een keer naar een vergelijk van zeg versterkers zou gaan die door de hear leden wordt georganiseerd dan zal daar vast de hear CD bij gebruikt worden. Dat is de reden waarom ik de CD zou willen hebben, ook zit er een stuk nieuwschierigheid bij de meeste nummers ken ik namelijk niet.

Oh okay. We zitten momenteel op versie 2.0, vandaar mijn vraag. Ik heb het origineel nog niet terug dus die moet nog ergens zwerven. Wie heeft hem nu?

Groet,

Jacco

Wist niet dat er al een versie 2 was. :)

Nee, dat begreep ik pas uit je 2de post ;)

Dus: wie heeft hem nu?

Groet,

Jacco

Ik,

maar ik wacht eigenlijk nog op een antwoord van Jerry....

Desnoods maak ik wel een extra kopie en stuur het orgineel naar je terug of door.

:)

• 2 weeks later...
Guest tubejack

Ik heb nu de test-cd :) Wie hem hebben wil geeft maar een gil.

1e indruk: verrassend :D

Wat zo even is blijven hangen zijn de drumsessies

het spat en beukt hier de kamer in. Je hoort en voelt "het vel" van de drums.

Verder komt vaak, het geluid mooi los en is goed te volgen.

En dat met een 300B versterkertje :o

Nu dat ik ongeveer weet wat me te wachten staat, ga ik morgen extra kritisch luisteren

e.e.a. aan de hand van audiofreaks opmerkingen.

Groet,

Jack

P.s. gewoon met 40-speed gebrand.....

Guest tubejack
Na deze test, durf ik te stellen....mijn set is:

Niet perfect, geen myfi of toch :rolleyes: , soms warm, soms helder en tegen scherp aan, afhankelijk v/d opname. Bij extreem electronisch laag gemaakt voor 8" woofertjes iets controle verlies, voor de rest strak en mooi doortekenend bas, stemmen zijn natuurlijk, hoog mag soms iets m

Guest tubejack
Volgens mij is het zo'n ding: een Talking Drum.

De drum wordt onder de arm geklemd en bespeeld. De toonhoogte (pitch) wordt veranderd door het samendrukken van de drum onder de bovenarm.

Bron: Wikipedia.

He leuk zo'n drum heb ik vaker gezien :) Ikzelf dacht meer aan e.e.a. "likkepot" of hoe je dat

ook mag noemen zo'n trommel met een stok door een gat door de trommel.

Maar ik kan me vergissen :D

Groet,

Jack

Volgens mij is het zo'n ding: een Talking Drum.

De drum wordt onder de arm geklemd en bespeeld. De toonhoogte (pitch) wordt veranderd door het samendrukken van de drum onder de bovenarm.

Bron: Wikipedia.

"likkepot" of hoe je dat

ook mag noemen

Groet,

Jack

Foekepot ;)

05. Rickie Lee Jones / Easy Money 03:22

Strakke contrabas in het begin. Wat kinderlijke stem. Akoestische instrumenten.

Geschikt om controle in het laag te testen. Ook natuurlijkheid van instrumentweergave (ook hoog).

===> Geweldig spat de kamer in, bas mooi strak, prachtige tingelteltangel piano lijkt soms xylofoon :o

Zou het niet gewoon een xylofoon zijn ? :unsure:

Guest tubejack
===> Geweldig spat de kamer in, bas mooi strak, prachtige tingelteltangel piano lijkt soms xylofoon :o

Zou het niet gewoon een xylofoon zijn ? :unsure:

Zou zomaar kunnen, ik vind het moeilijk, misschien denk ik te veel na.

Het klinkt in ieder geval mooi! :)

Maarre al zelf getest? moet ik hem even toesturen?

Groet,

Jack

Maarre al zelf getest? moet ik hem even toesturen?

Groet,

Jack

Houd me aanbevolen voor een exemplaar, zelf alleen maar naar het origineel geluisterd................

stuur je een pb'tje